PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podwójne wypowiedzenie

  • 11. Data: 2007-02-05 00:28:24
    Temat: Re: Podwójne wypowiedzenie
    Od: "Savage" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > Co to za bezmyślny bełkot - "wypowiedzenie pracodawcy tyczy się sie okresu
    > przynajmniej kilku miesięcy wstecz"?

    chodziło mi o to, że pracodawca powołuje się na powód o którym dowiedział
    się wcześniej niż przed miesiącem.
    Przepraszam za niejasne sformuowanie myśli :)

    > Kompletne bzdury. Proszę przeczytać kodeks pracy. Gadanie bez jego choćby
    > podstawowej znajomości nie ma sensu.

    Gdybym znał kodeks pracy to cała dyskusja nie miałaby sensu :)
    Generalnie mnie np. akty prawne i inne podobne są "bełkotem" - po prostu się
    w ty gubię, jestem dobry w czymś innym
    Wiedząc jak można prawo interpretować na setki różnych sposobów nawet nie
    próbuje, będąc w tym laikiem, odnajdywać się w nim.

    Mnie po prostu cała sytuacja wygląda naciąganą ze strony pracodawcy i
    dlatego próbuje się dowiedzieć od osób znających doskonale prawo pracy czy
    tak rzeczywiście jest.
    Stąd moje pytanie postawione na tej grupie.

    Paweł

  • 12. Data: 2007-02-05 07:36:54
    Od: "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com>

    Użytkownik "Savage" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wg opisu przedstawionego mi przez brata pracodawca "nic na niego nie ma"
    > oprócz owego niewykonywania planów a wręcz po prostu nic więcej nie robił
    > wbrew woli pracodawcy.

    A może niech brat przestanie wciskać Ci kit, nie opisuje tylko pokaże to
    wypowiedzenie. Przecież na nim musi być podana przyczyna rozwiązania umowy z
    art.52 i tylko tą przyczyne mozesz zaskarżyć do Sądu. Pracodawca nie może
    przed Sądem powoływać się na inną ukrytą przyczyne której nie wymienił na
    rozwiązaniu umowy o prace.

    pozdr
    Ww

  • 13. Data: 2007-02-05 09:59:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq5tmk$4gq$1@news.task.gda.pl Savage <s...@o...pl>
    pisze:

    > chodziło mi o to, że pracodawca powołuje się na powód o którym dowiedział
    > się wcześniej niż przed miesiącem.
    W takim razie wszystko w porządku tyle, że to nie jest wypowiedzenie tylko
    rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia. Mimo przekroczenia kodeksowego limitu 1
    miesiąca rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia w oparciu o ten powód działa -
    stosunek pracy przestał istnieć. Jedyne co można zrobić to iść do sądu i
    dochodzić swego z art 56 §1 KP.

    > Gdybym znał kodeks pracy to cała dyskusja nie miałaby sensu :)
    > Generalnie mnie np. akty prawne i inne podobne są "bełkotem" - po prostu
    > się w ty gubię
    Fakt, tak się na początku wydaje i też tak miałem.
    Odnosi się zniechęcające wrażenie, że język jest poroniony, informacji
    nieprawdopodobny natłok w dodatku są bezładnie porozrzucane po całej masie
    różnych aktów.
    Jakby tego było mało, to jeszcze wyrywkowe nowelizacje, często trudny dostęp
    do tekstów ujednoliconych.
    Nie ma jednak rady - trzeba się przedzierać jak przez dżunglę. A KP dla
    każdego pracownika to jak PoRD dla kierowcy - trzeba znać, a przynajmniej
    się orientować.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-02-05 19:25:35
    Od: "Savage" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał

> [...]
    > przed Sądem powoływać się na inną ukrytą przyczyne której nie wymienił na

    No i poszedłem za Twoją sugestią i wszystko się zgadza z tym co opisałem.
    Poza jednym, paragraf nie jest 52 ale 30.
    Wasza pomoc w tym temacie, wyjaśnienia pokazały, że pracodawca musiałby być
    nie pełna rozumu powołując się na ten paragraf (52).

    Rozumiem różnicę między tymi paragrafami ale nie wiem czy w tym przypadku to
    coś zmienia :(

    Paweł

  • 15. Data: 2007-02-05 19:42:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq80aq$t77$1@news.task.gda.pl Savage <s...@o...pl>
    pisze:

    > No i poszedłem za Twoją sugestią i wszystko się zgadza z tym co opisałem.
    > Poza jednym, paragraf nie jest 52 ale 30.
    Paragraf?! Chyba artykuł. W całym KP nie ma paragrafów o takich numerach.
    Zresztą to w ogóle jakaś bzdura, przecież art. 30 to ogólne przepisy
    rozwiązywania umów o pracę, on nie może stanowić podstawy.
    Czyżby faktycznie pracodawca był niespełna rozumu?

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-02-05 19:51:18
    Od: "Akna" <a...@g...pl>

> [...]

    > Wasza pomoc w tym temacie, wyjaśnienia pokazały, że pracodawca musiałby
    > być nie pełna rozumu powołując się na ten paragraf (52).

    A jaki rodzaj umowy miał brat?
    I jaka jest dokładnie podstawa wypowiedzenia. Artykuł 30 KP ma kilka ich
    różnych.

    Pozdrawiam
    Akna

  • 17. Data: 2007-02-05 20:17:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq81rr$nbi$1@inews.gazeta.pl Akna
    <a...@g...pl> pisze:

    > I jaka jest dokładnie podstawa wypowiedzenia. Artykuł 30 KP ma kilka ich
    > różnych.
    Art. 30 KP nie zawiera _żadnych_ podstaw wypowiedzenia.
    Art. 30 zawiera jedynie sposoby oraz zasady rozwiązania umowy o pracę.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2007-02-05 20:22:34
    Od: "Savage" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Akna" <a...@g...pl> napisał

    > A jaki rodzaj umowy miał brat?

    umowa o pracę na czas nieokreślony

    > I jaka jest dokładnie podstawa wypowiedzenia. Artykuł 30 KP ma kilka ich
    > różnych.

    Cytat:
    "Uzasadnienie:
    Brak realizacji podstawowaych zadań wynikających z karty stanowiska pracy, w
    tym brak realizacji celów sprzedażowych w roku 2006.
    Podstawa prawna art. 30, paragraf 1, punkt 2 KP."

    Wszystko. Reasumując, trzy dni po złożeniu wypowiedzenia przez brata, firma
    wypowiedziała umowę z winy pracownika, bez odprawy. Gdyby przyjęła
    wypowiedzenia brata odprawa wyniosłaby 8 krotność pensji. Żeby nie było
    niejasności, że chodzi tylko o formę wpowiedzenia.

    Paweł

  • 19. Data: 2007-02-05 20:23:51
    Od: "Savage" <s...@o...pl>

> [...]
    > rozwiązywania umów o pracę, on nie może stanowić podstawy.
    > Czyżby faktycznie pracodawca był niespełna rozumu?

    No wg mnie tak :)
    Dlatego drąże temat czy np. można udać sie z podstawami prawnymi do
    dyrektora, czy raczej przyjąć wypowiedzenie ze strony pracodawcy i dopiero
    później udać się do sądu pracy. Nie wiem które rozwiązanie jest lepsze i
    przyniesie lepsze efekty.

    Paweł

  • 20. Data: 2007-02-05 21:10:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eq83ll$ja0$1@news.task.gda.pl Savage <s...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > wypowiedzenia brata odprawa wyniosłaby 8 krotność pensji. Żeby nie było
    > niejasności, że chodzi tylko o formę wpowiedzenia.

    Jeśli dobrze rozumiem:
    1. Brat złożył wypowiedzenie umowy o pracę (z jakimś tam obowiązującym
    okresem). Nie musiał podawać przyczyny, bo w takim przypadku nie musi tego
    robić
    2. Trzy dni potem otrzymał wypowiedzenie od firmy (z takim samym okresem
    wypowiedzenia, bo on obowiązuje obie strony), jako przyczynę pracodawca
    podał (bo on musi to zrobić) niewywiązywanie się czy też nienależyte
    wywiązywanie się z obowiązków pracowniczych.

    Sprawa wydaje się teraz raczej jasna. Oba wypowiedzenia zostały dokonane w
    trybie przewidzianym art. 30 §1 pkt 2 KP. Pierwszy wypowiedzenie złożył
    "brat" (jako pierwszy dokonał oświadczenia woli) i wobec tego wypowiedzenie
    pracodawcy jest bez znaczenia, nawet jeśli bieg obu wypowiedzeń skończy sie
    tego samego dnia (a pewnie tak będzie).
    Co do reszty.
    1. Pracodawca nie może "nie przyjąć" wypowiedzenia. Ono jest jednostronnym
    aktem oświadczenia woli i jest skuteczne z chwilą, kiedy druga strona(y)
    mogła(y) sie z nią zapoznać.
    2. Skąd pomysł, że "brat" wypowiadając umowę miałby otrzymać jakąkolwiek
    odprawę???

    --
    Jotte