PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podpięcie się pod działalność gospodarczą innej osoby

  • 1. Data: 2007-11-13 16:34:05
    Temat: Podpięcie się pod działalność gospodarczą innej osoby
    Od: Any User <u...@a...pl>

    Witam

    Myślę o okazjonalnym świadczeniu pewnych usług na zasadzie działalności
    gospodarczej.

    Problem w tym, że takiej działalności nie mam, nigdy nie miałem i nie
    zamierzam zakładać. Ma ją natomiast osoba z mojej rodziny, ale zajmuje
    się zupełnie czym innym.

    Interesuje mnie, czy da się pod tą działalność w jakikolwiek sposób podpiąć?

    Oczywiście głównym założeniem jest to, że nie zamierzam płacić ZUSu - ma
    go płacić tylko osoba prowadząca właściwą działalność - inne rozwiązanie
    nie wchodzi w grę, gdyż planuję osiągać przychody średnio 150 zł/mc i do
    tego bardzo nieregularnie, gdyż to przedsięwzięcie bardziej dla
    przyjemności, niż dla kasy.

    Czy da się to jakoś zrealizować i jak?

    Patryk

  • 2. Data: 2007-11-13 16:56:58
    Od: k...@o...pl

    Any User pisze:
    > Witam
    >

    > Czy da się to jakoś zrealizować i jak?

    Kiedyś było i chyba nadal jest dozwolona pomoc rodzinna czy jakoś tak.
    Poszukaj na ten temat.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2007-11-13 17:24:41
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Any User pisze:
> [...]
    > nie wchodzi w grę, gdyż planuję osiągać przychody średnio 150 zł/mc i do
    > tego bardzo nieregularnie, gdyż to przedsięwzięcie bardziej dla

    osoba z DG niech se dopisze PKD ktore ty masz robic, niech na nią bedzie
    dzialalnosc a tobie zleca jako podwykonawcy na zasadzie umowy zlecenia
    o dzielo etc

    ale wpisz jeszcze w google slowo 'firmanctwo' i sprawdz czy nie bedziesz
    pod to podpadał

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 4. Data: 2007-11-13 17:39:01
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    k...@o...pl wrote:

    > Kiedyś było i chyba nadal jest dozwolona pomoc rodzinna czy jakoś tak.

    czy jakos tak... chyba tylko wtedy gdy pozostaje sie we wspolnym
    gospodarstwie domowym

  • 5. Data: 2007-11-15 12:29:43
    Od: Kira <k...@o...pl>

    Re to: Any User [Tue, 13 Nov 2007 17:34:05 +0100]:

    > Interesuje mnie, czy da się pod tą działalność w jakikolwiek sposób podpiąć?

    Da się, zawsze się da. Ale najpierw kuknij sobie tutaj:
    http://cyber-girl.net/szort/firmanctwo.htm
    i przemyśl, czy przypadkiem nie narobisz tym problemów.

    K.

    --
    _ _ ____ _______________________________________
    | ' /| |_ http://www.Cyber-Girl.NET ~ GG 1565217 |

  • 6. Data: 2007-11-15 12:47:05
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Any User wrote:

> [...]
    > nie wchodzi w grę, gdyż planuję osiągać przychody średnio 150 zł/mc i do
    > tego bardzo nieregularnie, gdyż to przedsięwzięcie bardziej dla

    Da się, robisz tak
    1) Musisz znać symbol PKWiU twojej usługi/produktu.
    2) Jeśli nie jest ten symbol zarejestrowany na tę firmę, trzeba go
    zarejestrować w US.
    3) Wystawiasz FV a tobie ciotka robi umowę o dzieło.

    Przykład:

    wystawiasz FV na 150 netto.
    Klient płaci ciotce 150+vat, ciotka vat odprowadza do US(chyba, że se jakoś
    ten vat wałuje, temat morze), następnie liczy sobie 5% na utrzymanie firmy
    i koszta związane z operacją(jak nie zarobi to może się tak zdażyć, że
    będzie się musiała przed US często gęsto tłumaczyć). Zostaje
    150-5%*150=142,50.
    Robi Ci umowę o dzieło na 142,50 brutto. Z tej umowy odciąga podatek chyba
    w/g wzoru: (142,5-20%*142,50)*19% (nie pamiętam czy 19 czy 20)
    oczywiście może zastosować autorskie koszta, ale to se sam grzeb w
    przepisach, czy można i wtedy stosuje wzór: (142,5-50%*142,50)*19% ( tak
    jak wyżej nie pamiętam czy 19 czy 20).
    po odciągnięciu tak obliczonego podatku wypłaca Ci na rękę to co zostało.