PracaGrupypl.praca.dyskusjePodpięcie się pod działalność gospodarczą innej osoby › Re: Podpięcie się pod działalność gospodarczą innej osoby
    From: Herakles <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podpięcie się pod działalność gospodarczą innej osoby
    Date: Thu, 15 Nov 2007 13:47:05 +0100

    Any User wrote:

    > Witam
    >
    > Myślę o okazjonalnym świadczeniu pewnych usług na zasadzie działalności
    > gospodarczej.
    >
    > Problem w tym, że takiej działalności nie mam, nigdy nie miałem i nie
    > zamierzam zakładać. Ma ją natomiast osoba z mojej rodziny, ale zajmuje
    > się zupełnie czym innym.
    >
    > Interesuje mnie, czy da się pod tą działalność w jakikolwiek sposób
    > podpiąć?
    >
    > Oczywiście głównym założeniem jest to, że nie zamierzam płacić ZUSu - ma
    > go płacić tylko osoba prowadząca właściwą działalność - inne rozwiązanie
> [...]

    Da się, robisz tak
    1) Musisz znać symbol PKWiU twojej usługi/produktu.
    2) Jeśli nie jest ten symbol zarejestrowany na tę firmę, trzeba go
    zarejestrować w US.
    3) Wystawiasz FV a tobie ciotka robi umowę o dzieło.

    Przykład:

    wystawiasz FV na 150 netto.
    Klient płaci ciotce 150+vat, ciotka vat odprowadza do US(chyba, że se jakoś
    ten vat wałuje, temat morze), następnie liczy sobie 5% na utrzymanie firmy
    i koszta związane z operacją(jak nie zarobi to może się tak zdażyć, że
    będzie się musiała przed US często gęsto tłumaczyć). Zostaje
    150-5%*150=142,50.
    Robi Ci umowę o dzieło na 142,50 brutto. Z tej umowy odciąga podatek chyba
    w/g wzoru: (142,5-20%*142,50)*19% (nie pamiętam czy 19 czy 20)
    oczywiście może zastosować autorskie koszta, ale to se sam grzeb w
    przepisach, czy można i wtedy stosuje wzór: (142,5-50%*142,50)*19% ( tak
    jak wyżej nie pamiętam czy 19 czy 20).
    po odciągnięciu tak obliczonego podatku wypłaca Ci na rękę to co zostało.