PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po jakich stiudiach najwyższe zarobki?

  • 1. Data: 2006-10-04 08:23:29
    Temat: Po jakich stiudiach najwyższe zarobki?
    Od: roughneck <r...@p...onet.pl>

    Po jakich studiach (krajowych) jest największa szansa na pracę i na
    najwyższe zarobki?
    W grę wchodzą raczej kierunki techniczne, mogą być związane z elektroniką
    lub informatyką, ale nie jest to wymóg niezbędny.

    R.

  • 2. Data: 2006-10-04 08:38:58
    Temat: Re: Po jakich studiach najwyższe zarobki?
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > W grę wchodzą raczej kierunki techniczne, mogą być związane z elektroniką
    > lub informatyką, ale nie jest to wymóg niezbędny.

    Wg mnie o możliwej wysokiej pensji nie decyduja ukończone studia, ale cechy
    charakteru człowieka. Jesli sie nauczyles czegos na studiach, i ciagle sie
    starasz wiedze poglebiac, uzupelniac, i w pracy zalezy ci na jej efekcie, a
    nie na jej robieniu, zawsze bedziesz miał możliwośc zarabiac dobrze (w
    perspektywie kilku lat doświadczenia zawodowego).
    Na dzisiaj mozna np znalezc doskonale płatną prace technologa produkcji
    ceramicznej (w randze szefa produkcji), ale czy to znaczy ze warto iśc na
    takie studia?
    No i koniecznie na równi z przedmiotami zawodowymi nalezy sie nauczyc
    doskonale wybranego języka obcego:) o czym wielu polskich inzynierów nie chce
    wiedziec.

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-10-04 08:50:08
    Temat: Re: Po jakich stiudiach najwyższe zarobki?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu roughneck porozsypywal nastepujace haczki:
    > Po jakich studiach (krajowych) jest największa szansa na pracę i na
    > najwyższe zarobki?
    Dzieci neostrady podrosly na tyle, ze poszly do szkoly sredniej:/
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-10-04 09:30:26
    Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006 10:23:29 +0200, roughneck
    <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >W grę wchodzą raczej kierunki techniczne, mogą być związane z elektroniką
    >lub informatyką, ale nie jest to wymóg niezbędny.

    Jak dobrze poszukasz to znajdziesz ;-)

    Znam kierunek na krajowej uczelni technicznej, gdzie na absolwentów czekają
    firmy oferujące na dzień dobry płacę podstawową rzędu 2500,- Euro/miesiąc,
    plus około 200,- Euro/dzień za pracę terenową.
    Łatwo policzyć, że teoretycznie za cały miesiąc spędzony w terenie można
    wziąść przeszło 30 tys PLN brutto... ;-))

    Praktycznie co chwilę na wydziale pojawiają się przedstawiciele
    międzynarodowych koncernów, oferujących stałe zatrudnienie przy praktycznie
    braku warunków wstępnych - jedynie dyplom i znośna znajomość dwóch języków
    obcych.

    Co dziwne, liczba kandydatów przy rekrutacji na tym kierunku jest bardzo
    niewielka, wręcz w końcówce rankingów.

    Polska dziwny kraj ;-)

    Pozdro

    Kazio

  • 5. Data: 2006-10-04 09:34:45
    Od: "kasia" <B...@...pl>

    > Znam kierunek na krajowej uczelni technicznej, gdzie na absolwentów
    czekają
    > firmy oferujące na dzień dobry płacę podstawową rzędu 2500,- Euro/miesiąc,

    a mozesz zdradzić co to za kierunek??

  • 6. Data: 2006-10-04 09:47:20
    Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006 11:34:45 +0200, "kasia" <B...@...pl> wrote:

    >a mozesz zdradzić co to za kierunek??

    :-)))))

    Kasiu spróbuj zgadnąć. Niestety praca niezbyt pasuje dla dziewcząt i
    niewiele ich jest na tym kierunku, jakkolwiek jakiś mały procent studentów
    na każdym roku stanowią...

    Pozdro

    Kazio

  • 7. Data: 2006-10-04 09:55:29
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Kazik Zmijowski napisał(a):

    > Kasiu spróbuj zgadnąć. Niestety praca niezbyt pasuje dla dziewcząt i
    > niewiele ich jest na tym kierunku, jakkolwiek jakiś mały procent studentów
    > na każdym roku stanowią...

    no to powiedz co to za kierunek i na jakiej uczelni. bo póki co to jest
    puste gadanie. Bo z taka gadką to se możesz.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 8. Data: 2006-10-04 09:59:21
    Od: "kasia" <B...@...pl>

    > no to powiedz co to za kierunek i na jakiej uczelni. bo póki co to jest
    > puste gadanie. Bo z taka gadką to se możesz.

    no cóż- chyba ten kierunek dajacy wiedze tajemną zarezerwowany dla facetów
    to informatyka
    aczkowliek wydaje mi sie to zbyt łatwa zagadka jak dla dziewzyny :)
    czy mozesz potwierdzić moją teorie?

  • 9. Data: 2006-10-04 10:06:49
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    kasia napisał(a):

    > no cóż- chyba ten kierunek dajacy wiedze tajemną zarezerwowany dla facetów
    > to informatyka
    > aczkowliek wydaje mi sie to zbyt łatwa zagadka jak dla dziewzyny :)
    > czy mozesz potwierdzić moją teorie?

    a cóż to za informatyk pracujący "w terenie"?

  • 10. Data: 2006-10-04 10:12:16
    Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006 11:59:21 +0200, "kasia" <B...@...pl> wrote:

    >no cóż- chyba ten kierunek dajacy wiedze tajemną zarezerwowany dla facetów
    >to informatyka
    >aczkowliek wydaje mi sie to zbyt łatwa zagadka jak dla dziewzyny :)
    >czy mozesz potwierdzić moją teorie?

    Nie trafiłaś ;-))

    Jak można było wywnioskować praca jest na ogół terenowa, połączona często z
    dalekimi wyjazdami jakkolwiek nie ciężka fizycznie.
    Jakiś związek z informatyką oczywiście jest, chyba nie ma aktualnie
    dziedziny która takiego związku nie ma.

    Dla ułatwienia zadania dodam że uczelnia jest w Krakowie i taki kierunek
    jest tylko tam (jeżeli mówimy oczywiście tylko o studiach krajowych).

    Pozdro

    Kazio