PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po co studia?

  • 1. Data: 2009-12-30 09:29:06
    Temat: Po co studia?
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    Po co prawie wszyscy ida na studia?

    Kiedys na uczelnie szli tylko ci co chcieli. Teraz na studia ida
    wszyscy jak leci. Bo trzeba? Bo taka moda? Na pewnej uczelni na
    informatyce poziom "studentow" budzi smiech. Nie potrafia korzystac z
    google, nie umieja nawet zadawac pytan jak czegos nie wiedza. Jak ich
    uczyc liczenia calek skoro nie znaja twierdzenia pitagorasa?

    To nie jest kierunek humanistyczny tylko techniczny. jakis poziom
    obycia z technika student powinien posiadac jeszcze przed rozpoczeciem
    studiow.

    Po co marnowac pieniadze z budzetu panstwa na ksztalcenie "inzynierow"
    ktory po studiach beda zajmowac sie sprzedaza hot dogow, bo
    informatyka ich nie interesuje (albo nic innego nie umieja)?

  • 2. Data: 2009-12-30 09:35:40
    Temat: Re: Po co studia?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    > google, nie umieja nawet zadawac pytan jak czegos nie wiedza. Jak ich
    > uczyc liczenia calek skoro nie znaja twierdzenia pitagorasa?

    Bo m powiedziano, że informatyk dużo zarabia i w ogóle... Ale, żeby dużo
    zarabiał, musi coś umieć, a jeśli nie ma podstaw to się nie nauczy...

    > To nie jest kierunek humanistyczny tylko techniczny. jakis poziom
    > obycia z technika student powinien posiadac jeszcze przed rozpoczeciem
    > studiow.

    podział na humanistyczny kierunek i techniczny jest dla mnie idiotyzmem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2009-12-30 10:00:32
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    Ciężko będzie nadrobić zaległości ze szkół poprzednich, zwłaszcza że
    sesja za miesiąc.
    Podobno 20% coś tam kuma.

  • 4. Data: 2009-12-30 10:02:14
    Od: Piotrek <p...@g...com>

  • 5. Data: 2009-12-30 11:15:01
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 30 Dec 2009 01:29:06 -0800 (PST), Piotrek napisał(a):

    > Po co prawie wszyscy ida na studia?

    Idą, bo "się idzie".

    Taka linia ogólna w społeczeństwie, że bez studiów nic się nie osiągnie
    (bzdura oczywiście), więc wszyscy ciągną do matury, a potem na *jakieś*
    studia.

    Tak patrząc, to jak rozmawiam i obserwuję, wychodzi, że rodzice często
    ciągną dzieci od małego i trują o studiach, bo liczą że magister im zapewni
    spokojną przyszłość (może jakieś zaszłości z poprzedniej epoki? nie
    wiem...), zaś młodzi mając takie pranie mózgu w domu i potem też w szkole,
    przy jednoczesnym braku solidnej wiedzy czy doświadczeń (z liceum w
    zasadzie nic ciekawego się nie wynosi) nie mają szans na normalną pracę,
    więc idą na studia (co daje psychologiczny komfort "robienia czegoś").

    Wszystko podkręcają oczywiście same uczelnie, bo dla nich to czysty zysk i
    klienci :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-12-30 11:21:53
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Po co prawie wszyscy ida na studia?

    A egzaminy na studiach sa po to, zeby odsiewac tych, którzy sie nie nadaja,
    dlaczego tak sie nie dzieje?

  • 7. Data: 2009-12-30 11:28:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kapsel pisze:

    > Wszystko podkręcają oczywiście same uczelnie, bo dla nich to czysty zysk i
    > klienci :)

    W przeszłych latach dochodził do tego pobór do wojska - silny
    motywator do studiowania. Po zniesieniu poboru daje się zauważyć
    zmniejszenie liczby nowych studentów wśród płci brzydkiej.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-12-30 11:28:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gardziej pisze:

    > A egzaminy na studiach sa po to, zeby odsiewac tych, którzy sie nie
    > nadaja, dlaczego tak sie nie dzieje?

    Nie na każde studia są egzaminy.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-12-30 11:32:48
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Nie na każde studia są egzaminy.

    Fakt, ale na większości studiów są egzaminy z przedmiotów semestru lub roku,
    jeśli ktoś je zdaje, to albo się nadaje albo go przepychają

  • 10. Data: 2009-12-30 11:39:44
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-12-30 10:29, Piotrek pisze:

    > Po co marnowac pieniadze z budzetu panstwa na ksztalcenie "inzynierow"
    > ktory po studiach beda zajmowac sie sprzedaza hot dogow, bo
    > informatyka ich nie interesuje (albo nic innego nie umieja)?

    Na szczęście zdecydowana większość z tych, którzy po studiach będą
    zajmować się sprzedażą hot-dogów (dodajmy - sprzedażą detaliczną) sama
    płaci za owe studia.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl