PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy za porozumieniem stron

  • 1. Data: 2009-12-21 18:59:02
    Temat: rozwiazanie umowy za porozumieniem stron
    Od: Zygmunt <m...@t...pl>

    Własnie w ramach prezentu gwiazdkowego pracownicy otrzymali informację,
    że od 31 grudnia firma przestaje istnieć.
    Dostali do podpisania rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, w którym
    jest zawarte zdanie, ze firma nie zalega z płatnościami dla pracownika.
    Czy musze to podpisac? Przeciez o żadnym porozumieniu nie ma mowy.
    Przysługuje mi chyba miesieczny termin wypowiedzenia, prawda? Czy w
    takim wypadku również on obowiązuje?

  • 2. Data: 2009-12-22 08:04:58
    Temat: Re: rozwiazanie umowy za porozumieniem stron
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Zygmunt" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy musze to podpisac? Przeciez o żadnym porozumieniu nie ma mowy.
    > Przysługuje mi chyba miesieczny termin wypowiedzenia, prawda? Czy w takim

    Tak i NIE MUSISZ niczego podpisywać. Jak psu buda należy się wam wszystkim
    wypowiedzenie umowy z przyczyn leżących po stronie pracodawcy, być może
    nawet dodatkowa ochrona ze względu na zwolnienie o charakterze grupowym.
    Nie podpisujcie tego. Pracodawca chce się wykpić z płacenia należnej
    pracownikom w tej sytuacji odprawy (wysokość zależna od stażu pracy). W
    przypadku jakichkolwiek problemów ze strony pracodawcy, Ty na zwolnienie
    lekarskie (jeżeli Ci się uda to możesz jeszce przez 6 miesiecy pobierać 80%
    wynagrodzenia), firmę od razu podać do sądu pracy z zarzutem próby oszukania
    pracowników, przysłać do firmy PIP i poradzić się prawnika PIP co robić
    dalej. Przede wszystkim nie podpisywać niczego co nie będzie wypowiedzeniem
    umowy o pracę z przycyn leżącyh po stronie pracodawcy (nie pamietam jaki to
    artykuł KP - znajdź sobie). Nie miej absolutnie żadnych sentymentów i oporów
    bo właśnie próbowano Cię oszukać.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-12-22 09:24:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-22, Jackare <...@s...de.uk.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > pracowników, przysłać do firmy PIP i poradzić się prawnika PIP co robić

    A nie uważasz że doradzanie oszukiwania "Ty na zwolnienie lekarskie", jest
    hipokryzją obok "firmę od razu podać do sądu pracy z zarzutem próby oszukiwania"?
    Jak najbardziej popieram dochodzenia swoich racji, bo skoro ktoś (pracodawca)
    się zobowiązał, to powinien słowa dotrzymać, ale bez przesadyzmu. Zwolnienie
    lekarskie nie przysługuje z powodu problemów z pracodawcą.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-12-22 11:13:33
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 22 Dec 2009 09:04:58 +0100, "Jackare" <...@s...de.uk.pl> wrote:

> [...]
    >lekarskie (jeżeli Ci się uda to możesz jeszce przez 6 miesiecy pobierać 80%

    A w którym miejscu Zygmunt napisał, że jest ciężko chory?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 5. Data: 2009-12-22 13:46:57
    Od: Zygmunt <m...@t...pl>

    W dniu 2009-12-22 12:13, Maciej Bojko pisze:

    > A w którym miejscu Zygmunt napisał, że jest ciężko chory?

    Nie napisałem. Ale obecna stresowa sytuacja może (teoretycznie)
    doprowadzić do depresji.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

  • 6. Data: 2009-12-24 00:11:57
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]

    > Zwolnienie
    > lekarskie nie przysługuje z powodu problemów z pracodawcą.

    Jak Kuba Bogu...... Osobiście nie miałbym absolutnie żadnych oporów, a poza
    tym nie ma ludzi zdrowych, są tylko źle zdiagnozowani.

  • 7. Data: 2009-12-24 09:03:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-24, Jackare <...@s...de.uk.pl> wrote:

    [...]

    > Jak Kuba Bogu...... Osobiście nie miałbym absolutnie żadnych oporów,

    Ale to nie on (pracodawca) za to zapłaci.

    > a poza tym nie ma ludzi zdrowych, są tylko źle zdiagnozowani.

    Mierna wymówka.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-12-25 15:43:44
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    > Ale to nie on (pracodawca) za to zapłaci.

    Zapłaci sobie sam ze składek ktore odprowadzał przez cały okres
    zatrudnienia...
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-12-26 18:54:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-25, Jackare <...@s...de.uk.pl> wrote:

    [...]

    > Zapłaci sobie sam ze składek ktore odprowadzał przez cały okres
    > zatrudnienia...

    Gdybasz.

    --
    Wojciech Bańcer