PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płatność za L4

  • 1. Data: 2005-02-14 14:56:33
    Temat: Płatność za L4
    Od: Karol Lipnicki <a...@m...int.pl>

    Witam

    Niestety strasznie się ostatnio namieszało z płatnościami za pobyt na L4.
    Ostatnio - gdzieś pół roku temu lekarz skierował mnie na 3 dniowe L4 -
    niestety ani ZUS, ani zakład pracy nie zapłaciły za te 3 dni.
    Teraz chcę zapytać - prawdopodobnie dopadła mnie grypa i poleżę z tydzień -
    czy przy 7 dniach zwolnienia można liczyć na jakąkolwiek płatność ?

    Pzdr.
    Alpin19

  • 2. Data: 2005-02-14 15:11:19
    Temat: Re: Płatność za L4
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Karol Lipnicki" <a...@m...int.pl> napisał w
    wiadomości news:cuqef4$kid$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    L4 -
    > niestety ani ZUS, ani zakład pracy nie zapłaciły za te 3 dni.

    Jeżeli byłeś zatrudniony na podstawie umowy o pracę, to w 2004 r.
    powinieneś otrzymać wynagrodzenie chorobowe za wszystkie 3 dni
    zwolnienia lekarskiego (zakładam, że od 01.01.2004 do czasu
    zakończenia tego 3-dniowego zwolnienia korzystałeś z L-4 nie więcej
    niż 33 dni).
    Jest jeszcze czas, aby zwrócić się do pracodawcy o uregulowanie tej
    należności.

    > Teraz chcę zapytać - prawdopodobnie dopadła mnie grypa i poleżę z
    tydzień -
    > czy przy 7 dniach zwolnienia można liczyć na jakąkolwiek płatność ?

    Za wszystkie 7 dni (również za dalsze dni zwolnienia do 33 dni od
    początku roku) przysługuje wynagrodzenie chorobowe, a następnie
    zasiłek chorobowy (do 182 dni choroby), w wysokości ok. 80%
    otrzymywanego wynagrodzenia netto.

    wa

  • 3. Data: 2005-02-14 15:59:16
    Od: Karol Lipnicki <a...@m...int.pl>

    Wspaniałego dnia poniedziałek, 14 lutego 2005 16:11 internauta o pseudonimie
    wektor, klikając w klawiaturę wystukał tekst wiadomości, na grupie
    pl.praca.dyskusje::

> [...]
    > zwolnienia lekarskiego (zakładam, że od 01.01.2004 do czasu
    > zakończenia tego 3-dniowego zwolnienia korzystałeś z L-4 nie więcej
    Tak - pracuję na umowie o pracę na czas nieokreślony od czerwca 2003 roku (w
    tym konkretnym zakładzie) i przez ten czas nie brałem ani jednego dnia zw.
    l. L4.

    > Jest jeszcze czas, aby zwrócić się do pracodawcy o uregulowanie tej
    > należności.
    Jaką drogę proponujesz ?

> [...]
    > początku roku) przysługuje wynagrodzenie chorobowe, a następnie
    > zasiłek chorobowy (do 182 dni choroby), w wysokości ok. 80%
    Gdyby nie moja skrupultność to niezauważyłbym braku tych kilkuset złotych
    (ok. 180zł - ale to zawsze pieniądze). Później zażądałem dokładnego
    rozliczenia za godziny, nadgdodziny itp i okazało się, że zwolnienie
    rzeczywiście nie zostało zapłacone....

    Alpin19

  • 4. Data: 2005-02-14 17:12:51
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Karol Lipnicki" <a...@m...int.pl> napisał w
    wiadomości news:cuqhtn$30v$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > (ok. 180zł - ale to zawsze pieniądze). Później zażądałem dokładnego
    > rozliczenia za godziny, nadgdodziny itp i okazało się, że zwolnienie

    Takie niedopłaty na niekorzyść pracownika najlepiej jest wyjaśniać jak
    najszybciej, najlepiej zaraz po otrzymaniu niepełnej pensji.

    Sposób postępowania zależy od wielkości firmy i innych okoliczności.
    Można się zwrócić nawet ustnie (lepiej na piśmie) do pracownika
    obliczającego płace i poprosić o uregulowanie zapłaty za zwolnienie
    lekarskie. Ale po kilku miesiącach będzie potrzebna korekta deklaracji
    wysyłanych do ZUS, więc pracownik, który zawinił nie będzie
    "zachwycony".

    A może pracujesz w małej firmie, w której "nie ma zwyczaju" wypłaty
    wynagrodzenia chorobowego? Wtedy lepiej nie upominać się o wyrównanie
    za 3 dni chorobowego, aby nie otrzymać za kilka dni wypowiedzenia
    (powód zawsze się znajdzie).

    wa

  • 5. Data: 2005-02-14 18:15:04
    Od: Karol Lipnicki <a...@m...int.pl>

    Wspaniałego dnia poniedziałek, 14 lutego 2005 18:12 internauta o pseudonimie
> [...]

    > wynagrodzenia chorobowego? Wtedy lepiej nie upominać się o wyrównanie
    > za 3 dni chorobowego, aby nie otrzymać za kilka dni wypowiedzenia
    Pracuję w dość poważnej firmie, której wrocławski oddział liczy sobie ok.
    500 osób. Co do zwolnienia - jest w tym wiele racji. Niestety żyjemy w
    'feudalnej' Polsce i może lepiej wstrzymać się od dochodzenia...

    Alpin19

  • 6. Data: 2005-02-15 08:47:27
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    wektor wrote:

> [...]
    > na L4.
    > L4 -
    >
    > Jeżeli byłeś zatrudniony na podstawie umowy o pracę,
    <ciach>
    a co byloby gdyby osoba majaca wlasna dzialalnosc gopodarcza sie
    rozchorowala? zakladam, ze placi skladki ZUS (w tym chorobowe) od wrzesnia
    - w sierpniu dzialalnosc sie zaczela. Jak wtedy sie to rozlicza? I czy w
    ogole sie to rozlicza?

    Iza

  • 7. Data: 2005-02-16 09:38:49
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Izza" <i...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wrzesnia
    > - w sierpniu dzialalnosc sie zaczela. Jak wtedy sie to rozlicza? I

    Taka osoba składała w ZUS deklarację ZUS ZUA i przy tej okazji mogła
    zasięgnąć wszelkich informacji.
    Uprawnienia do zasiłku chorobowego zależą od uprzedniej historii
    ubezpieczenia chorobowego.
    Z samej działalności gospodarczej uprawnienie do zasiłku chorobowego
    nabywa się po 6 miesiącach uprzedniego ubezpieczenia chorobowego, być
    może jest jeszcze warunek długości okresu zwolnienia lekarskiego, za
    który może być wypłacony zasiłek chorobowy.

    wa