PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa-zlecenie, poradzcie prosze!!!

  • 1. Data: 2005-02-14 15:25:51
    Temat: Umowa-zlecenie, poradzcie prosze!!!
    Od: "Tomasz`Hypnos`" <h...@N...fm>

    Witam

    Mam propozycje pracy na umowe-zlecenie. Obecnie otrzymuje rente rodzinna .
    Nie jestem studentem tylko ucze sie w studium policealnym. Czy zleceniodawca
    odprowadza wszystkie skladki tak jak bym pracowal na umowe o prace czy moze
    jakos inaczej to wyglada??
    Powiedzmy, ze umowa-zlecenia opiewa na kwote 500zl, ile zostanie mi na
    reke??
    Czy jakbym byl studentem to wygladaloby to jakos inaczej, korzystniej dla
    mnie i dla zleceniodawcy???

    Dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdarwiam

    Tomek

  • 2. Data: 2005-02-14 16:43:25
    Temat: Re: Umowa-zlecenie, poradzcie prosze!!!
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz`Hypnos`" <h...@N...fm> napisał w
    wiadomości news:cuqfr4$t97$1@inews.gazeta.pl...

    > Mam propozycje pracy na umowe-zlecenie. Obecnie otrzymuje rente
    rodzinna .
    > Nie jestem studentem tylko ucze sie w studium policealnym.

    Dla ZUS masz taki sam status jak student, jeżeli nie przekroczyłeś
    wieku 26 lat, a ten warunek musisz mieć spełniony, skoro otrzymujesz
    rentę rodzinną.

    Czy zleceniodawca
    > odprowadza wszystkie skladki tak jak bym pracowal na umowe o prace
    czy moze
    > jakos inaczej to wyglada??

    Jako uczeń (student) do 26 lat z tytułu umowy zlecenia nie podlegasz
    żadnym ubezpieczeniom ZUS (nawet zdrowotnym) i żadne składki ZUS nie
    są odprowadzane.

    > Powiedzmy, ze umowa-zlecenia opiewa na kwote 500zl, ile zostanie mi
    na
    > reke??

    Przy kup = 20%, netto 424 zł.

    > Czy jakbym byl studentem to wygladaloby to jakos inaczej,
    korzystniej dla
    > mnie i dla zleceniodawcy???

    Nie byłoby różnicy.

    Jednak jako pobierający rentę rodzinną o każdym podjęciu zatrudnienia
    czy innej pracy zarobkowej masz obowiązek niezwłocznie zawiadomić ZUS,
    a najlepiej przed podjęciem zatrudnienia zapytać w ZUS o ewentualne
    konsekwencje odnośnie do wypłaty renty rodzinnej.

    wa