PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca minimalna › Re: Płaca minimalna
    From: "MS" <x...@w...op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Płaca minimalna
    Date: Tue, 21 Dec 2004 14:37:58 +0100
    Sender: x...@o...pl@forever-165.man.polbox.pl

    Użytkownik "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:155goao17rt2t$.1sxq4sea1h6rq$.dlg@40tude.net...
> [...]
    pracodawca

    > No mojemu, to jakoś nie przeszkadza.

    Mojemu aktualnemu akurat tez nie za bardzo, ale poprzednim i owszem. Ale
    patrzac na to z boku to nie dziwi juz ze firmy tak kombinuja jak prawie 40%
    tego co placa czlowiekowi musza jeszcze zaplacic gdzies tam.

    > Wprost może i nie. Jednak należy pamiętać, że pracownik który ma komfort
    > nie martwienia się o "jutro" (umowa na czas nieokreślony i brak zmartwień
    > pod tytułem "czy mi starczy do pierwszego") pracuje znacznie wydajniej, że
    > o lojalności nie wspomnę.

    Lojalnosc to jedno - i tu sie zgodze, ale wydajnosc to drugie - i pozwole
    sobie miec nieco odmienne zdanie. W obecnych czasach, kiedy tak trudno o
    dobra prace, czesto pracownicy przyjmujac sie do firmy pracuja na
    najwyzszych obrotach, zeby tylko zostac przyjetym. Pozwala to pracodawcom
    zmieniac kadre dosc czesto bez ryzyka wiekszej utraty wydajnosci a zyskujac
    pracownika ktory zgadza sie na wszystko, zeby tylko moc pracowac.
    Nie oszukujmy sie, moja zona tez stracila prace dlatego ze jej szef
    zatrudnil na jej miejsce praktykanta (i tak dobrze ze mu placic - kolejny
    juz tego nie robil, praktykanci sami chca byc niewolnikami) ktoremu placil
    600pln a nie 2500 jak mojej zonie. Roznica klasy i jakosci pracy byla
    znaczna, mimo to praktykant poddawal sie znacznie latwiej presji pracodawcy
    i wyszlo jak wyszlo.

    O, i wyszlo jak postulat - ludzie, nie dajcie sie w konia robic, jak
    idziecie na praktyki to zadajcie kasy - bo sami sobie dolki kopiecie :-).

    SM