PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dwie oferty pracy - jak to rozegrać.

  • 1. Data: 2004-11-29 21:27:05
    Temat: Dwie oferty pracy - jak to rozegrać.
    Od: "jaQbek" <a...@n...koncu.postu>

    W związku z likwidacją mojego stanowiska pracy w poprzedniej firmie (na
    Śląsku) zmuszony zostałem do szukania nowej roboty :( Miałem 2 tyg.
    wypowiedzenia, porozsyłałem kilka CV, z poczatku wyglądało to nieciekawie,
    aż któregos dnia przyszła odpowiedź z pewnej firmy z Krakowa, że przeczytali
    moja ofertę a za dosłownie 2 godziny telefon, bym 10. grudnia przyjechał na
    testy.
    Dzisiaj dostałem zupelnie niespodziewanie telefon z pewnej firmy z Gdyni, do
    której również wysłałem podanie. Z rozmowy telefonicznej wynikało, że
    pracodawca ten potrzebuje pracownika praktycznie "od zaraz". Umówiłem się z
    nim na rozmowę kwalifikacyjną na najbliższy czwartek

    Obie firmy to firmy prtogramistyczne, stanowisko - programista

    I tu pojawia się pewien problem. Firma z Krakowa wygląda na firmę srednią
    lub dużą, rozwojową, chociaż tak właściwie siedzą w pewnej dość wąskiej
    działce tak, że nie wiem, czy jest na rynku druga firma która podobnymi
    rzeczami się zajmuje, a co za tym idzie obawiam się, tego, co może być na
    testach. Jednakże jest to działka taka, ze na brak klientów raczej nie mogą
    narzekać - ich produkt dotyczy również informatyki
    Firma z Gdyni jest firmą małą, zajmującą się tworzeniem produktu dla klienta
    z branży nieinformatycznej. Jak wynikło z rozmowy telefonicznej z ich
    szefem, są właściwie jedynym producentem oprogramowania dla tej grupy
    klientów, aczkolwiek jeden ze wspólników tej firmy działa w tej branży tak
    że dojście do klientów mają i jak twierdził, to klienci czekają na ich
    produkt a nie odwrotnie :)

    Co do firmy z Gdyni, wiem, jakie warunki finansowwe proponują i jest to
    dolna granica tego, co jestem w stanie przyjąć, aczkolwiek mogłoby byc
    lepiej. Co do firmy z Krakowa - nie wiem pod tym względem nic.

    Jak to rozegrać, by dać sobie szansę w tej firmie z Krakowa, a jednocześnie
    nie stracić tej oferty z Gdyni. Co powiedzieć w tej gdyńskiej firmie, gdyby
    chcieli od razu podpisywać umowę ? Boję się, że jeśli poproszę o czas na
    podjęcie decyzji, zatrudnią kogos innego - wiem, że zależy im na czasie. Z
    drugiej strony zupelnie nie wiem, z czym przyjdzie mi się zmierzyć w
    Krakowie. Poradźcie coś, błagam, bo jestem w kropce. Nigdy dotąd nie byłem w
    takiej sytuacji.

    Jakub

    P.S. Jeśli chodzi o lokalizację, to nie ma ona dla mnie większego znaczenia.
    Tak na stałe nie mieszkam ani na Śląsku, ani w Krakowie, ani na Pomorzu,
    więc i tu i tu byłaby to kwestia wynajęcia mieszkania, aczkolwiek szef tej
    firmy z Gdyni zaoferował pomoc przy jego znalezieniu.

  • 2. Data: 2004-11-29 22:05:20
    Temat: Re: Dwie oferty pracy - jak to rozegrać.
    Od: Grzegorz Jasiniak <g...@j...com>

    On Mon, 29 Nov 2004 22:27:05 +0100, "jaQbek" <a...@n...koncu.postu>
    wrote:

> [...]
    >drugiej strony zupelnie nie wiem, z czym przyjdzie mi się zmierzyć w
    >Krakowie. Poradźcie coś, błagam, bo jestem w kropce. Nigdy dotąd nie byłem w

    Raczej [bardzo] rzadko zdarza sie, zeby firma proponowala podpisanie
    umowy na pierwszym spotkaniu. Nie liczylbym na to... :-)
    Zaloz raczej, ze jednak oprocz Ciebie maja kilku kandydatow i z nimi
    tez musza porozmawiac, po czym podejma decyzje.
    Poza tym przeciez dosc mocno oslabiloby to ich pozycje przetargowa...

    Jesli bedziesz najlepszy, poczekaja na Ciebie te _kilka_ dni, jesli
    nie, nie spodziewaj sie od razu propozycji umowy :-)

    G.J.