PracaGrupypl.praca.dyskusje › Panowie GreenCardy

  • 11. Data: 2002-01-31 10:03:42
    Temat: Re: Panowie GreenCardy
    Od: kingram <k...@g...net>

    Coco wrote:

    > 2) "wszyscy znaja angielski" sure z ofkorsem, tyle tylko, ze "wszyscy
    > oznacza nikt" no i w wiekszosci znaja na poziomie "can I help you" a
    > zalatwienie czegokolwiek (bank, mechanik samochodowy, lekarz, zakupy)
    > wymagaja ciagniecia ze soba ogona w postaci
    Nie do konca...
    Pralka mi niedawno nawalila - wiesz taka w piwnicy stojaca na zetony ;o)
    - konkretnie za duzo bylo monet w srodku skrzyneczki i przelocznik
    zliczajacy byl przyblokowany (nikt dawno tej skrzyneczki nie oproznial -
    bogaci Ci ludzie nie?)

    Zadzwonilem pod numer nalepiony na pralce i zaczalem MOWIC PO NIEMIECKU
    ;o)
    Bylem w szoku kiedy mila Pani po drugiej stronie aparatu rozesmiala sie
    a potem spokojnie PO ANGIELSKU stwierdzila ze moge wyjasnic uzywajac
    angielkiego o co chodzi z ta pralka...
    Na nastepny dzien rano przyjechal gostek, oproznil pudelko z zetonow,
    zapukal do drzwi - zapytal PO ANGIELSKU "ile zetonow zezarlo?" - oddal
    wskazana ilosc i kazal pokwitowac po czym sie ulotnil.
    Co ty na to? A kolezanka?
    Sadze ze to specyfika Bawarii - pamietaj ze 25% (juz teraz chyba grubo
    ponad) mieszkancow samego Monachium to obcokrajowcy... Po jakiemus musza
    sie dogadywac, a bywa czesto ze tam skad pochodza to o niemcach slyszeli
    - i owszem jesli mieli historie w szkole raczej w zlym swietle... A
    angielski jest znacznie prostszy od niemieckiego (niestety)...

    Tym niemniej - Limfo - ma racje... niemiecki x 3 - tyle ze w okolicach
    przymonachijskich angielski w zupelnosci wystarczy. Ach no i jeszcze
    polski... Zdziwilbys sie gdybym ci powiedzial ze moj lekarz rodzinny to
    Polak, dentysta (kontakt od Pawelka) ma asystenke Polke, w mojej firmie
    pracuje Niemko/Polka i znam co najmniej 10-iu Polakow (he, he...) z
    ktorymi utrzymuje takie czy inne kontakty...

    --
    Bsrgds
    Krzysiek Ingram, Muenchen

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them - be GPL !"

  • 12. Data: 2002-01-31 10:29:00
    Od: "Andrzej Dmoch" <A...@b...com>

    No :-))

    Ja pomniu ciudnoje mgnowienie, pieriedamnoj jawilas ty!
    Kak mimoliotnoje widzienie, kak genij czistoj krasoty.

    Maly konkurs, z kogo to cytat?
    To mniej wiecej wszystko, co mi zostalo w glowie. No moze jeszcze pare
    tekstow Wysockiego. :-)

    Jestes w Heidelbergu!!!???
    Ja w Darmstadt.

    AnD

  • 13. Data: 2002-01-31 10:37:17
    Od: "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com>

    Witam

    "Slavo" <s...@g...net> wrote in message news:a3b4iv$r51$1@news.onet.pl...
    > "Pawelek" <n...@n...spam.yahoo.com> wrote in message

    > no tak, ale jak zamierzasz to zostać może trochę dłużej, to dziwnie tak
    bez
    > znajomości języka..., poza tym było by miło wrócić do kraju i znać biegle
    > dwa języki obce, notowania na rynku pracy wtedy rosną ;-)

    Naturalnie, wcale temu nie przecze. Jednak ja kieruje sie swoja zelazna
    zasada:
    Zabezpiecz swoje zaplecze zawodowe i socjalne. Temu wymaga i sluzy zasada
    uzywania
    w pracy wylacznie angielskiego. Jednak historia nie lubi powtarzac sie dwa
    razy. kazdy GC to inny przypadek odnosnie wymagan. Dla mnie dopiero teraz
    przyszedl czas na gruntowne szlifowanie niemieckiego.

    BTW. Notowanie notowaniami, jednak mysle ze w obecnej sytuacji
    gospodarczej nie znalazlbym odpowiedniego zajecia w Polsce dla siebie.
    W ciagu najblizszych dwu czy trzech lat byc moze bedzie to mozliwe.
    Tak, ze wciaz mam duzo czasu na nauke.

    BTW. W naszym przypadku beda to wiec trzy nie dwa Fremdsprache.

    > pozdrówka, slavo

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 14. Data: 2002-01-31 10:48:08
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    >He, he. Podsumowując tą dyskusje to weź sie za angielski, niemiecki i
    >bawarski ;-)

    Przydatne sa jeszcze Turecki i Slaski ;-)

    R-nee.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 15. Data: 2002-01-31 10:51:03
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    >A jak myslisz?
    >No chyba ze Ciebie mialem na mysli opowiadajac o tym facecie od
    >pralki...
    >;o)))

    W koncu ponoc jest serwisantem ;-))

  • 16. Data: 2002-01-31 11:34:46
    Od: kingram <k...@g...net>

  • 17. Data: 2002-01-31 12:20:44
    Od: "Michał Podolski" <p...@f...onet.pl>

    --
    p...@f...onet.pl
    Użytkownik "Andrzej Dmoch" <A...@b...com> napisał w wiadomości
    > No :-))
    >
    > Ja pomniu ciudnoje mgnowienie, pieriedamnoj jawilas ty!
    > Kak mimoliotnoje widzienie, kak genij czistoj krasoty.

    to chyba Lermontow....

  • 18. Data: 2002-01-31 12:42:57
    Od: "Coco" <C...@i...pl>

    :
[...]

    A kolezanka gratuluje, ze producent Twojej pralki gwarantuje tak skuteczny i
    dobrze wyszkolony, takze jezykowo, serwis. Nie zmienia to jednak faktu, ze
    moja znajoma nie byla w stanie dogadac sie po angielsku z dentysta...

    : Sadze ze to specyfika Bawarii - pamietaj ze 25% (juz teraz chyba grubo
    : ponad) mieszkancow samego Monachium to obcokrajowcy...

    Ok, przeoczylam info, ze chodzi o Bawarie.... Moja znajoma mieszka w
    Stuttgarcie a to juz nieco inny region i pewnie dlatego tez nieco inna
    sytuacja :o)

    Pozdrawiam cieplutko, Coco

  • 19. Data: 2002-01-31 13:21:23
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    >Maly konkurs, z kogo to cytat?
    >To mniej wiecej wszystko, co mi zostalo w glowie. No moze jeszcze pare

    A.S.Pushkin.

    >zna
    >
    >Jestes w Heidelbergu!!!???
    >Ja w Darmstadt.

    Juz nie ale mieszkalem tam z 10 miechow.

    Pozdr.

  • 20. Data: 2002-01-31 13:24:17
    Od: "Andrzej Dmoch" <A...@b...com>

    > Przydatne sa jeszcze Turecki i Slaski ;-)

    ROTFL :-)))