PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...

  • 21. Data: 2002-04-29 15:29:18
    Temat: Re: PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    > Czy na prawdę społeczeństwo musi sięgnąc dna, żeby zrozumieć prostą zasadę:
    > jak człowiek nie zarobi pieniędzy to nie pójdzie do sklepów na zakupy i
    > ciekawe co nasi wspaniali pracodawcy zrobią ze swoimi produktami i usługami?
    > za niedługo mogą stać się takimi samymi dziadami jak my pracownicy

    Sluszne spostrzezenie.
    Zadedykuj to tez tym co boja sie, ze unia przyjdzie i zrobi z nas biedakow.

    mat

  • 22. Data: 2002-04-29 15:38:30
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > <ciach!>
    >
    > Wystarczy niewielki. 200 zlotych chyba masz...

    Nie mówię tu o kosztach założenia działalności gospodarczej.Do tego dochodzi
    koszt najmu lokalu
    koszt jego wyposażenia
    pieniądze na obrót (co prawda można korzystać z kredytu kupieckiego,ale o
    ile mi wiadomo, na przykładzie hurtowni komputerowych, dostaje się go
    dopiero po pewnym okresie wspólpracy, a drugim warunkiem jest generowanie
    pewnych obrotów na poziomie 10 000 miesięcznie)
    inne koszty

    > Ech, sebur, sebur. Dlaczego robisz z siebie ofiare, zamiast zaczac dzialac
    > na wlasna reke i przestac narzekac?

    Nie narzekam-stwierdzam fakty
    sebur

  • 23. Data: 2002-04-29 16:15:31
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "sebur" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mówię tu o kosztach założenia działalności gospodarczej.

    Ja tez nie... To znaczy mowie, ale lacznie z narzedziami pracy.

    Do tego dochodzi
    > koszt najmu lokalu

    Rejestrujesz w domu.

    > koszt jego wyposażenia

    Biurko chyba masz, albo stol. I krzeslo.

> [...]
    > dopiero po pewnym okresie wspólpracy, a drugim warunkiem jest generowanie
    > pewnych obrotów na poziomie 10 000 miesięcznie)

    A dlaczego chcesz otwierac kolejny sklep? Niewazne czy spozywczy czy
    komputerowy. Zaloze sie, ze w Twojej najblizszej okolicy jest co najmniej 5
    sklepow spozywczych i 1 - 2 komputerowe.
    A oto, co mozesz robic za 200 zlotych. Wiaderko + mop kosztuja nie wiecej
    niz 40 zlotych. Do kupienia w kazdym sklepie AGD i supermarkecie. Razem z
    kosztami rejestracji wyniesie Cie to jakies 200 zeta. Albo mniej. Mozesz
    swiadczyc uslugi porzadkowe dla firm. Nie trzeba 10 tysiecy zlotych, nie
    trzeba lokalu, nie trzeba wyposazenia lokalu.

    > Nie narzekam-stwierdzam fakty

    Narzekasz.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 24. Data: 2002-04-29 17:29:16
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > Rejestrujesz w domu.

    mieszkam w spółdzielczym

    > Biurko chyba masz, albo stol. I krzeslo.

    już widzę tych klientów....drzwiami i oknami...

> [...]
    > niz 40 zlotych. Do kupienia w kazdym sklepie AGD i supermarkecie. Razem z
    > kosztami rejestracji wyniesie Cie to jakies 200 zeta.

    mop? baaaardzo śmieszne......

    Albo mniej. Mozesz
    > swiadczyc uslugi porzadkowe dla firm. Nie trzeba 10 tysiecy zlotych, nie
    > trzeba lokalu, nie trzeba wyposazenia lokalu.

    Nie po to się uczyłem, żeby teraz mopem wywijać
    sebur

  • 25. Data: 2002-04-29 19:10:27
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    > mieszkam w spółdzielczym

    Masz prawo zarejstrowac w spoldzielczym. Musisz tylko zglosic w spoldzielni.

    > już widzę tych klientów....drzwiami i oknami...

    Yyyyyy... Klienci przychodza, zeby ogladac biuro, a w nim stol i krzesla?
    Nie otworzysz chyba kolejnego meblowego ani sklepu z wyposazeniem biur...

    > mop? baaaardzo śmieszne......

    Moze dla Ciebie. Dla mnie wcale. Praca jak kazda inna, nie hanbi. A na
    dobrze wykonywane uslugi porzadkowe znajdziesz klientow.

    > Nie po to się uczyłem, żeby teraz mopem wywijać

    No i typowe podejscie roszczeniowe. Nie po to sie uczylem, zeby wywijac
    mopem/myc samochody/nosic cegly/ukladac chipsy na polkach. Nie dziwie sie,
    ze z takim podejsciem jestes niezadowolony z zycia i tego, co masz, ze
    zazdroscisz ludziom, ktorzy zapracowali na to, na co zapracowali. Jezeli
    cale zycie zamierzasz byc zalezny od kogos, jezeli nie zamierzasz tego
    zmienic, nie chcesz zrobic nic w kierunku zmiany swojej sytuacji...
    Znam doktora informatyki. Z Ukrainy. Przyjezdza do Polski, ciezko pracuje na
    budowach. Ostatnio remontowal dach. Zrobil to naprawde dobrze. I wiesz co...
    Nie slyszalem, zeby narzekal. Jest zadowolony, ze moze pracowac, ze jest
    potrzebny, i ze ma z tego jeszcze kase. I to jego podejscie ma pzryszlosc,
    bo wierze, ze on jeszcze dojdzie do czegos. Wlasnie dlatego, ze nie narzeka,
    tylko robi, i kazdy problem rozwiazuje sam. Najlepiej jak potrafi.
    Skutecznie.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 26. Data: 2002-04-29 19:34:09
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Aguirre" <-...@t...pl> wrote in message news:aajk1h$gid$1@news.tpi.pl...

    > To chyba oczywiste - y...@p...onet.pl jest _uczciwym_
    > człowiekiem a nie jakimś cwaniakiem czy prywaciarzem.
    > Aby zostać pracodawcą należy nie mieć serca i sumienia oraz
    > posiadać zgniłą, kapitalistyczno-burżuazyjną moralność.
    > Kandydat na pracodawcę musi być wyjątkowym szubrawcem
    > i mieć do tego skłonności sadystyczne aby z upodobaniem
    > napełniać swe bebechy krwią robotniczo-buraczanego proletaryatu.
    >
    > Aguirre.

    To chyba mial byc sarkazm??

  • 27. Data: 2002-04-29 19:46:24
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "sebur" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Do rozkręcenia jakiegolwiek interesu trzeba mieć jakiś kapitał
    > Skoro pracodowacom jest tak źle, to skąd wzięły się niewyobrażalne majątki
    > powstałe w ciągu 3 lat?skoro np w Stanach (uznanych przez niektóre osoby,
    > jako miejsce do zrobienia kariery i pieniędzy) właściciele dorabiali się
    > ciężką pracą latami, zaczynali od prac w garażu a teraz ich dzieci
    prowadzą
    > rodzinny interes i wszystko jest OK.
    > U nas to musi być raj na ziemi bo można zarobić fortunę w 3 lata.
    > Pewnie zaraz się rozlegną głosy o przedsiębiorczości, cięzkiej pracy itp
> [...]

    A wiec gwoli wyjasnienia:
    -jeszcze kilka lat temu(pierwsza polowa lat 90), Polska to byl raj dla
    ludzi,
    ktorzy chcieli cokolwiek robic na wlasna reke. Nasz kraj byl jak pustynia,
    na ktorej wystarczylo zplunac a wyrastala oaza.W tym czasie wyrastaly
    prawdziwe fortuny(znam wielu). Podczas, gdy zwykli zjadacze chleba,
    podazyli ze swoimi oszczednosciami w wir konsumpcji kupujac samcochody,
    ciuchy, telewizory, lodowki, radia itp. rzeczy, mniejszosc w postaci
    dzisiejszej
    grupy przedsiebiorcow, otwierala swoje interesy, przez duze wyrzeczenia,
    wtedy towar trzeba bylo kupowac za GOTOWKE. Znam ludzi ktorzy na
    zwyklym starym rozklekotanym zuczku dorobili sie kilku mieszkan
    (ale ci ludzie starcili swoj blas), postapili jak ci zwykli zjadacze chleba
    tylko troszke pozniej.
    Dzisiaj ci ludzie protestuje przeciwko sieciom hipermarktetow itp.
    Mniejszosc przedsiebiorcow, wiedziala jednak ze rynek sie nasyci i
    znormalnieje.
    Nie budowali willi, tylko umacaniali swoje interesy, kupowali zbankrutowane,
    rozkradzione panstwowe zaklady, od malych(w moim regionie zdewastowana
    cementownia poszla za 600mln starych zlotych) po wieksze. Tak powstalo
    wiekszosc
    dzisiejszych fortun.
    Najsmieszniejsze w tym wszystkim jest to ze ci ludzie kiedys byli
    pogardzani,
    takimi epiteteami jak:
    weglarz, badylarz, sklepikarz, handlarz, pywaciarz i co jeszcze gorsze
    sknerus
    (bo bogaty a jezdzi tylko polonezem ;).
    Dzisiaj nie sa pogardzani, ale nienawidzi ich sie za sukces, bo konsumuja to
    na co zarobili,
    ciezka praca i wyrzeczeniami.

  • 28. Data: 2002-04-29 19:53:31
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    > Nie mam tu na myśli kapitalistów posiadających sklepik osiedlowy, bo ich
    > sytuacja w chwili obecnej jest równie żałosna jak większości Polaków
    > Mam na myśli ludzi, którzy z niczego dorobili się majątków w bardzo
    pokrętny
    > sposób (polska prywatyzacja, przemyt, przetargi rządowe itp)
    > Politycy-łapówkowicze (gdzie oficjalnie zarabia 12tyś zł a ratę za willę
    > płaci 15tyś-a on zarabia 12 tyś razem z żoną)

    podaj nazwiska prokuraturze skoro (niewatpliwie) masz dowody.

    > Albo tych gamoni z rady polityki pieniężnej-jak się buntowali że za 40tyś

    > nie będą pracować

    heh gamonie?! a kim ty jestes ze tak o nich mowisz? co ty soba
    reprezentujesz? bo na razie to slysze leppera.

    --

    l...@s...pl
    "Każda kobieta zrobi z ciebie milionera - pod warunkiem ze jestes

  • 29. Data: 2002-04-29 20:42:19
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "sebur" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam tu na myśli kapitalistów posiadających sklepik osiedlowy, bo ich
    > sytuacja w chwili obecnej jest równie żałosna jak większości Polaków

    Ja takoz nie mam na mysli osiedlowych sklepikarzy. Czy wiesz, ze przed 89
    rokiem Polska byla jednym z najwiekszych na swiecie eksporterow roz cietych?
    Oczywiscie tylko i wylacznie ci zli "prywaciarze" zajmowali sie tym.
    Glowkowali jak zarobic kase, jak nie dac sobie zwariowac w chorym systemie,
    a przy okazji jeszcze, jak dac zarobic kilku ludziom, ktorych zatrudniali, i
    zeby ci ludzie nie mieli problemow z wladza z racji pracy u "prywaciarza".
    Tak samo bylo w branzy kamieniarskiej, i tak samo bylo w wielu innych
    branzach, nalezacych do kapitalistow, ktorzy w tym czasie musieli po prostu
    przetrwac, zamiast sie rozwijac.

> [...]
    > Politycy-łapówkowicze (gdzie oficjalnie zarabia 12tyś zł a ratę za willę
    > płaci 15tyś-a on zarabia 12 tyś razem z żoną)

    Zakladam, ze masz na to dowody. I tak jak napial juz ktos powyzej, ja
    rowniez licze na to, ze w najblizszym czasie te wlasnie dowody zlozysz w
    prokuraturze.

    > Albo tych gamoni z rady polityki pieniężnej-jak się buntowali że za 40tyś

    > nie będą pracować
    > Jak nie to nie-krzyż im na drogę

    Ci gamonie doprowadzili do tego, ze inflacje mamy chyba najnizsza w
    postkomunistycznych krajach Europy srodkowowschodniej. Skoro umowy, czy
    ustawowo mieli zagwarantowane wiecej, to chyba logiczne, ze upomnieli sie o
    to, ze powinni dostawac wlasnie tyle, ile mieli zapisany w umowach/ustawie.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 30. Data: 2002-04-29 20:44:22
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>