PracaGrupypl.praca.dyskusjePPO musi byc moderowana?!!! › Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    From: n...@h...pl (Nina Liedtke)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PPO musi byc moderowana?!!! + operatorzy DTP
    Date: Thu, 02 Sep 2004 22:46:23 +0200

    On Thu, 2 Sep 2004 20:03:27 +0200, Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>
    wrote in article <ch7nlb$ehv$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:opsdpoapw24iukdk@krzysztofc...

    > pl.soc.seks i pl.soc.seks.moderowana, to mi się nasunęło natychmiast, nie
    > wiem, czy są jeszcze inne przykłady.
    [...]
    pl.comp.dtp.tex i pl.comp.dtp.tex.gust

    Ta pierwsza to zwykła, niemoderowana grupa newsowa. Ta druga jest moderowana
    i sprzężona z listą dyskusyjną g...@M...TORUN.PL. Każdy list, który
    zostanie wysłany na listę (przez jej subskrybenta) automatycznie i
    natychmiast ukazuje się na grupie pl.comp.dtp.tex.gust. Natomiast kiedy
    wysyła się na pl.comp.dtp.tex.gust posting używając protokołu newsowego
    (NNTP), trzeba czekać, aż zostanie on przepuszczony przez moderatorkę. Czeka
    się czasem dwa-trzy dni, bo moderatorka nie moderuje w soboty, niedziele i
    święta. Jednak ruch na grupie w te dni jest -- ukazują się listy
    subskrybentów listy mailowej.

    Śmieci jest bez porównania więcej na moderowanej pl.comp.dtp.tex.gust.
    Trafiają tam np. teksty z autoresponderów wakacyjnych, spamy, wirusy,
    totalne offtopiki, prywata (typu: ,,Jasiu, moje listy do ciebie nie
    dochodzą, odezwij się''), odpowiedzi nie-wiadomo-na-co, itp. W liczbach
    bezwzględnych nie ma tego dużo, ale na pl.comp.dtp.tex nie ma tego typu
    śmieci w ogóle. Uzasadnienie istnienia grupy moderowanej to sprzężenie z
    listą, do której jej subskrybenci są przyzwyczajeni. Tematyka obu grup jest
    identyczna, a i przynależność do GUST (Grupy Użytkowników Systemu TeX) nie
    ma nic do rzeczy, bo zapisać się na listę gust-l (oraz wysyłać postingi z
    Usenetu na grupę moderowaną) mogą także osoby niezrzeszone.

    Oczywiście kodowania na grupie moderowanej nikt nie sprawdza -- przechodzi
    wszystko, co ktokolwiek posłał na listę, bez względu na błędy techniczne.
    Niezdeklarowane kodowanie... rany, takich postów jest mnóstwo.

    Nina
    --