PracaGrupypl.praca.dyskusje › PIT od pracodawcy

  • 1. Data: 2005-02-28 11:11:54
    Temat: PIT od pracodawcy
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    Dziś (28 lutego) mija ostatni dzień, kiedy były pracodawca miał mi
    przysłać rozliczenie (PIT 11), ale tego nie zrobił. Znając życie i
    złośliwość tamtego, będzie sprawę przeciągał do końca kwietnia, albo w
    ogóle mi nie prześle dobrowolnie. Jak mogę go nakłonić, żeby mi to przysłał?

    TIA
    poczta: mwl na poczta kropka fm

  • 2. Data: 2005-02-28 11:20:22
    Temat: Re: PIT od pracodawcy
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Pajączek napisał :

> [...]
    > złośliwość tamtego, będzie sprawę przeciągał do końca kwietnia, albo w
    > ogóle mi nie prześle dobrowolnie. Jak mogę go nakłonić, żeby mi to

    Ha! mam ten sam problem, i chyba się rozliczę bez jego pitu a do US wyśle z
    pitem list, że taki Pan nie przesyła pitów! Wiecie coś więcej na ten
    temat???
    --
    _____________________________

  • 3. Data: 2005-02-28 11:21:08
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    HERAKLES napisał :

    > Ha! mam ten sam problem, i chyba się rozliczę bez jego pitu a do US wyśle
    > z pitem list, że taki Pan nie przesyła pitów! Wiecie coś więcej na ten
    > temat???
    tylko w moim przypadku wynika to z debilizmu byłego pracodawcy a nie ze
    złośliwości!
    --
    _____________________________

  • 4. Data: 2005-02-28 11:44:51
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: HERAKLES [Mon, 28 Feb 2005 12:20:22 +0100]:

    > Ha! mam ten sam problem, i chyba się rozliczę bez jego pitu
    > a do US wyśle z pitem list, że taki Pan nie przesyła pitów!
    > Wiecie coś więcej na ten temat???

    Mialam tak kiedys ze zleceniodawca. Mila pani w US powiedziala,
    ze mam im zlozyc pisemko ze jest taka sytuacja, a oni sobie tego
    bezpitowca sami szybciutko zlapia. Ale to juz pare lat temu.

    Moze po prostu zadzwon do skarbowki, powiedz jak jest i spytaj
    co z tym zrobic? Nie wiem, mi sie takie wyjscie samo nasuwa...

    Kira

  • 5. Data: 2005-02-28 12:05:31
    Od: "Bikej" <k...@w...pl>

    pracowałam na umowy zlecenia i 3 firmy nie przysłały mi pita 8B
    wiem,że czas mają do dzisiaj - ale ja już sprawą zajęłam się w styczniu
    dzwoniłam do tych firm z zapytaniem kiedy przyślą pity, ale nie uzyskałam
    odp
    więc...zadzwoniłam do US w celu wyjasnienia sprawy pitów, jeśli pracodawca
    nie przyśle - co wtedy ?

    Pani z US w Gdańsku na Kołobrzeskiej powiedziała, że do deklaracji należy
    złożyć pisemko
    w którym powinny być zawarte takie oto informacje:
    - podać datę kiedy się pracowało
    - podać czy była zawarta umowa - i jaka (zlecenie,dzieło itp)
    - wysokość wynagrodzenia jakie otrzymano,
    - podać datę otrzymania wynagrodzenia,
    - podać dokładną nazwę firmy, adres i NIP

    a oni już będą wiedzieli co z taką łobuzerią zrobić

    pozdr
    Bikej

  • 6. Data: 2005-02-28 13:30:52
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Bikej napisał :

> [...]
    > - podać datę otrzymania wynagrodzenia,
    > - podać dokładną nazwę firmy, adres i NIP
    >
    > a oni już będą wiedzieli co z taką łobuzerią zrobić

    he he dzięki, ale jak się do tamtego gościa US przypierdniczy to poleci albo
    na chawaje, albo mu komornik z dupy jesień średniowiecza zrobi he he!
    --
    _____________________________

  • 7. Data: 2005-02-28 13:43:08
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Pajączek; <cvuub1$ps1$1@atlantis.news.tpi.pl> :

> [...]
    > ogóle mi nie prześle dobrowolnie. Jak mogę go nakłonić, żeby mi to przysłał?

    Znaleźć podstawę prawną w ustawach podatkowych i wystosować pismo ZPO z
    prośbą [możesz pominąć "prośbę" ;)] o bezwłoczne wystawienie PITu i z
    podaniem podstawy prawnej. Odczekać 7 lub 14 dni [zakładam, że terminu
    nie ma w samych ustawach podatkowych, ale per analogia można zastosować
    terminy dla spraw urzędowych zawarte w KPA] i złożyć zawiadomienie
    podparte kopią "prośby" do odpowiednich kontrolnych organów skarbowych
    [pokwitowaną kopię zawiadomienia też sobie zatrzymaj].

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 8. Data: 2005-02-28 13:52:05
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Po co ja się mam szargać przez debila który i tak musi wystawić ten pit do
    dzisiaj i jeszcze tracić forsę na papier??? i czas na czytanie ustaw!! kto
    mi za to zapłaci???
    --
    _____________________________

  • 9. Data: 2005-02-28 19:20:46
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Bikej napisał(a):

    > Pani z US w Gdańsku na Kołobrzeskiej powiedziała, że do deklaracji należy

    Ehh... wspomnienia... 15 lat na Kołobrzeskiej przemieszkałem daaawno temu :)

    > - podać datę kiedy się pracowało
    > - podać czy była zawarta umowa - i jaka (zlecenie,dzieło itp)

    O ile z tym może nie być większego problemu...

    > - wysokość wynagrodzenia jakie otrzymano,

    ... to tu przy dużej ilości umów i/lub wypłat może być już problem.
    Szczególnie kiedy w grę wchodzi obrót gotówkowy a ktoś nie notuje sobie
    wszystkiego.

    > a oni już będą wiedzieli co z taką łobuzerią zrobić

    Pewnie tylko czekają na takie okazje. Nie ma to jak uzasadniona kontrola
    skarbowa :)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 10. Data: 2005-02-28 23:18:55
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Bikej" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > - podać czy była zawarta umowa - i jaka (zlecenie,dzieło itp)

    A jak byla zawarta umowa slowna ?

    > - wysokość wynagrodzenia jakie otrzymano,

    Jak nie otrzymano zadnego wynagrodzenia i sprawa wlasnie trafila do sadu (i
    nie ma jeszcze wyroku).

    > - podać datę otrzymania wynagrodzenia,

    j.w.

    > - podać dokładną nazwę firmy, adres i NIP
    > a oni już będą wiedzieli co z taką łobuzerią zrobić

    Tak uwazasz, czy znasz z doswiadczenia ?

    To jest czysta dywagacja. Ale co o tym sadzicie ?
    Jak w takim przypadku rozliczac sie w US ?

    Ajron.