PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oświadczene o dochodach do kadr

  • 1. Data: 2009-03-05 23:39:54
    Temat: Oświadczene o dochodach do kadr
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Przychód netto

    Mam zgłosić do kadr moje łączne przychody netto na członka rodziny.( do celów
    funduszu socjalnego, choć formularz tego wprost nie mówi, tylko jest pytanie "
    ile masz kasy na osobę" ;)
    Czy są to
    przychody - składki społeczne, czy przychody-społeczne-podatek ????
    Byłbym wdzięczny za szybką odpowiedź....

    *****
    PS. ktos napisal, ze nie podaje, powolujac sie na ochrone tajemnicy dochodów
    małżonki. Ale czy taka odmowa:
    1. nie skonfliktuje z pracodawca /to oczywiste/
    2. nie bedzie skutkowala wylaczeniem ze swiadczen socjalnych.

    A tak na marginesie: jak sie maja takie oswiadczenia do tajemnicy danych
    osobowych i innych. w sumie jeden zaklad pracy ząda de facto danych, które w
    innym sa objete ochrona, a "kretem" który ma te dane wyciagnac jeszt mąż
    pracownicy tej drugiej firmy ;))
    Mój kadrowy jest na punkcie danych osobowych bardzo wrazliwy ;)

  • 2. Data: 2009-03-06 06:33:44
    Temat: Re: Oświadczene o dochodach do kadr
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 06 Mar 2009 00:39:54 +0100, Marek napisał(a):

    > Czy są to
    > przychody - składki społeczne, czy przychody-społeczne-podatek ????
    > Byłbym wdzięczny za szybką odpowiedź....

    Dlaczego nie zapytasz w kadrach czego oczekuja?

    > PS. ktos napisal, ze nie podaje, powolujac sie na ochrone tajemnicy dochodów
    > małżonki.

    A jak bierzesz kredyt w banku?
    Dla mnie zasada jest prosta. Chcesz cos dostac, musisz sie dostosowac.

    Inna sprawa, ze u mnie w pracy nikt nie zadal konkretnej kwoty, tylko
    wybrania jednego z 3 przedzialow

    --
    marcin

  • 3. Data: 2009-03-06 08:13:43
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 6 Mar, 00:39, "Marek" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ile masz kasy na osobę" ;)
    >  Czy są to
    > przychody - składki społeczne, czy przychody-społeczne-podatek ????

    Nasza szklana kula nie czyta w myslach Twoich kadr. Najlepiej zapytac
    sie tych, co Cie poprosili o te informacje

    > PS. ktos napisal, ze nie podaje, powolujac sie na ochrone tajemnicy dochodów
    > małżonki. Ale czy taka odmowa:
    > 1. nie skonfliktuje z pracodawca /to oczywiste/

    Czemu ma skonfliktowac?

    > 2. nie bedzie skutkowala wylaczeniem ze swiadczen socjalnych.

    Nie znamy regulaminu funduszu swiadczen socjalnych (czy jak to sie
    zwie) w Twojej firmie

> [...]
    > innym sa objete ochrona, a "kretem" który ma te dane wyciagnac jeszt mąż

    1) Dane o zarobkach to nie sa dane osobowe.
    2) Ochrona danych o zarobkach moze podlegac ochronie na zasadzie
    'pracodawca nie powie Twojemu koledze z pokoju ze zarabiasz wiecej niz
    on'. Ale jesli Ty zechcesz o tym powiedziec komukolwiek - Twoja wola.
    3) Nie musisz podawac dochodow zony. Nie musisz tez dostac kasy ze
    swiadczenia socjalnego :)

    > Mój kadrowy jest na punkcie danych osobowych bardzo wrazliwy ;)

    A co to ma do rzeczy? Twoj kadrowy chce te dane otrzymac i boi sie czy
    go nie podasz do sadu?

  • 4. Data: 2009-03-06 16:53:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:098b.00000081.49b062ca@newsgate.onet.pl Marek
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Mam zgłosić do kadr moje łączne przychody netto na członka rodziny.( do
    > celów funduszu socjalnego, choć formularz tego wprost nie mówi, tylko
    > jest pytanie " ile masz kasy na osobę" ;)
    Absolutnie nie musisz tego robić, nie ma takiego obowiązku.
    Co więcej - jeśli jakieś kwoty podasz, to pracodawca nie ma jak sprawdzić,
    czy napisałeś prawdę.
    Nie ma też obowiązku korzystania z ZFŚS.

    > Czy są to
    > przychody - składki społeczne, czy przychody-społeczne-podatek ????
    > Byłbym wdzięczny za szybką odpowiedź....
    Przede wszystkim przeczytaj regulamin funduszu.

    > PS. ktos napisal, ze nie podaje, powolujac sie na ochrone tajemnicy
    > dochodów małżonki. Ale czy taka odmowa:
    > 1. nie skonfliktuje z pracodawca /to oczywiste/
    Jak oczywiste, to po co pytasz?
    Nie masz odwagi okazać, że nie robisz jak robot wszystkiego co ci każą?

    > 2. nie bedzie skutkowala wylaczeniem ze swiadczen socjalnych.
    Może skutkować, zależy od regulaminu. Za wyjątkiem tych obowiązkowych, a to
    zdaje się jest wyłącznie świadczenie urlopowe, i to chyba nie wszędzie.
    Może także skutkować otrzymaniem jedynie jakichś minimalnych świadczeń
    regulaminowych.

> [...]
    > które w innym sa objete ochrona, a "kretem" który ma te dane wyciagnac
    > jeszt mąż pracownicy tej drugiej firmy ;))

    Normalnie się mają. Podajesz je dobrowolnie, jeśli chcesz skorzystać ze
    świadczeń funduszu. Tak samo dobrowolnie podajesz różne dane bankowi chcąc
    otrzymać kredyt.

    > Mój kadrowy jest na punkcie danych osobowych bardzo wrazliwy ;)
    Jego sprawa. Przecież on najprawdopodobniej nie jest twoim zwierzchnikiem.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-03-07 12:02:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 06 Mar 2009 00:39:54 +0100, "Marek"
    <m...@p...onet.pl> zakodowal:

    >A tak na marginesie: jak sie maja takie oswiadczenia do tajemnicy danych
    >osobowych i innych.

    Nie ma tam danych osobowych. Podajesz średnie dochody - nie podajesz
    nazwisk, peseli, nazw firm itd. Dochody mogą być z przeróżnych źródeł.

    A co do meritum - przeczytaj regulamin ZFŚS albo zapytaj w kadrach.
    Ewentualnie zapytaj na pl.soc.paranauki
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2009-03-09 02:12:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4fo4r49jp3g3oklmi7a9974t45mi9a7g1i@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > A co do meritum - przeczytaj regulamin ZFŚS
    Po co powtarzasz co już napisano?
    Chcesz dowieść, że umiesz czytać, czy jak?

    > Ewentualnie zapytaj na pl.soc.paranauki
    Popędź na pl.pomoc.psychiatryczna.
    Może dadzą radę.

    --