PracaGrupypl.praca.dyskusje › Opóźniona wypłata części wynagrodzenia, brak reszty do 10tego dnia miesiąca.

  • 1. Data: 2008-04-13 22:45:53
    Temat: Opóźniona wypłata części wynagrodzenia, brak reszty do 10tego dnia miesiąca.
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    Witam,

    Czy opóźniona wypłata 2/3 wynagrodzenia (na umowie wypłata ma następować
    najpóźniej ostatniego dnia miesiąca) o 2 dni z argumentacją że nie
    dotarł do firmy przelew (imho to brzmi prawie jak definicja utraty
    płynności finansowej) oraz niepojawiająca się do dnia dzisiejszego
    reszta wypłaty (1/3) bez żadnego uzasadnienia ze strony pracodawcy jest
    podstawą do skorzystania z:

    "W przypadku nieterminowej wypłaty wynagrodzeń pracownik ma także prawo
    do rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia na podstawie art. 55 § 1
    1 kodeksu pracy."

    "W przypadku rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia pracownikowi
    przysługuje odszkodowanie. Odszkodowanie należne jest w wysokości
    wynagrodzenia za okres wypowiedzenia"

    "Pracodawca nie może zatem zarzucać, iż nieterminowe regulowanie
    wynagrodzeń spowodowane jest np. utratą płynności finansowej." - tu
    odnośnie tłumaczenia się dlaczego opóźniła się pierwsza część.

    W przypadku braku 100% wynagrodzenia na koncie sprawa jest jasna, ale
    kto reguluje od jakiej części przelanej kwoty ten przepis obowiązuje?
    Pracodawca może przecież bardzo prosto go omijać przelewając minimalną
    kwotę uniemożliwiającą zastosowanie art. 55 KP.

    Druga sprawa czy można skorzystać z tego przepisu post factum, np już po
    otrzymaniu reszty wynagrodzenia?
    Opóźnienie zdarza się po raz drugi z tym, że poprzednio kwota była
    znacznie mniejsza.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-04-13 23:07:30
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    Użytkownik "sieciowy groszek" <b...@g...com> napisał
    w wiadomości news:ftu2rk$ini$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > otrzymaniu reszty wynagrodzenia?
    > Opóźnienie zdarza się po raz drugi z tym, że poprzednio kwota była

    jezeli sie to tak zaczyna to nie jest to dobry znak
    nie wiem co to za praca , nie wiem jaka placa bo nie napisales ale jezel ito
    marna placa to szkoda nerwow i lepiej poszukac innej pracy chociazby juz
    takiej ze nie ma problemow z terminowa i calosciowa (1/1) pensja....

  • 3. Data: 2008-04-14 00:42:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ftu2rk$ini$1@nemesis.news.neostrada.pl sieciowy groszek
    <b...@g...com> pisze:

> [...]
    > "W przypadku nieterminowej wypłaty wynagrodzeń pracownik ma także prawo do
    > rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia na podstawie art. 55 § 1 1
    Jak cytujesz podaj źródło.

> [...]
    > odnośnie tłumaczenia się dlaczego opóźniła się pierwsza część.
    > W przypadku braku 100% wynagrodzenia na koncie sprawa jest jasna,
    Niekoniecznie.

    > ale kto reguluje od jakiej części przelanej kwoty ten przepis obowiązuje?
    > Pracodawca może przecież bardzo prosto go omijać przelewając minimalną
    > kwotę uniemożliwiającą zastosowanie art. 55 KP.
    Nie ma takiej kwoty.
    Po prostu zapłacono należne uposażenie za pracę albo nie zapłacono.

    > Druga sprawa czy można skorzystać z tego przepisu post factum, np już po
    > otrzymaniu reszty wynagrodzenia?
    > Opóźnienie zdarza się po raz drugi z tym, że poprzednio kwota była
    > znacznie mniejsza.
    To już prędzej.
    Tylko trzeba mieć dowody. Wykorzystując art. 55 trzeba podać powód i w razie
    czego móc wykazać jego faktyczne zaistnienie.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-04-14 05:09:04
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    http://www.tinyurl.pl?JXbp7MOJ

    > Nie ma takiej kwoty.
    > Po prostu zapłacono należne uposażenie za pracę albo nie zapłacono.

    Czyli rozumiem, że mój przypadek podlega pod ten artykuł?

    Dzięki za pomoc, wstępnie chce użyć tego argumentu aby pracodawca miał
    świadomość że mogę zgodnie z prawem nie przychodzić już do pracy. Nie
    mam zamiaru stosować bezwzględnie tego prawa z uwagi na to że kiedyś
    wzajemna współpraca układała się bardzo dobrze.

  • 5. Data: 2008-04-15 18:58:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ftupak$cjl$1@nemesis.news.neostrada.pl sieciowy groszek
    <b...@g...com> pisze:

    > Czyli rozumiem, że mój przypadek podlega pod ten artykuł?
    Prawo pracy nie rozróżnia czy nie zapłacono ci części należnego
    wynagrodzenia, czy całości.

    > Dzięki za pomoc, wstępnie chce użyć tego argumentu aby pracodawca miał
    > świadomość że mogę zgodnie z prawem nie przychodzić już do pracy.
    Tu radziłbym uważać. Możesz jedynie rozwiązać umowę bez wypowiedzenia w
    trybie art. 55.
    Czy to jest OK może decydować sąd, jeśli pracodawca cię do niego pozwie.

    --
    Jotte