PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to z tym czasem pracy jest

  • 1. Data: 2008-04-11 17:42:15
    Temat: Jak to z tym czasem pracy jest
    Od: "onet" <d...@b...com>

    Witam

    Mam do was pytanie - może ktoś z was będzie w stanie dokłądnie na nie
    odpowiedzieć ;)

    Sytuacja wygląda tak:

    Pracuje w firmie, która pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach
    7:00 -22:00
    W moim wydziale pracują 3 osoby - Ja na cały etat i 2 osoby na 3/4 etatu -
    ale sprawa dotyczy mnie - czyli pełnego etetu /równoważny czas pracy - okres
    rozliczeniowy 1 miesiąc

    Pracuje w róznych godzinach tzn o 7:00 do 15:00 lub od 14:00 do 22:00 także
    w soboty i niedziele - z tym, ze w niedziele pracuje 12h

    Teraz moje pytania:
    - w związku z reorganizacją i dodaniem obowiązkóworaz brakami kadrowymi, mój
    pracodawca stwierdził, iż od 1 czerwca bendę pracował po 48h tygodniowo (z
    tego co wiem KP mówi o 40h przecietnie 5 dniowym tygodniu pracy) i
    ewentualne nadgodziny będe móg odebrac w lipcu i sierpniu - oczywiście
    pracodawca twierdzi, iż jest to zgodne z KP - czy ma rację?

    - pytanie odnośnie sobót i niedzieli - jeżeli firma pracuje 7 dni w tygodniu
    to ja idąc do pracy w sobotęi niedzielę - powinienem mieć traktowane te dni
    jako nadgodziny ? - skoro w/g KP przeciętny tydzień pracy jest 5 dniowy to
    jak to wygląda w moim przypadku? - do tej pory kiedy miałem planową pracę w
    niedzielę odbierałem ten dzień np. w poniedziałek lub wtorek następnego
    tygodnia - sobota natomias była traktowana jako normalny dzień- będe
    wdzięczny gdyby ktoś naświetlił mi jak powinienien wyglądać mój tydzień
    pracy biorąc pod uwagę pracę w sobote i niedzielę- i ile w ciągu danego
    tygodnia powinienem mieć wolnego (w zamian za przepracowany weekend)

    - jak to jest z tym równoważnym czasem pracy (okres rozliczeniowy 1
    miesiąc) - czy np. nadgodziny moga przejść na następny okres rozliczeniowy,
    to samo dotyczy sprawy "niedogodzin" czy one także przechodzą na następny
    okres rozliczeniowy?
    Czy w/w rozkładzie czasu pracy musi być zachowane 11h między zakończeniem a
    rozpoczeńciem pracy? - gdzieś wyczytałem (nie w KP), iż nie można
    rozpoczynać pracy w ciągu tych samych 24h?

    Będę wdzięczny za wasze odpowiedzi i opinie

    Pozdrawiam
    Wojtek