PracaGrupypl.praca.dyskusje › Opinia o Compuware Polska

  • 1. Data: 2006-11-25 09:31:41
    Temat: Opinia o Compuware Polska
    Od: "Maciek Plich" <f...@w...pl>

    Witam

    Niedawno byłem na nieprzyjemnej rozmowie kwalifikacyjnej w sprawie pracy w
    firmie Compuware Polska.
    Rozmowa odbyła się w Gdańsku (nie wiem czy firma ma też swoją siedzibę w
    Warszawie, raczej nie).

    Na początek dodam, że jestem programistą z wieloletnim doświadczeniem
    zawodowym. Za sobą mam również wiele rozmów o prace (ważne w dalszym
    kontekście).

    Rozmowa o prace w firmie Compuware złamała wszelkie standardy dobrego smaku
    i zachowania ze strony osób które ze przeprowadzają rozmowę. Z tego co wiem,
    mój przypadek nie jest jednostkowy. W trójmiejskim środowisku
    programistycznym firma zdążyła już sobie wyrobić nieprzychylną opinię.

    Doszedłem do trzeciego etapu.
    Dwa pierwsze przebiegły raczej standardowo. Rozmowa z prezesem, potem z
    szefem programistów. Zwyczajne blebleble.
    Ale etap trzeci jest w tej firmie kompletną pomyłką.
    Na rozmowę sadzają cię z dwoma przygłupami, którzy niby są programistami w
    firmie i mają cię przepytać z wiedzy technicznej.
    Po pierwsze panowie od samego początku nabijali się ze mnie. Nie zdążyli mi
    zadać pytania, a na ich twarzach już widniał szyderczy uśmiech. Sama rozmowa
    z nimi to seria głupich pytań (każde zakończone śmiechem z ich strony),
    które krótko mówiąc miały mnie poniżyć. Nie wiem czy prezes firmy wie co ci
    panowie wyprawiają na rozmowach o prace(?). Zakładam, że nie wie - bo
    powinni od razu wylecieć z pracy.

    Z tego co wiem, wielu świetnych programistów odrzuciło ofertę pracy
    otrzymaną z tej firmy, właśnie z powodu ekscesów, które wydarzyły się na
    rozmowie.
    Ja będę kolejnym!

    Maciek Plich.

    ps. Compuware Polska - zły wybór ;)

  • 2. Data: 2006-11-25 15:01:51
    Temat: Re: Opinia o Compuware Polska
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Ale o co konkretnie chodzi ? "Szydercze uśmiechy" to subiektywana ocena,
    analogicznie "głupie pytania". Możesz podac jakieś przykłady tych "głupich
    pytań". Daj może innym szansę wyrobienia sobie zdania, zamiast pisać, że tobie
    się coś nie podobało.

  • 3. Data: 2006-11-27 14:49:49
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    [ciach]
    Może właśnie oblałeś standardowy test odporności na stres? :)

    Tobi

  • 4. Data: 2006-12-19 09:13:53
    Od: "Compuware" <c...@o...pl>

    Witam,

    Jestem osobą odpowiedzialną za HR w firmie Compuware Sp. z o.o. i chciałabym
    się odnieść do Pana wypowiedzi na tym forum jak i na innych, gdzie kopiował Pan
    ten sam tekst. Ubolewam, że występuje Pan anonimowo bądź podpisuje się Pan
    nieprawdziwym nazwiskiem osoby, z którą nie spotykaliśmy się w sprawie pracy.

    Jako firma specjalizująca się w technologiach sieciowych zidentyfikowaliśmy
    Pana prawdziwe imię i nazwisko i wiemy, że brał Pan udział w procesie
    rekrutacji blisko pół roku temu i zastanawia nas, dlaczego teraz zdecydował się
    Pan przedstawić na forum publicznym opinię, która nie odzwierciedla
    rzeczywistości.

    Rekrutujemy już od ponad 9 lat (wcześniej jako Adlex, teraz jako Compuware). W
    tym okresie przeprowadziliśmy ponad 1000 rozmów z różnymi kandydatami. W
    przeciągu ostatniego pół roku zatrudniliśmy blisko 50 nowych pracowników do
    biur w Gdańsku i Warszawie. Do tej pory nie dotarły do nas żadne krytyczne
    uwagi od osób, z którymi rozmawialiśmy.

    Każdego kandydata, który jest naszym potencjalnym pracownikiem traktujemy z
    należnym mu szacunkiem. O tym jak postępujemy z kandydatami i z pracownikami
    najlepiej zapytać samych pracowników, którzy wskazują dobrą atmosferę pracy
    jako bardzo duży atut firmy. Potwierdzeniem tego jest bardzo niska rotacja
    pracowników.

    Jeśli jednak poczuł się Pan w jakiś sposób urażony jakimkolwiek zachowaniem z
    naszej strony to proszę o bezpośredni kontakt ze mną bądź z V-ce Prezem Panem
    Witoldem Płotka. Sądzę, że w czasie rozmowy łatwo wyjaśnimy wszelkie
    nieporozumienia.

    Z poważaniem,

    Patrycja Szczepkowska
    Human Resources Representative
    COMPUWARE Sp. z o.o.
    phone: (+48 58) 524 78 00

  • 5. Data: 2006-12-20 20:11:43
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 12/19/2006 10:13 AM, Compuware wrote:
> [...]
    > Pan przedstawić na forum publicznym opinię, która nie odzwierciedla

    ROTFL!

    Trzy kliknięcia w Google pozwalają zobaczyć osiem ogłoszeń autora
    oryginalnego postu, w których podaje on swój numer komórki. W dziewiątym
    poście jest link do jego strony domowej, gdzie znajdują się pełne dane i
    zdjęcia jego, wraz z dziewczyną i notebookiem :)

    Chwalenie się w tym kontekście "specjalizacją w technologiach
    sieciowych, dzięki której zidentyfikowaliście prawdziwe imię i nazwisko"
    uważam za cokolwiek przesadzone, szanowny dziale HR w firmie Compuware
    Sp. z o.o.

    (Pomijam już fakt, że podpisywanie się w takiej sytuacji fałszywymi
    danymi o inteligencji autora oryginalnego postu też nie świadczy najlepiej)

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "- Proszę pokazać język. Proszę powiedzieć trzydzieści trzy. Oddychać.

  • 6. Data: 2006-12-20 21:45:17
    Od: "MI" <m...@w...pel>

> [...]
    > poście jest link do jego strony domowej, gdzie znajdują się pełne dane i
    > zdjęcia jego, wraz z dziewczyną i notebookiem :)

    nie zapominajmy, ze wystąpiły u niego duszności i miał słabe wyniki krwi
    ;). ale firma tez sie "popisała" .. n/c.
    ---