PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okulary

  • 1. Data: 2006-02-08 20:13:16
    Temat: Okulary
    Od: "Parasol" <a...@k...poczta.killznowu.onet.pl>

    Witam

    Pracuje w duzej firmie i dzis zdziwilem sie gdy poszedlem zapytac o
    dofinansowanie okularow. Pani pielegniarka uprzejmie poinformowala mnie ze
    po przepracowaniu 2 lat dostane skierowanie na badania okresowe i wtedy moge
    sie starac o okulary.

    Skoro juz mam wade wzroku i pracuje 8 godzin wylacznie przy kompie to czy te
    okulary nie naleza mi sie od razu ?? Dodam ze przepracowalem 1,5 roku.

    Powiedzcie mi kto tu nie ma racji.

  • 2. Data: 2006-02-09 05:40:59
    Temat: Re: Okulary
    Od: "Ice" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Parasol" <a...@k...poczta.killznowu.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dsdjd3$fsh$1@news.onet.pl...

    > Skoro juz mam wade wzroku i pracuje 8 godzin wylacznie przy kompie to czy
    > te okulary nie naleza mi sie od razu ?? Dodam ze przepracowalem 1,5 roku.
    >
    > Powiedzcie mi kto tu nie ma racji.

    Skoro pracujesz przy kompie to okulary sie należą .
    Skoro duża firma to pewnie kogoś od BHP macie, kadry pewnie też - więc o
    szczególy możesz się wypytać kogoś z nich. U mnie w firmie to wygląda tak,
    że refundują 50pln z oprawek i 50% ceny szkieł. Faktura imienna niezbędna do
    refundacji.

  • 3. Data: 2006-02-09 10:54:00
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Skoro pracujesz przy kompie to okulary sie nale?? .
    >Skoro du?a firma to pewnie kogo? od BHP macie, kadry pewnie te? - wi?c o
    >szczególy mo?esz si? wypyta? kogo? z nich. U mnie w firmie to wygl?da tak,
    >?e refunduj? 50pln z oprawek i 50% ceny szkie?. Faktura imienna niezb?dna do
    >refundacji.

    wg BHP sie naleza.. ale juz wysokosc refundacji ustala zaklad pracy...
    u mnie to jest do 150 zl... i trzeba przedstawic fakture, uwaga: na
    firme... tak wiec dobrze sie popytac w kadrach/ksiegowosci itp a nie u
    jakiejs pielegniarki :)

    aha nalezy sie raz na 2 lata - czyli jesli czesciej zmieniasz okularki
    no to nie dostaniesz zwrotu przy kazdej zmianie

    CanoE
    _______________________________
    aphoto.uni.cc

  • 4. Data: 2006-02-09 18:12:41
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    CanoE napisał(a):

> [...]
    >
    > aha nalezy sie raz na 2 lata - czyli jesli czesciej zmieniasz okularki
    > no to nie dostaniesz zwrotu przy kazdej zmianie

    Należą się tylko i wyłącznie wtedy, gdy wada wzroku zostanie wykryta
    podczas badań okresowych pracowników. W przeciwnym wypadku pracodawca
    nie ma obowiązku sfinansować nawet 1% kosztów okularów.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2006-02-09 18:57:22
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Należą się tylko i wyłącznie wtedy, gdy wada wzroku zostanie wykryta
    > podczas badań okresowych pracowników.
    dokładnie. podkreślę tylko że "wykryta" a nie "odkryta pierwszy raz". po
    prostu jak pracownik ma wadę wzroku to przy pracy przed monitorem ekranowym
    wzrok się psuje. no chyba że pracodawca będzie potrafił wykazać że tak nie
    jest....

    > W przeciwnym wypadku pracodawca
    > nie ma obowiązku sfinansować nawet 1% kosztów okularów.
    czyli mówiąc po ludzku - na kij ci okulary jak nie masz wady wzroku :)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-02-09 19:55:51
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    gromax napisał(a):

> [...]
    > jest....

    > czyli mówiąc po ludzku - na kij ci okulary jak nie masz wady wzroku :)

    Nawet jak ma pracownik wadę wzroku, ale nie dostał skierowania na
    badania wzroku od lekarza medycyny pracy i ten nie zapisze mu w
    zaleceniach - praca w okularach. To nic z refundacji ich kosztów.

    Tomek

  • 7. Data: 2006-02-09 20:00:09
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Nawet jak ma pracownik wadę wzroku, ale nie dostał skierowania na
    > badania wzroku od lekarza medycyny pracy i ten nie zapisze mu w
    > zaleceniach - praca w okularach. To nic z refundacji ich kosztów.

    a znasz przypadki że jak ktoś ma wadę wzroku wymagającą okularów to mu
    lekarz nie wpisze takiego wskazania? byłoby to cokolwiek dziwne
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-02-09 22:54:14
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Radio69" <r...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    > Nie znam tematu,.ale jeśli okulary należą się osobom z wadą wzroku,
    nie
    > nabytą podczas pracy w danej firmie,
    > to powstaje pytanie, czy osoba która zataila podczas rozmowy
    > kwalifikacyjnej, lub w cv, lub w innym etapie procesu zatrudnienia
    > danej wady nie zlamala prawa?

    Pracodawca /przyszły pracodawca/ nie może pytać się o stan zdrowia
    kandydującego. Tzn. spytać może, ale kandydat nie musi odpowiadać.
    Lekarz medycyny pracy tylko stwierdza czy dany człowiek nadaje się na
    dane stanowisko i na tej podstawie pracodawca zatrudnia albo nie.

    A co do okularów, tu też jest problem podatkowy /pl.soc.prawo.podatki/.
    Spotkałam się z takim tlumaczeniem, że musi być na orzeczeniu o
    zdolności do pracy 'praca w okularach przy komputerze' /czy coś
    podobnego/ aby us uznał to jako koszt firmy. I właśnie nie mogą to być
    tylko okulary korekcyjne - bo pracodawca nie ma obowiązku korygowania
    czyjegoś wzroku (np. okulary do czytania), ale chronienie pracownika
    przez szkodliwym działaniem urządzenia typu monitor. Nawet osoba nie
    mająca wady wzroku może mieć okulary do komputera. To pracodawca jednak
    powinien określić, czy na danym stanowisku pracy występują czynniki
    szkodliwe - bo zamiast okularów z filtrem do monitorów może zastosować
    super nowoczesne filtry na monitor zupełnie eliminujące szkodliwe
    oddziaływanie /przykład trochę 'z bajki'/.

    Oczywiście pracodawca może wszystkie okulary sfinansować, jednak jeżeli
    nie będzie to miało związku z pracą w warunkach szkodliwych /np. dla
    kierowcy bo jest krótkowidzem/ wtedy taka kwota dofinansowania powinna
    zostać oskładkowana i opodatkowana - bo to będzie po prostu traktowane
    jako inny przychód ze stosunku pracy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2006-02-09 23:32:33
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Ice" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    to powstaje pytanie, czy osoba która zataila podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej, lub w cv, lub w innym etapie procesu zatrudnienia

    Prosze o podstawe prawną.

    PZDR
    SS

  • 10. Data: 2006-02-10 20:21:06
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    gromax napisał(a):

    > a znasz przypadki że jak ktoś ma wadę wzroku wymagającą okularów to mu
    > lekarz nie wpisze takiego wskazania? byłoby to cokolwiek dziwne

    Nie chodzi o to czy lekarz wypisze czy nie. Cały problem w tym, że nie
    można zrobić sobie tych badań i okularów bez udziału lekarza medycyny pracy.
    Właściwie o tym czy będzie dofinansowanie, czy nie decyduje zalecenie do
    pracy w okularach.
    I to tyle.

    Pozdrawiam
    Tomek