PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak rozliczyć PIT ??

  • 1. Data: 2006-02-08 20:18:46
    Temat: Jak rozliczyć PIT ??
    Od: "Lestat" <l...@w...pl>

    Witam serdecznie!

    Mam zapytania co do wypełnienia pitu.

    1. W roku 2005 zakonczyłem jedna prace i rozpocząłem druga. Były to umowy o
    pracę. Rozumiem, ze dochody z pitów dodaje i sume wpisuje w mój pi?

    2. Jak byłem na zwolnieniu lekarskim dwa dni, to czy ZUS przysyła mi jakis
    pit zwiazany z tym zwolnieniem? Słyszałem, ze coś takiego robi, nie wiem czy
    sie mnie to tyczy, czy trzeba być dłużej na zwolnienu.

    3. W 2001 roku pracowałem przez trzy miesiące na umowe o prace, od lipca do
    września. To była moja pierwsza praca. Przez niewiedze nie wypełniłem za ten
    rok pitu. Słyszałem, ze można jeszcze za dany rok rozliczyć zaległości w
    terminie pięciu lat. Czy to prawda i ew. co w takiej sytuacji mam robić?

    Z góry wielkie dzięki za pomoc!

  • 2. Data: 2006-02-09 20:31:33
    Temat: Re: Jak rozliczyć PIT ??
    Od: "Jacek Kochan" <...@...biz>

    Użytkownik "Lestat" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. W roku 2005 zakonczyłem jedna prace i rozpocząłem druga. Były to
    > umowy o pracę. Rozumiem, ze dochody z pitów dodaje i sume wpisuje w

    Tak, pity sie sumuje. Najlepiej sciagnij jakis program do obliczania
    pitow za rok 2005.

> [...]
    > robi,
    > nie wiem czy sie mnie to tyczy, czy trzeba być dłużej na zwolnienu.

    Kasa za zwolnienie zawarta jest w pitach pracodawcow.

> [...]
    > rozliczyć zaległości w terminie pięciu lat. Czy to prawda i ew. co
    > takiej sytuacji mam robić? Z góry wielkie dzięki za pomoc!

    Na ten temat nic nie wiem. Ja bym dal sobie z tym spokoj, bo jeszcze
    beda kazac placic odsetki a i kare dopieprza. Wiadomo, jakie sa nasze
    urzedy... czlowiek chce byc uczciwy, to go jeszcze pognebia.

    --
    Jacolex