PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odprawa - likwidacja stanowiska

  • 1. Data: 2003-08-07 12:33:12
    Temat: Odprawa - likwidacja stanowiska
    Od: "Informer" <u...@o...pl>

    Witam...

    Czy będąc zatrudnionym na czas nieokreślony i dostając wypowiedzenie z
    powodu likwidacji stanowiska pracy...należy sie odprawa ??

    Jakie są ewentualne inne warunki które należy spełnić ??
    Jeżeli ktoś wie który paragraf o tym mówi to proszę o podanie...

    Pozdrawiam...
    Paweł W.

  • 2. Data: 2003-08-07 12:59:49
    Temat: Re: Odprawa - likwidacja stanowiska
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Informer" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jakie są ewentualne inne warunki które należy spełnić ??
    > Jeżeli ktoś wie który paragraf o tym mówi to proszę o podanie...

    Czesc -wlasnie mnie taka sytuacja czeka (firma jest w upadłości).
    A więc - jeśli w danej firmie przepracowałeś 2 lata lub więcej, należy Ci
    się odprawa w wysokości 2 miesięcznej pensji,
    jeśli przepracowałeś poniżej 2 lat - jednomiesięczna odprawa.
    Jeśli rozwiązana zostanie z Tobą umowa o pracę w trybie natychmiastowym -
    bez wypowiedzenia (zdaje się art. 7a) - należy Ci się dodatkowo
    odszkodowanie w wysokości 1-mies. pensji.
    No i jeśli został Ci urlop - należy Ci się za niego ekwiwalent.

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2003-08-07 13:04:59
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:bgtifh$371$1@nemesis.news.tpi.pl...
    ).
> [...]
    > bez wypowiedzenia (zdaje się art. 7a) - należy Ci się dodatkowo
    > odszkodowanie w wysokości 1-mies. pensji.

    Wszystko fajnie, tylko jest jeden maly szczegol. Zeby dostac jakakolwiek
    odprawe trzeba byc zatrudnionym w firmie, ktora zatrudnia powyzej 20 osob.

    m.

  • 4. Data: 2003-08-07 13:24:30
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...interia.pl>

    a teraz z innej beczki ale mniej wiecej o to samo chodzi

    1. jest sobie firma "x" - zaczynam w niej prace w 1997 roku (zatrudnia 300
    osob) - umowa na czas nieokreslony
    2. w roku 2000 firma "x" zmienia nazwe na "xy" - nastepuje zmiana udzialow
    firmy wsrod wlascicieli (tych samych wlascicieli) - pracownicy dostaja nowe
    umowy
    o prace - bo pracuja dla nowej firmy "xy"
    3. w roku 2002 firma "xy" zmienia sie na "xyz" - ponownie nastepuje zmiana
    udzialow firmy wsrod wlascicieli (tych samych wlascicieli) - pracownicy
    dostaja nowe
    umowy o prace - bo pracuja dla nowej firmy "xyz"

    pytanie brzmi:
    W zwiazku z likwidacja stanowiska pracy 1.03.2003r. dla pracownika, ktory
    zostal przyjety w 1997 roku i przechodzil wszystkie transformacje tej samej
    firmy do odprawy liczy mu sie termin przepracowany w firmie "x"+"xy"+"xyz" -
    czy tylko okres zatrudnienia w firmie "xyz" ???

    to sytuacja z zycia mojej zony, wydaje mi sie ze powinno sie liczyc
    wszystkie razem - firma dala odprawe w wysokosci 1 wynagrodzenia mowiac ze
    przepracowala tylko okres dla firmy "xyz" - poradzcie cos bo moze uda sie
    cos jeszcze zdzialac

    --
    Maciej_NT
    m...@n...interia.pl

  • 5. Data: 2003-08-07 20:00:04
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Maciej_NT" <m...@n...interia.pl> napisał w
    wiadomości news:bgtk0h$8gm$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > przepracowala tylko okres dla firmy "xyz" - poradzcie cos bo moze uda sie

    napisz proszę, czy ta firma tylko zmieniała nazwę w KRS ? bo jeśli to tylko
    zmiana nazwy, a nie nowy podmiot (zmiana udziałowców mnie ma nic do rzeczy)
    to w gruncie rzeczy to ta sama firma - i nawet jesli zostały dokonane zmiany
    umów o pracę - to i tak jest to praca w jednej firmie.

    pozdr
    Krzysiek

  • 6. Data: 2003-08-07 20:10:21
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...interia.pl>

    no tyle to nie wiem musze zonki popytac
    ale NIP i REGON mieli ten sam - moze to cos pomoze
    --
    Maciej_NT
    m...@n...interia.pl

  • 7. Data: 2003-08-07 20:14:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 7 Aug 2003 22:00:04 +0200, "KrzysztofM"
    <k...@n...dvdinfo.prv.pl> zakodował:

    >napisz proszę, czy ta firma tylko zmieniała nazwę w KRS ? bo jeśli to tylko

    To nie ma znaczenia.
    Przed ostatnimi zmianami w ustawie liczył się staż ogółem we
    wszystkich firmach, zaś po ostatnich zmianach tylko w ostatniej.
    Skoro zwolnienie było w marcu, więc liczy się ogólny staż pracy -
    AFAIR do 10 lat 1 miesięczne wynagrodzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-08-07 20:28:10
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Maciej_NT" <m...@n...interia.pl> napisał w
    wiadomości news:bgubp5$fh2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > no tyle to nie wiem musze zonki popytac
    > ale NIP i REGON mieli ten sam - moze to cos pomoze
    > --
    > Maciej_NT
    > m...@n...interia.pl

    więc proste - to jedna i ta sama firma, tak więc Twoja żona powinna dostać 2
    miesięczną odprawę

    pozdr
    Krzysiek