PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odpowiedzialność - praca bez umowy

  • 1. Data: 2003-02-14 00:16:55
    Temat: Odpowiedzialność - praca bez umowy
    Od: g...@o...pl

    W ubiegłym roku pracowałem w firmie,której szef mamił nas "przyszłymi"
    pieniędzmi.Dziś nie chce nam zapłacić ani grosza , ale chce abyśmy ponosili
    odpowiedzialność za wykonywaną pracę.Proponuje podpisanie wstecz umów zlecenia.
    Co mamy robić ?????????

  • 2. Data: 2003-02-14 00:36:30
    Temat: Re: Odpowiedzialność - praca bez umowy
    Od: flyer <f...@g...pl>

    g...@o...pl napisał:

> [...]
    > odpowiedzialność za wykonywaną pracę.Proponuje podpisanie wstecz umów zlecenia.

    Dokladnie nic, a juz bron Boze podpisywac umowy z data wsteczna. Co
    prawda umowa zlecenia wymaga tylko dolozenia staran przy wykonaniu pracy
    ale nie wymaga osiagniecia skutku (tzw. umowa skutku jest umowa o
    dzielo), wiec wszelkie roszczenia szefa beda i tak watpliwe, bo bedzie
    musial udowodnic wasze celowe dzialanie albo zaniechanie.

    Na tym wlasnie polega cyrk z podpisywaniem umow - pracodawca
    zatrudniajac pracownika "na czarno" nie ma jakichkolwiek mozliwosci
    wyegzekwowania od niego "odszkodowania", no chyba ze pracownik popelnil
    czyn karalny w swietle KK.

    O ile sie orientuje, pracodawca bez umowy (lub z umowa nie antydatowana)
    nie bedzie wszczynal rejwachu, bo mu sie US i ZUS do d... dobierze, wiec
    dopoki nie podpiszecie umow (bron Boze antydatowanych) jest 1:1 ;).

    Flyer

  • 3. Data: 2003-02-16 13:01:50
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    g...@o...pl wrote:
> [...]
    > odpowiedzialność za wykonywaną pracę.Proponuje podpisanie wstecz umów zlecenia.

    Nawet sie nie waz podpisywac takich umow gdyby rzeczywiscie mamil
    pieniedzmi :))))
    Jak jest takim przekretem i nie dal pieniazkow, to tym bardziej nie
    wiadomo w co chcialby kogo wpakowac tymi umowami.

    Pozdroofki !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>