PracaGrupypl.praca.dyskusje › PŚ.MT.AutomatykaIRobotyka.wybieram specjalność.pomocy!!!

  • 1. Data: 2003-04-25 22:34:04
    Temat: PŚ.MT.AutomatykaIRobotyka.wybieram specjalność.pomocy!!!
    Od: "michał t" <l...@h...pl>

    Od dłuższego czasu zastanawiam się nad swoją przyszłością i niestety nie
    widzę jej w różowym kolorze.Nadszedł czas na wybór specjalności.
    Nie wiem czy decydować się ze względu na to co mnie kręci(pewnie i tak nie
    znajdę pracy w zawodzie) czy próbować specjalności takiej, po której łatwiej
    mi będzie znaleźć jakąkolwiek pracę.

    Jestem osobą pracowitą, lecz nie mogę wciąż uczyć się kąsków przeróżych
    dziedzin wiedzy technicznej, trzeba się na coś zdecydować.
    Poniżej przedstawiam moje możliwości wyboru, może ktoś mi pomoże, albo
    chociaż poda jakąś publikację(link) badań na temat popytu na taki "rodzaj"
    specjalistów.

    Biomechanika i sprzęt medyczny
    Mechatronika robotów i maszyn
    Modelowanie komputerowe układów i procesów
    Projektowanie i automatyzacja maszyn i procesów technologicznych
    Projektowanie i eksploatacja maszyn
    Automatyzacja i robotyzacja procesów przetwórstwa metali
    Automatyzacja i robotyzacja procesów odlewniczych
    Automatyzacja i robotyzacja procesów spawalniczych
    Komputerowo zintegrowane systemy wytwarzania
    Zarzadzanie jakością i procesami materiałowymi

    Z góry dzięki za wszelką pomoc.

    Michał, co chciałby kiedyś pracować godnie i nie płakać wychodząc do
    pracy :-).

  • 2. Data: 2003-04-27 00:11:54
    Od: "redchild" <r...@w...pl>

> [...]
    > Automatyzacja i robotyzacja procesów spawalniczych
    > Komputerowo zintegrowane systemy wytwarzania
    > Zarzadzanie jakością i procesami materiałowymi

    Co za roznica? I tak nie dostaniesz roboty po AiR, wiec jakie znaczenie ma
    specjalnosc ?

  • 3. Data: 2003-04-27 06:52:19
    Od: "michał t" <l...@h...pl>

    > Co za roznica? I tak nie dostaniesz roboty po AiR, wiec jakie znaczenie ma
    > specjalnosc ?

    dzięki za słowa otuchy ;-)
    a Ty kim jesteś...........informatykiem ... ? :-)

  • 4. Data: 2003-04-29 21:10:13
    Od: "michał t" <l...@h...pl>

    Dzięki wszystkim za pomoc....
    Dzięki takim jak Wy ( Ci , którzy potrafią pomóc ale im się nie chce) Polska
    na pewno ruszy do przodu ;-|

    Czy ja na prawdę proszę o wiele...? Przeciez czytają tą grYpę inżynierowie ,
    analitycy .....a nawet jeśli nie to przecież nie oczekuję przewidywania
    przyszłosći tylko subiektywnej oceny z waszej strony.....

    wciąż czekam na pomoc.....miśkens

    Użytkownik michał t <l...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8cd4r$rp3$...@n...news.tpi.pl...

  • 5. Data: 2003-04-29 21:48:58
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 29 kwi 2003, "michał t" <l...@h...pl> zapodal(a):

> [...]
    > inżynierowie , analitycy .....a nawet jeśli nie to przecież nie
    > oczekuję przewidywania przyszłosći tylko subiektywnej oceny z waszej

    Po pierwsze to wydaje mi sie, ze sama specjalnosc to 1/10 sukcesu.
    Najlepiej pojdz do ludzi ze starszych lat i wypytaj sie od promotorow,
    mozliwe tematy prac magisterskich - bo to wlasnie jest najwazniejsze. Ja
    np. na automatyce napedu pisalem prace z "inteligentnych budynkow" (troche
    nie po drodze:), wlasnie od maja zaczynam prace w firmie, ktora sie tym
    zajmuje. IMHO popytaj, zastanow sie jakie tematy magisterki ci pasuja,
    potem dowiedz sie czgos o promotorach. Jesli chodzi o promotorow, to sam
    nie wiem co ci doradzic. Jak wezmiesz "pile" to na pewno skonczysz na
    czas, jak takiego co sie nie przejmuje, pewnie skonczysz pozniej, ale
    nauczysz sie samodyscypliny, byc moze nawiazesz jakies kontakty w branzy
    (ja np. dogadalem sie z firma, zeby pozyczyla (w praktyce dala) sprzet,
    pojechalem do nich na szkolenie (podroz i noclegi za wlasna kase), ale
    duzo sie dzieki temu nauczylem. Jeszcze inna sprawa, ze sa promotorzy,
    ktorzy maja kontakty i pomoga ci znalezc prace jesli bedziesz dobry inni
    maja gorsze (moj akurat w branzy nie mial, ale polecil mnie gdzie indziej
    i troszke mi to pomoglo, zawsze "wygodniej" szukac pracy jak nie jestes
    pod presja bezrobocia). Moim zdaniem to jest jedna z wazniejszych spraw.
    Co do specjailizacji to polecalbym cos zwiazanego ze sterownikami PLC,
    wizualizacjami, ale to tylko moje zdanie, zastanow sie co chcialbys robic.
    Ja bym sie skalnial ku "Projektowaniu i automatyzacja maszyn i procesów
    technologicznych", ale sprawdz co to tak naprawde jest, bo bardzo czesto
    nazwa kierunku nie oddaje tego co sie tam dzieje i najwazniejsi w
    ostatecznym rozrachunku okazuja sie promotorzy i temat (oraz wykonanie,
    najlepiej cos w "hardware"). Pewnie nie powiedzialem nic odkrywczego, ale
    popytaj na miejscu, to najlepsze zrodlo. I oczywiscie zycze powodzenia:)

    Pozdr.

    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.

  • 6. Data: 2003-04-29 22:03:58
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 29 kwi 2003, Shrek <l...@w...pl> zapodal(a):

    Aha jeszcze moze napisze co sadze o posczegolnych specjalizacjach:)

    > Biomechanika i sprzęt medyczny

    Niby pszyszlosciowe, ale pewnie zostaniesz akwizytorem:(

    > Mechatronika robotów i maszyn

    Dobre, ale nie w Polsce, nie prowadzi sie w przemysle badan, tylko
    importuje sprzet, choc na wdrozeniach tez pewnie mozna zarobic. Dowiedz
    sie. Jesli teroia to moim zdaniem odpada, jesli duzo laborek ze _sprzetem_
    to moze byc to.

    > Modelowanie komputerowe układów i procesów

    Czysta teoria a w praktyce i tak sterownik plc i malo kto i tych
    wszystkich wzorkach mysli.

    > Projektowanie i automatyzacja maszyn i procesów technologicznych

    Moj faworyt, ale tylko jesli nauczysz sie od strony praktycznej. Praca
    magisterska na sprzecie to jest to.

    > Projektowanie i eksploatacja maszyn
    > Automatyzacja i robotyzacja procesów przetwórstwa metali
    > Automatyzacja i robotyzacja procesów odlewniczych

    To chyba nie istnieje juz w praktyce, a jesli nawet to tam wlasnie
    zwalniaja ludzi:(

    > Automatyzacja i robotyzacja procesów spawalniczych

    Byc moze jeszcze cos robia, ale to chyba robota dla technika a nie
    inzyniera.

    > Komputerowo zintegrowane systemy wytwarzania

    Brzmi atrakcyjnie, ale nie wiadomo co to tak naprawde jest. Chyba musisz
    sie popytac.

    > Zarzadzanie jakością i procesami materiałowymi.

    Jak wejdziemy do unii to certyfikaty ISO beda potrzebne (ach ta
    biurokracja), jesli tego tam ucza to jeden z trzech kierunkow, ktore
    bralbym pod uwage.

    Oczywiscie to wszystko moje subiektywne opinie.

    Pozdrawiam i powodzenia.

    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.

  • 7. Data: 2003-05-06 20:36:03
    Od: "Elzbieta K" <i...@a...com.pl>

    mysle, że konieczna jest dobra znajomosci przynajmniej jednego jezyka
    obcego, a najlepiej dwoch.
    Marian