PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odejscie i wglad w swoja teczke osobowa...

  • 1. Data: 2003-07-05 08:35:05
    Temat: Odejscie i wglad w swoja teczke osobowa...
    Od: "Konrad" <k...@p...su>

    Witajcie
    Niedlugo odchodze z obecnej pracy i nurtuje mnie nastepujace pytanie.
    Czy mam prawo zazadaz wgladu w swoja teczke sobowa? Czy ustawa o ochronie
    danych osobowych daje mi takie prawo? Czy byly pracodawca ma prawo
    przechowywac jakiekolwiek dokumenty na moj temat (poza dokumentami
    wymaganymi przez przepisy ustaw o ubezp. spol.) bez mojej wiedzy?
    Oczywiscie nie mowie o dokumntach "Tajnych specjalnego przeznaczenia" bo
    takiwych nie ma (nie ta branza) :).
    Pozdrawiam
    Konrad

  • 2. Data: 2003-07-05 10:25:56
    Temat: Re: Odejscie i wglad w swoja teczke osobowa...
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > wymaganymi przez przepisy ustaw o ubezp. spol.) bez mojej wiedzy?
    > Oczywiscie nie mowie o dokumntach "Tajnych specjalnego przeznaczenia" bo

    Nie potrzebnie się nie pokoisz. W Twojej teczce akt osobowych niczego
    szczególnego nie ma. Są tylko te dokumenty które przedkładałeś przy
    przyjmowaniu do pracy oraz które powstały w czasie Twojej pracy i na koniec
    świdectwo pracy. Możesz zajrzeć w teczkę to nie żadna tajemnica. Twoją teczkę
    pracodawca ma obowiązek przechowywać 50 lat. Pozdrawiam.