PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obnizona podstawa ZUS - mozna sie umowic?

  • 1. Data: 2005-02-22 23:02:10
    Temat: Obnizona podstawa ZUS - mozna sie umowic?
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Witam.

    Chcialbym ulzyc swojemu pracodawcy, ZUSowi ;-) i dolozyc sobie...

    Pytanie:
    czy mozliwe jest uzgodnienie z pracodawca, ze bedzie odprowadzal skladki
    dla ZUS od nizszej podstawy niz moje faktyczne wynagrodzenie brutto? Z
    mojego dodatkowego dochodu netto chcialbym zasilac jakies IKE/fundusz
    inwestycyjny/whatever. Jezeli mozliwe, to czy da sie podeprzec zapisem w
    umowie o prace, tak, zeby pracodawca nie musial obawiac sie
    pozniejszych roszczen z mojej strony i najscia jakiejs kontroli?

    Za wszelkie sugestie z gory dziekuje, w ostatecznosci rozwazam DG lub
    UoD w zakresie calkowicie odmiennym od moich obowiazkow z umowy o prace
    (bo takie tez wykonuje, na razie na zasadach grzecznosciowych). Tylko w
    przypadku DG obawiam sie, ze ktos przyczepi do wystawiania faktur mojemu
    pracodawcy, cyklicznie i w dodatku *byc moze* bedzie to jedyne zrodlo
    dochodu z tytulu DG. W przypadku UoD podobnie. Oczywiscie fakturami czy
    tez UoD zamierzam pokryc ta czesc wynagrodzenia, ktorej nie chcialbym
    oZUSowac, natomiast pewna czesc pobierac dalej z tytulu umowy o prace.
    Niemniej z pewnych wzgledow wolalbym miec tylko umowe o prace, ale
    oZUSowana tylko w czesci. Da rade?

    WL

  • 2. Data: 2005-02-22 23:10:14
    Temat: Re: Obnizona podstawa ZUS - mozna sie umowic?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Wieslaw Lubas
    <v...@m...put.poznan.pl> wystukał[a]:
> [...]
    > skladki dla ZUS od nizszej podstawy niz moje faktyczne
    > wynagrodzenie brutto? Z mojego dodatkowego dochodu netto chcialbym

    imo nie ma takiej możliwości. Jest ustawa, że przychód pracownika trzeba
    oskładkować i raczej nie da się od tego wymigać (chyba, że w ciągu roku
    przekroczysz kwotę koło 68 tyś (?)).

    -
    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-22 23:34:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 23 Feb 2005 00:02:10 +0100, Wieslaw Lubas
    <v...@m...put.poznan.pl> zakodował:

    >Chcialbym ulzyc swojemu pracodawcy, ZUSowi ;-) i dolozyc sobie...

    1. Nie możesz prowadząć DG fakturować swojego byłego pracodawcy.
    2. UoD i UZ z pracodawcą są oZUSowane jak umowa o pracę.
    3. Pozostaje praca na czarno - ale to bardziej ryzyko Twoje, niż
    pracodawcy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-02-23 06:21:38
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Kaizen wrote:
    > 1. Nie możesz prowadząć DG fakturować swojego byłego pracodawcy.
    Jak rozumiem, obecnego tez.
    > 2. UoD i UZ z pracodawcą są oZUSowane jak umowa o pracę.
    > 3. Pozostaje praca na czarno - ale to bardziej ryzyko Twoje, niż
    > pracodawcy.

    Odpada.
    Co za g... przepisy. Chce placic mniejsza skladke na ZUS, i otrzymywac z
    ZUSu nizsze swiadczenie, nie bede oczekiwal cudow. Nie moge.
    Chce wystawic fakture za dzialalnosc diametralnie odmienna od mojej
    pracy etatowej. Nie moge. Nic tylko sie powiesic.

    WL

    Moze jakas wrozka chociaz podpowie, kiedy ten socjalizm zniknie?

  • 5. Data: 2005-02-23 07:58:47
    Od: "K-rol" <k...@p...pl.usun.to>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał ...

    > 1. Nie możesz prowadząć DG fakturować swojego byłego pracodawcy.

    A obecnego?? Czy stoi coś na przeszkodzie aby będąc zatrudnionym na
    minimalną stawkę wystawiać swojemu pracodawcy dodatkowe f-ry z tytułu
    prowadzonej na jego rzecz, poza godzinami pracy etatowej, działalności??

    K-rol

  • 6. Data: 2005-02-24 15:57:48
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-23, Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl> wrote:
> [...]
    > Chce wystawic fakture za dzialalnosc diametralnie odmienna od mojej
    > pracy etatowej. Nie moge. Nic tylko sie powiesic.
    Witamy w Polsce! Życzymy miłego dnia!

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Boże, daj mi odwagę, abym mógł zmieniać to, co można zmienić,
    daj mi pokorę, abym godził się z tym, czego zmienić nie można

  • 7. Data: 2005-02-24 18:39:10
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Artur R. Czechowski wrote:

    > Witamy w Polsce! Życzymy miłego dnia!

    Tchnelo optymizmem ;-)

    To na kogo ja mam k..a glosowac?

    WL

  • 8. Data: 2005-02-24 18:45:36
    Od: "T.Omasz" <l...@y...lustro>

    Przecież to oczywiste.

    --
    T.Omasz

  • 9. Data: 2005-02-24 20:00:12
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-24, Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl> wrote:
    > Tchnelo optymizmem ;-)
    > To na kogo ja mam k..a glosowac?
    Ja osobiście z wyborów na wybory dochodzę do wniosku, że to i tak
    bez znaczenia...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    - God, root, what's the difference?
    - God has mercy

  • 10. Data: 2005-02-24 20:30:35
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Artur R. Czechowski wrote:

    > Ja osobiście z wyborów na wybory dochodzę do wniosku, że to i tak
    > bez znaczenia...

    Hmm nieobce mi to uczucie. Ale uparty jestem. Bede chodzil. Ale jak
    skreslac, zeby nie losowac, oto jest pytanie... I ja wiem ktora partia
    nie kocha obowiazkowych ubezpieczen i innych dyrdymalow. Problem jest
    ten, ze ona ma male szanse wejsc do parlamentu... Sprobujemy. W razie co
    zawsze mozna zaglosowac nogami i placic podatki w ojro czy innych
    funtach szterlingach albo US jenach ;-)

    WL