PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG w mieszkaniu

  • 1. Data: 2005-02-22 22:12:28
    Temat: DG w mieszkaniu
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    Witam

    Nosze sie z zamiarem zalozenia DG. Miejscem prowadzenia bylo by mieszkanie w
    ktorym mieszkam z rodzicami.
    Czy moge tak zrobic? Czy w przypadku jakies kontroli urzednicy moga chodzic
    po calym mieszkaniu? Jak to wyglada?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2005-02-23 07:14:13
    Temat: Re: DG w mieszkaniu
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 22 lut 2005 w liście [news:cvgal4$she$1@inews.gazeta.pl] Rafal
    M [m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl] napisał(a):

    > Nosze sie z zamiarem zalozenia DG. Miejscem prowadzenia bylo by
    > mieszkanie w ktorym mieszkam z rodzicami.
    > Czy moge tak zrobic? Czy w przypadku jakies kontroli urzednicy
    > moga chodzic po calym mieszkaniu? Jak to wyglada?

    Określasz umownie np., że ten konkretny pokój jest miejscem wykonywania
    działalności i tylko ten pokój mogą kontrolować. Tylko nie próbuj
    odliczać całości kosztów mieszkaniowych na działalność, bo ci urząd
    skarbowy dowali taką karę i wyrównanie, że się nie pozbierasz. Jeżeli
    już chcesz odliczać czynsz, telefon, prąd, to jakiś procent z każdej f-
    ry (np. 30% będzie w miarę bezpieczne - ale to już uznaniowość US
    decyduje).

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 3. Data: 2005-02-23 08:06:38
    Od: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO>

> [...]
    > już chcesz odliczać czynsz, telefon, prąd, to jakiś procent z każdej f-
    > ry (np. 30% będzie w miarę bezpieczne - ale to już uznaniowość US

    Kolega ma pełną rację co do potrzeby ostrożności w kwestii odliczania
    wydatków związanych z siedzibą firmy w mieszkaniu. W opinii mojej księgowej
    (a ja jej przyznałem rację) jest to tak czy owak gra niewarta świeczki.
    Policz sobie ile na tym zyskacz? Ja odliczałem mniej - 10% wartości czynszu,
    energii i gazu - zyskiwałem na tym kilka złotych miesięcznie a kłopt i
    ryzyko było znaczne. Zawsze rodziły się pytania np. czy płacić z konta
    osobistego czy firmowego?. Na dzień dzisiejszy zrezygnowałem z tego
    wątpliwego interesu.

    -----------
    Pozdrawiam
    RS
    -----------

  • 4. Data: 2005-02-23 17:29:04
    Temat: Odp: DG w mieszkaniu
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    ...........ciach[]
    to nie to forum na pl.bzines co drugi dzień ktoś o tym pisze

    Jakies koszty,jaki pokój ?

    Z praktyki :
    Głowny lokator pisze pismo do Spóldzielni Mieszkanowej (lub innego
    zarządzccy) w celu przeznaczenia kilku metrów pod działalność gospodarczą
    osoby X (syn,mąż) . I co miesiąc dostajesz z SM fakturę na kilkansście
    złotych.
    A telefon muisz miec zalożony pod DG.

    > Prad i reszte koszótw płaci lokator.

    rafal