PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca we Francji.

  • 1. Data: 2005-02-22 23:22:13
    Temat: Praca we Francji.
    Od: "Lukasz \"Nestor\" Szczepanski" <n...@g...com>

    Dzien dobry,

    Przymierzam sie od jakiegos czasu do pracy we Francji. Dzis jednak
    uderzyla mnie oczywista rzecz jaka sa pozwolenia na prace i inne
    papierki, ktore sa do takiej pracy potrzebne.

    Czy ktos z panstwa orientuje sie co jak i gdzie trzeba wypelnic? Ile to
    kosztuje, trwa i czy w ogole jest mozliwe?

    Od strony pracodawcy doszla mnie informacja ze w tej chwili maja
    problemy z zatrudnianiem Polakow poniewaz okres wydania wizy i innych
    formalnosci strasznie sie przeciaga..

    Czy ma ktos jakies doswiadczenia, spostrzezenia na temat?

    Z gory dziekuje za kompetetne informacje :)

    --
    Lukasz 'nestor' Szczepanski

  • 2. Data: 2005-02-23 17:18:48
    Temat: Re: Praca we Francji.
    Od: Janusz Szpilewski <j...@s...com>

    Lukasz "Nestor" Szczepanski wrote:
    > Dzien dobry,
    >
    > Przymierzam sie od jakiegos czasu do pracy we Francji. Dzis jednak
    > uderzyla mnie oczywista rzecz jaka sa pozwolenia na prace i inne
    > papierki, ktore sa do takiej pracy potrzebne.

    Rzeczywiscie jest to dosc skomplikowane i wymaga to na ogol determinacji
    zarowno od pracodawcy jak i szukajacego pracy. Moje doswiadczenia nie sa
    juz najswiezsze ale ogolne pojecie o stosowanych procedurach mozna sobie
    wyrobic miedzy innymi na podstawie lektury:

    http://vosdroits.service-public.fr/vosquestions/F113
    4.html (francuski)
    http://workpermit.com/france/france.htm (angielski)

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 3. Data: 2005-02-24 06:14:00
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Wed, 23 Feb 2005 00:22:13 +0100, Lukasz "Nestor" Szczepanski
    napisał(a):

    > Od strony pracodawcy doszla mnie informacja ze w tej chwili maja
    > problemy z zatrudnianiem Polakow poniewaz okres wydania wizy i innych
    > formalnosci strasznie sie przeciaga..

    Coś się chyba podejście do Polaków tam zmieniło, bo dwie znajome przez
    kilka lat pracowały legalnie jako nianie - w tym roku nie przedłużono im
    pozwolenie. Argument - w okolicy Paryża jest kilkaset tysięcy kobiet, które
    chętnie podejmę tę pracę.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski