PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT] artykul we "Wprost"

  • 1. Data: 2004-07-30 12:18:03
    Temat: [OT] artykul we "Wprost"
    Od: "Asia Witek" <a...@u...bcx.pl>

    http://www.wprost.pl/ar/?O=63878&C=57

    pozdr
    Asiek

  • 2. Data: 2004-07-30 15:44:41
    Temat: Re: [OT] artykul we "Wprost"
    Od: "Darek" <...@...com>

    Użytkownik "Asia Witek" <a...@u...bcx.pl> napisał w wiadomości
    news:cedeae$33q$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > http://www.wprost.pl/ar/?O=63878&C=57
    >

    > pozdr
    > Asiek

    Przedsiebiorczy, inteligentny czlowiek ktory potrafi zrobic biznes to skarb
    dla kraju. . Pod warunkiem, ze robi to uczciwie. A w Polsce cala masa
    biznesmenow prowadzi swoje interesy na gruncie powiazan
    rodzinno-polityczno-mafijnych, rodem z PRL. Takie zjawisko razi tym
    bardziej, ze wlasciwie nie ma u nas wlasciwej klasy sredniej. Jest troche
    bogatych, troche sredniakow i masa biednych. Biedakowi pracujacemu w
    markecie za 5zl/h ciezko przelknac informacje ze taki Kulczyk prowadzacy
    glownie interesy z panstwem ma tyle i tyle miliardow majatku.

  • 3. Data: 2004-07-30 18:35:23
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

> [...]
    > markecie za 5zl/h ciezko przelknac informacje ze taki Kulczyk prowadzacy
    > glownie interesy z panstwem ma tyle i tyle miliardow majatku.

    O, to, to, to. Chcialem cos takiego napisac, ale za kazdym razem mi sie
    bluzgi cisnely na klawiature. Lepper, Urban, Gudzowaty? Biedni, nielubiani,
    uczciwi biznesmeni, ktorzy nieslusznie maja etykiete kombinatorow, a nie
    ludzi interesu?

  • 4. Data: 2004-07-30 21:15:46
    Od: "Kasia" <b...@a...pl>

    > Przedsiebiorczy, inteligentny czlowiek ktory potrafi zrobic biznes to
    skarb
    > dla kraju. . Pod warunkiem, ze robi to uczciwie. A w Polsce cala masa

    Problem w tym, że w tym kraju _każdy_ przedsiebiorczy, inteligentny czlowiek
    postrzegany jest jako złodziej.
    Jeśli ktoś ma dobra pracę, zarabia 2, 3 średnie krajowe, to od razu wszyscy
    wytykają palcami: a bo na pewno mu starzy pracę załatwili, a bo ma
    znajomości, a bo coś tam. I nikogo nie interesuje co ten człowiek umie, co
    takiego szczgólnego sprawia że warto żeby tyle zarabiał, jak często zostaje
    po godzinach, to że od kilku lat nie był na urlopie, bo w firmie nie ma
    nikogo kto mógłby go zastąpić, bo nikt się nie zna na tym w czym on się
    akurat specjalizuje.
    I to jest problem, a nie to ile kulczyk zarabia. Prawda jest tak że każdy
    chciałby być na jego miejscu, a ponieważ nie jest to krzyczy że to
    niesprawiedliwe.

  • 5. Data: 2004-07-30 21:55:42
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Kasia wrote:

> [...]
    > I to jest problem, a nie to ile kulczyk zarabia. Prawda jest tak że każdy
    > chciałby być na jego miejscu, a ponieważ nie jest to krzyczy że to

    Siejesz mity i demagogię. Nie chce mi się nawet komentować.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 6. Data: 2004-07-30 22:09:11
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Asia Witek wrote:
    > http://www.wprost.pl/ar/?O=63878&C=57

    Cóż ... Jestem zażenowany - pod artykułem podpisany jest jako jeden z
    autorów p. Fijor, którego publicystykę znam z "Najwyższego Czasu"
    Korwina-Mikkego i bardzo sobie chwalę. A tu - niestety sz. autor puścił
    takiego bąka, że właściwie nawet nie bardzo wiadomo od czego zacząć
    komentarz. To że pokazało się we "Wprost" to mnie akurat nie dziwi, bo
    ta gazecinka z refleksem szachisty próbuje uchodzić za
    prokapitalistyczną i wolnorynkową. To znaczy w czasie kiedy JKM i szereg
    ludzi z jego kręgu mówili o tym co oznacza wolność i wolny rynek,
    "Wprost" wygwizdywało ich i wymyślało im od oszołomów, po czym po paru
    latach zaczeli się (Wprost) stroić w katońskie szatki wolnorynkowców.
    (Przedtem byli jawnie aroganckimi, agresywnymi i demagogicznymi
    przygłupami. Teraz są farbowańcami. Ale arogancja, agresywność,
    demagogia i przygłupowatość też im najwyraźniej jeszcze trochę została,
    co ilustruje w/w artykuł.)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 7. Data: 2004-07-31 07:10:03
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Siejesz mity i demagogię. Nie chce mi się nawet komentować.

    hę? pozwolę się nie zgodzić. W społecznym odczuciu "nierobotnik z 1300
    miesięcznie" (a np. specjalista z dużo większa kaską albo właściciel firmy)
    jest często postrzegany jako "lawirant, wyzysiwacz, krętacz, przecież
    uczciwie tyle się nie da zarobić"

    A co do specjalisty w firmie, a do tego zakorzenionym w niej, na ogół jest
    trudno go zastąpić na czas nieobecności, dlatego on na urlop przez kilka
    lat nie idzie.

    Czy w tym widzisz demagogię albo mit?

  • 8. Data: 2004-07-31 08:17:18
    Od: Michal Tankard <t...@g...pl>

    On Fri, 30 Jul 2004 23:55:42 +0200, Piotr Hosowicz wrote:

    > Siejesz mity i demagogię. Nie chce mi się nawet komentować.

    To po co w ogóle tu piszesz ?

    --
    MT

  • 9. Data: 2004-07-31 10:03:59
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Michal Tankard wrote:

    > To po co w ogóle tu piszesz ?

    Żeby wyrazić swoją opinię, że wypowiedź Kasi zawiera mity i demagtogię.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 10. Data: 2004-07-31 10:10:07
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    gromax wrote:

> [...]
    > miesięcznie" (a np. specjalista z dużo większa kaską albo właściciel firmy)
    > jest często postrzegany jako "lawirant, wyzysiwacz, krętacz, przecież

    Gromax, ale to co tu napisałeś, to jest utemperowana wersja tego co
    napisała Kasia.

    > A co do specjalisty w firmie, a do tego zakorzenionym w niej, na ogół jest
    > trudno go zastąpić na czas nieobecności, dlatego on na urlop przez kilka
    > lat nie idzie.

    Tego akurat nie miałem na myśli, tak się dość często zdarza.

    > Czy w tym widzisz demagogię albo mit?

    Odpiszę jednk dokładniej Kasi.

    --
    Pozdrawiam,