PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy człowiek w pracy. Wytniemy mu numer!

  • 11. Data: 2007-05-09 22:06:37
    Temat: Re: Nowy człowiek w pracy. Wytniemy mu numer!
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    LukaszS wrote:

    > W naszej firmie od 1 czerwca jest przyjmowany nowy człowiek do pracy.
    > Stanowiko: programista. Nasz firma jest mała i panuje w niej dobra
    > atmosfera. Chcielibyśmy nowemu pracownikowi wyciąć jakiś zaj... numer.
    > Wiadomo, że tacy są bardzo podatni na minipulację: grzeczni i "plastyczni".

    czytajac posty w tym watku boje sie ze pomysl nie zostal zbyt dobrze
    odebrany na grupie, ale to chyba nie oznacza ze jest zly, mysle ze nawet
    wskazane jest "wyciecie numeru", ale takiego by nowego pracownika
    zaznajomic z atmosfera w firmie i troche wyluzowac, nie mam aktualnie
    zadnego konkretnego pomyslu, ale mysle ze mozna zorganizowac to tak
    by "ten nowy" smial sie z tego tak samo jak reszta paczki

  • 12. Data: 2007-05-09 22:37:00
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

    > Witaj Maćku. Dawno Cię tu nie było :)

    Witaj, Inny Maćku!

    Faktycznie trochę zaniedbałem pisanie i czytanie grupy, ale wracam ;-)

    Mam nawet pewien ciekawy temat na dyskusję, ale chyba zdecyduję się na
    osobny wątek...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 13. Data: 2007-05-09 22:38:46
    Od: Maciej Ślużyński <m...@i...pl>

    Użytkownik "Stoowa" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > sztywniaki z was... i tyle...

    Nie wiem, jak inni koledzy odpowiadający w tym wątku, ale ja miałem okazję
    być pracownikiem i przyjmować do pracy. I jestem przekonany, że w pierwszym
    dniu w nowej pracy nowy pracownik nie oczekuje inicjacji tego typu...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 14. Data: 2007-05-09 22:45:59
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Maciej Ślużyński napisał(a):
    > Mam nawet pewien ciekawy temat na dyskusję, ale chyba zdecyduję się na
    > osobny wątek...

    Czekamy :)

    pozdr.
    I.M.

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 15. Data: 2007-05-09 23:38:42
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Maciek Sobczyk <m...@d...dopler> wrote:
    > KUPE IONTERESUJACYCH RZECZY, ale...

    wydaje mnie sie ze rytualy inicjacyjne sa p prostu utrwalone i nie maja
    nic wspolnego z tym psychologicznym wywodem. Jak przyjdzie "nowy" to pan
    od BHP go przeszkoli - myslisz, ze dlatego, ze wynika to z
    obowiazujaceog prawa? On juz nawet nie pamieta gdzie tych przepisow
    szukac. Zawsze szkolil nowych. Pan na PKP tez od zawsze ostukuje kola
    pociagow, chociaz nie pamieta po co. Nowi koledzy wytna numer koledze -
    bo wszystkim tak wycinali. Nie ze strachu. Im wycieto, oni wytna, nowy
    wytnie nowszym... Tradycja. Zupelnie jak choinka na Boze Narodzenie.

    Pozdrawiam
    Wwieslaw

  • 16. Data: 2007-05-10 01:08:34
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > W naszej firmie od 1 czerwca jest przyjmowany nowy człowiek do pracy.
    > Stanowiko: programista. Nasz firma jest mała i panuje w niej dobra
    > atmosfera. Chcielibyśmy nowemu pracownikowi wyciąć jakiś zaj... numer.
    > Wiadomo, że tacy są bardzo podatni na minipulację: grzeczni i "plastyczni".
    >
    > No więc chodzi mi o coś takiego. Do zabawy wszyscy są chętni i gotowi. Cała
    > firma w tym kilka dziwczyn. Istnieje też możliwość zaangażowania zarządu do
    > zabawy. Do szczescia brakuje tylko DOBREGO POMYSŁU. Podsuńcie proszę jakiś
    > odlotowy pomysł na numer!. Obiecuję, że opiszę, jak poszło.

    Jak tylko przyjdzie, to zagrajcie wielkie zdziwienie, że nie przytargał
    komputera, na którym ma pracować. A następnie nagana na piśmie
    (fikcyjna), że pracownik już pierwszego dnia jest nieprzygotowany do
    pracy (testowane, efekt naprawdę niezły). :)

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2007-05-10 05:38:36
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > atmosfera. Chcielibyśmy nowemu pracownikowi wyciąć jakiś zaj... numer.

    Czy ty się teraz odgryzasz za głupie kawały jakie Ci koledzy robili w
    szkole?

  • 18. Data: 2007-05-10 05:43:37
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Maciej Ślużyński wrote:

    > Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w
    > wiadomości news:f1td1p$2t$1@inews.gazeta.pl...

    Dolaczam sie do powitan.

    Jesli chodzi o temat watku, to wiekszosc ma racje. Zabawa czyims kosztem
    i to w (zazwyczaj stresujacym) pierwszym dniu pracy jest zlem.

    Akceptowalna dla mnie forma zabawy z nowym polega na tym, ze to firma
    robi z siebie idiotow, tzn. zabawa odbywa sie kosztem firmy. Podam
    przyklad z Kiwilandii. W tym kraju, jak powszechnie wiadomo, panuje kult
    rugby. Slyszalam historie o przyjeciu nowo przybylego Europejczyka w
    pewnej firmie.

    Otoz chlopaki zmontowali oltarzyk z wizerunkami All Blacks (druzyny
    narodowej) i postawili na wyeksponowanym miejscu w firmie. Przechodzac
    kolo oltarzyka lekko sie klaniali. Nowemu wyjasnili, ze nie musi i ze to
    jest ich "religia" i ze doskonale wiedza, ze on pochodzac skad pochodzi
    nie jest fanem rugby i nie chcieliby nawet, zeby z uprzejmosci robil
    cos, czego nie czuje. W pracy wszystkie rozmowy (poza zawodowymi) przez
    dwa dni byly tylko o rugby, jesli nowy probowal pogadac o czyms innym,
    szybko przekierowywano temat na rugby. Potem zaproszono go na firmowe
    wyjscie na mecz, gdzie firma zachowywala sie jak absulutni fanatycy, a
    potem na piwo, gdzie wyjasniono przedstawienie i uspokojono go ("nie boj
    sie, jestesmy normalni").

    Bylo to wysmianie sie z wlasnego stereotypu narodowosciowego, a nie z
    czlowieka. Nowy nie zostal postawiony w zadnej zenujacej czy niemilej
    dla niego sytuacji. Byl przerazony, ze trafil do srodowiska fanatycznych
    fanow rugby, ale wszyscy byli kompetentni, bardzo mili dla niego, nie
    wymagajacy od niego dolaczenia do ich dziwnych zachowan i nie zostal w
    zaden sposob zraniony ta zabawa. Na koncu smiali sie wszyscy, a nowy
    najbardziej.

    Moze to bedzie jakas inspiracja do lepszych happeningow niz ten
    prostacki ze strazakami i ksiedzem, przytoczony przez watkoczynce jako
    przyklad.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 19. Data: 2007-05-10 06:24:49
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Wwieslaw pisze:
    > Pan na PKP tez od zawsze ostukuje kola
    > pociagow, chociaz nie pamieta po co.

    Tak? To go zapytaj czy nie wie co robi?

    Nowi koledzy wytna numer koledze -
    > bo wszystkim tak wycinali. Nie ze strachu. Im wycieto, oni wytna, nowy
    > wytnie nowszym... Tradycja.

    Nie chciał bym pracować w firmie która toleruje się falę. Bo jak by nie
    patrzeć to jest fala.

  • 20. Data: 2007-05-10 07:02:02
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> wrote in message

    tylko uwazaj zeby on nie wykrecil Wam jakiegos numeru a potem nie opisal
    tego na grupie ;-)
    pzdr.,
    uC