PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kazus

  • 1. Data: 2007-05-09 18:00:34
    Temat: Kazus
    Od: lechu <l...@g...com>

    Witam

    Przypadł mi do napisania kazus, niestety nie jest to moja dzialka wiec
    jakby ktos mial cos interesujacego do powiedzenia w tym temacie to
    bardzo prosze.

    "Warszawski projektant mody Antoni Aryman specjalizuje się w
    przygotowywaniu oryginalnych strojów wieczorowych dla pań ze stołecznej
    socjety. Jego pracownia przyciąga studentów wzornictwa przemysłowego i
    młodych artystów, którzy niekiedy dostają szansę współpracy z mistrzem.
    Antoni spotyka się z klientem, wysłuchuje jego życzeń, następnie
    sporządza szkic, który przekazuje któremuś ze współpracowników. Jedną z
    jego asystentek jest Janina Tarcza, studentka akademii sztuk pięknych. W
    oparciu o ogólny szkic sporządzony przez Antoniego Janina sporządza
    projekt kostiumu, bierze miarę z klienta i osobiście szyje go. Część
    tych czynności wykonuje w pracowni Arymana, część u siebie w mieszkaniu.
    Początkowo Antoni płacił Janinie za każdą godzinę pracy, potem zaczęła
    dostawać wynagrodzenie miesięczne oraz dodatkową stawkę godzinową,
    jeżeli praca nad projektem zajmowała więcej czasu, niż wynikało z jej
    przydziału zadań.
    Agencja wydawnicza "He-Velius" sp. z o.o. zaproponowała Janinie
    wydrukowanie serii plakatów, na których miałyby się znaleźć jej rysunki
    przedstawiające postaci w projektowanych przez nią kostiumach. Od
    każdego sprzedanego plakatu Janinie przysługiwałoby wynagrodzenie w
    wysokości 2 zł. Janina przyjęła propozycję, co wzbudziło gniew
    Antoniego, który zarzucił jej zdradę. Dodatkowo jedna z klientek
    Antoniego zaproponowała Janinie, żeby sama uszyła jej kostium w oparciu
    o wstępny szkic Arymana. Zapłata nastąpiła do rąk Janiny, bez
    skorzystania z usług pracowni Antoniego.
    1. Czy Antoniemu przysługują prawa do projektów Janiny?
    2. Wynagrodzenie Janiny było wypłacane "do ręki." Antoni przesłał
    Janinie pismo, w którym poinformował ją, że przyjmując wynagrodzenie
    wyraziła zgodę na przeniesienie na niego autorskich praw osobistych i
    majątkowych do wszystkich projektów jakie dla niego wykonała i wykona w
    przyszłości, na wszystkich polach eksploatacji. Janina pokwitowała
    odbiór pisma na jego kopii. Czy takie oświadczenie ma jakiś skutek?
    3. Jakie roszczenia przysługują ewentualnie Antoniemu w stosunku do Janiny"

    Pozdro!

  • 2. Data: 2007-05-09 18:06:51
    Temat: Re: Kazus
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    lechu napisał(a):

    [...]

    > Przypadł mi do napisania kazus, niestety nie jest to moja dzialka wiec
    > jakby ktos mial cos interesujacego do powiedzenia w tym temacie to
    > bardzo prosze.

    Jakby się tak chodziło na wykłady p. Steca, to może by się wpadło na
    rozwiązanie, hm? :>

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2007-05-09 18:58:13
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    lechu wrote:

    > wyraziła zgodę na przeniesienie na niego autorskich praw osobistych

    autorskie prawa osobiste sa niezbywalne