PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace i prawa autorskie

  • 1. Data: 2007-05-09 16:14:02
    Temat: umowa o prace i prawa autorskie
    Od: "qwerty" <T...@g...pl>

    Witam,
    jeśli pracuję na umowę o pracę (pełny etat), mam brutto X zł i otrzymuję
    kwotę netto ok. 0,67*X zł.
    Ale podpisywałem przeniesienie praw autorskich na firmę i wtedy ten X zł
    trzeba by pomnożyć przez większy ułamek?
    Jeśli to prawda, to gdzie mogę odebrać różnicę?

    --
    BE & DK

  • 2. Data: 2007-05-10 05:42:24
    Temat: Re: umowa o prace i prawa autorskie
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    qwerty wrote:

> [...]
    > trzeba by pomnożyć przez większy ułamek?
    > Jeśli to prawda, to gdzie mogę odebrać różnicę?

    Musisz co miesiąc mieć wyszczególnione, jaki kawałek twojej pracy to praca
    twórcza. I tak powiedzmy, że 50% to praca twórcza, a 50% nie.
    Od X odciągany jest zus, następnie od 50% tego co zostało płacona jest
    zaliczka na podatek jak od prac autorskich, a od reszty zwykła zaliczka.