PracaGrupypl.praca.dyskusje › Norwegia, Finlandia... - inzynier

  • 1. Data: 2004-10-17 12:30:01
    Temat: Norwegia, Finlandia... - inzynier
    Od: "adas" <n...@c...spamu.pl>

    Witam,

    w tym roku skonczylem uczelnie wyzsza (politechnika) na kierunku zwiazanym z
    automatyka i informatyka. Udalo mi sie dosc szybko znalezc prace w zawodzie,
    w duzej firmie, w duzym miescie.... ale z marna pensja i bez wielkich szans
    na awans. Z tego co udalo mi sie od pracownikow dowiedziec, wielkich
    podwyzek tez nie powinienem sie spodziewac. Na razie podchodze do tej pracy
    na zasadzie zdobywania wiedzy praktycznej i doswiadczenia.
    Poniewaz w Polsce nic mnie specjalnie nie trzyma, zaczalem sie zastanawiac
    nad mozliwoscia wyjazdu za granice. No i po rozwazeniu kilku opcji stanelo
    na krajach skandynawskich.
    Moze macie jakies doswiadczenia zwiazane z szukaniem i podejmowaniem tam
    pracy? Czy w ogole istnieje szansa, ze ktos zatrudni polskiego inzyniera bez
    wiekszego doswiadczenia? Znam bardzo dobrze angielski - podobno wiekszosc
    Skandynawow wlada tym jezykiem.
    Oczywiscie interesuje mnie praca na etat, legalnie i na dluzszy czas.

    Z gory dzieki za podzielenie sie opiniami
    Pozdrawiam,
    Adas

  • 2. Data: 2004-10-18 07:38:20
    Temat: Re: Norwegia, Finlandia... - inzynier
    Od: "Radoslaw Knap" <r...@b...com.pl>

    "adas" <n...@c...spamu.pl> wrote in message
> [...]
    zawodzie,
    > w duzej firmie, w duzym miescie.... ale z marna pensja i bez wielkich

    - Tak sobie myślę - jeżeli praca w zawodzie i dużym mieście- to dziwne że
    zarobki tak małe(?? - to zawsze jest względne niestety), a może warto zdobyć
    jeszcze więcej doświadczenia i..poszukać pracy z lepszymi perspektywami? Dla
    inżynierów- zwłaszcza z doświadczeniem jest jej sporo. Problem w tym, że
    rzeczywiście firmy często nie wiedzą jak ich docenić...

    Z tego co udalo mi sie od pracownikow dowiedziec, wielkich
    > podwyzek tez nie powinienem sie spodziewac.

    Na razie podchodze do tej pracy
    > na zasadzie zdobywania wiedzy praktycznej i doswiadczenia.

    - i prawidłowo !!

> [...]
    > na krajach skandynawskich.
    > Moze macie jakies doswiadczenia zwiazane z szukaniem i podejmowaniem tam

    coraz więcej firm zachodnich (choć głownie Wielka Brytania, Niemcy)- zgłasza
    się poszukując mniej lub bardziej doświadczonych inżynierów (raczej tych
    bardziej :)

    Czy w ogole istnieje szansa, ze ktos zatrudni polskiego inzyniera bez
    > wiekszego doswiadczenia? Znam bardzo dobrze angielski - podobno wiekszosc
    > Skandynawow wlada tym jezykiem.

    z bardzo dobrym angielskim- jeżeli jest tak rzeczywiście - szanse są spore

    > Oczywiscie interesuje mnie praca na etat, legalnie i na dluzszy czas.

    zawsze trzeba uważać na przypadkowych pośredników, firmę pośredniczącą warto
    sprawdzić na stronach Ministerstwa Pracy lub poradzić się osób z podobnym
    doświadczeniem

    Życzę cierpliwości i konsekwencji w dążeniu do wybranego celu.

    --

    Radosław Knap
    Koordynator Projektów

    Bank Danych o Inżynierach
    Al. Jerozolimskie 133 lok. 42
    02-304 Warszawa
    tel./faks: (0-22) 824-05-11, 824-05-12
    http://www.bdi.com.pl

  • 3. Data: 2004-10-18 09:49:13
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Radoslaw Knap wrote:

> [...]
    > Problem w tym, że rzeczywiście firmy często nie wiedzą jak ich docenić...

    Bo niestety praca w dużych firmach produkcyjnych wcale nie oznacza wysokich
    zarobków (też pracowałem w znanych koncernach i podobnie jak autor wątku
    też jako automatyk), ale za to można się w nich sporo nauczyć. Więc jeśli
    pytający chce się dorobić czegoś oprócz garba ;-) to proponuję popracowac
    jeszcze w tej firmie i zdobyć trochę doświadczenia a potem wyjechać albo
    przejść na własną DG.

    pozdrawiam
    Piotr