PracaGrupypl.praca.dyskusje › Edukacja - dorabianie - dzielo czy zlecenie?

  • 1. Data: 2004-10-17 14:33:09
    Temat: Edukacja - dorabianie - dzielo czy zlecenie?
    Od: "Krociech" <k...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów (po raz drugi i krócej, bo chyba kodowanie pomylilem, a i
    część odpowiedzi znalazłem...)!

    Mam pytanie - jezeli ktos przypadkiem zna odpowiedz i jest chetny
    podzielic sie wiedza, to z gory bardzo dziekuje:

    - Jezeli nauczyciel (niestudent, powyzej 26 roku zycia) dorabia w firmie typu
    centrum edukacji/studium policealne to czy taka prace mozna wykonywac na umowe o
    dzielo (nie ma tu efektu materialnego typu zrobiona szafka ani niematerialnego
    typu zrobione tlumaczenie/baza danych/strona WWW)? Czy dobrze mi się wydaje, że
    z punktu widzenia kosztu dla pracodawcy roznica miedzy opodatkowaniem takiej
    umowy zlecenia a opodatkowaniem umowy o dzielo wynosi [aktualna skladka
    zdrowotna (np. 8,25%) - 7,75% podlegajace odliczeniu od PIT, czyli 0,5% dazace
    do 1,25% za niedlugo]? Bo jezeli mozna byloby taka prace (np. prowadzenie kursu)
    rozliczać na umowe o dzielo, to moze warto byloby zaoszczedzic te 0,5-1,25%?

    I tak odbiegajac od tematu: czy wie ktos z Was przypadkiem, ile moze
    kosztowac np. wynajem sali w szkole w zamieszkalej dzielnicy duzego
    miasta (domyslam sie, ze to zalezy, ale tak mniej wiecej?)? Za godzine
    / na miesiac?