PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nokia Siemens Networks - jakies opinie?

  • 11. Data: 2008-01-05 22:56:26
    Temat: Re: Nokia Siemens Networks - jakies opinie?
    Od: "yig" <y...@o...pl>

    [..]
    > słyszałem, to i w NSN mocno zależy. Poguglaj za blogiem 'plantacja' :->

    Thx za info.

    > PS. Z doświadczeniem w embedded RTOS-ach to spokojnie możesz szukać
    > pracy za granicą ;->

    Tia, i tu jest problem.. stad przegladam co tu, we Wrocku, sie da znalezc
    ciekawego.

    Pozdro,
    yig

  • 12. Data: 2008-01-05 23:20:57
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT yig pisze:

    > [..]

    > Thx za info.

    ...nie bierz wszystkiego ultrapoważnie, autor ma lekkie skłonności do
    przesady :->

    > Tia, i tu jest problem.. stad przegladam co tu, we Wrocku, sie da znalezc
    > ciekawego.

    We Wrocku generalnie jest NSN, jest TietoEnator (ZTCW z planami na
    wzrost; TE przejęło ludzi, którzy wcześniej pracowali dla Siemensa
    Mobile, później dla ś.p. BenQ Mobile GMbH). Jest też Opera, ale tam nie
    programuje się na poziomie systemowym IIRC. Jest Siemens, a raczej to
    co z niego zostało po wyrąbaniu NSN-a. (O innych nie wiem, ale też i
    nie interesowałem się za bardzo).

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Kiss me twice. I'm schizophrenic.

  • 13. Data: 2008-01-07 18:01:44
    Od: "poinformowany" <l...@g...pl>

    > [moze byc 5 letni staz albo 2 letni, whatever, ale skonkretyzowane
    > "konkurencyjne" wynagrodzenie w formie np widelek]

    > To jak Panie "poinformowany" cos Pan wie czy nie i tylko sie Pan zgrywasz
    > tymi, delkatnie ujmujac, malo waznymi szczegolikami, ktore wygladaja jak
    > masa fajnych ficzerow w przecietnym proposalu? Jak juz sie zabierasz Pan do
    > reklamy to prosze byc konsekwentnym....
    >
    > Przypomne jedynie ze kazda niemal firma, nawet "Programex z o.o. z Koziej
    > Wolki" informuje o:

    Posłuchaj kolego.
    Po pierwsze to nie jest reklama. Po drugie ja wcale nie powiedzialem ze tam
    pracuję, a co dopiero tu mówić o reklamie. Grupa jest po to aby dzielić się
    rzetelną informacją; kolega pytał, mało kto mu co odpisał, a więc się swoją
    wiedzą podzieliłem. Ja oprócz tych twoich "ficzerów" wymieniłem też kilka
    konkretów. Nie mogę napisać ot tak ile tam się zarabia, to jest objęte chyba
    tajemnicą a ja nie będę się przyczyniał do jej łamania. Powiem tak: wiem ile
    się zarabia w polskich oddziałach naprawdę konkretnych firm i na ich tle w
    NSN-ie zarabia się dużo. Oczywiście jeśli się jest DOBRYM (milcząco zrobiłem
    takie założenie).

    PS. "Łorld_Liding_Kompany" - :-) :-) :-) to było dobre

  • 14. Data: 2008-01-08 07:15:16
    Od: "yig" <y...@o...pl>

    "poinformowany" <l...@g...pl> wrote in message
    [...]
    > Posłuchaj kolego.
    > Po pierwsze to nie jest reklama. Po drugie ja wcale nie powiedzialem ze
    > tam
    > pracuję, a co dopiero tu mówić o reklamie.
    Oki, zatem nie jestes hauerem, a o to Cie posadzalem.

    > Grupa jest po to aby dzielić się rzetelną informacją; kolega pytał,
    > mało kto mu co odpisał, a więc się swoją
    > wiedzą podzieliłem. Ja oprócz tych twoich "ficzerów" wymieniłem też kilka
    > konkretów.
    Tia, wartosci liczbowe ale to wciaz nie jest istotna informacja, albo raczej
    bez
    info o potencjalnych zarobkach (nawet przyblizonej) niewiele to znaczy.

    > Nie mogę napisać ot tak ile tam się zarabia, to jest objęte chyba
    > tajemnicą a ja nie będę się przyczyniał do jej łamania.
    Hmmm i tu widzisz jest slaby punkt, przez ktory wzialem Cie
    (i wciaz mam watpliwosci - ale to nie ma znaczenia) za pracownika HR NSN-u.

    Najwazniejsze jest to ze nie bedac pracownikiem nie mozesz sie przyczyniac
    do lamania tajemnicy, bo Ciebie nie obowiazuje, a jesli wiesz to od kumpla
    pracujacego tam to tajemnica juz zostala zlamana przez kogos innego i pizdu
    caly plan bycia fair.

    Problem w tym ze za duzo pracownikow sie tym przejmuje i dlatego pracodawcy
    wciaz
    nie podaja widelkow w ofertach. Moim zdaniem jest to patologia, zwlaszcza
    jesli
    chodzi o pewne klasy pracownikow (np. javoviec na mobile 5 lat stazu,
    operator
    koparki z 10 letnim stazem, itd.)

    > Powiem tak: wiem ile się zarabia w polskich oddziałach naprawdę
    > konkretnych firm
    > i na ich tle w NSN-ie zarabia się dużo.
    Oki, to okresl co dla Ciebie oznacza konkurencyjna placa dla ponizszych
    potencjalnych stanowisk,
    to pozwoli Ci miec spokojne sumienie bo w koncu nie napiszesz ile sie
    zarabia w nsn a jedynie
    podasz jakas tam srednia..:
    1) Embedded RTOS-y 3-4 lata stazu 8.5-9.5k brutto
    2) Embedded RTOS-y 5-6 lat stazu 9.5-12k brutto

    >Oczywiście jeśli się jest DOBRYM (milcząco zrobiłem
    > takie założenie).
    Jasne.

    Pozdrav,
    yig

  • 15. Data: 2008-01-08 08:49:11
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT poinformowany pisze:
    > Nie mogę napisać ot tak ile tam się zarabia, to jest objęte chyba
    > tajemnicą a ja nie będę się przyczyniał do jej łamania.

    ...jeśli tam nie pracujesz, to nie jesteś związany. A jeśli pracujesz,
    to pokaż mi przepis, który zabrania udzielania informacji o rzędzie
    wielkości zarobków?

    > się zarabia w polskich oddziałach naprawdę konkretnych firm i na ich
    > tle w NSN-ie zarabia się dużo. Oczywiście jeśli się jest DOBRYM
    > (milcząco zrobiłem takie założenie).

    Pracowałem w Siemensie. Daruj sobie bajki o tym, jak niesamowicie
    DOBRYM trzeba być, żeby tam pracować. Co do zarobków, czyżby w NSN
    przestały obowiązywać kategorie zaszeregowania i wynikające z nich
    widełki płacowe?

    (Ogólnie, to strasznie kręcisz, panie 'poinformowany', a i
    pretensjonalny pseudonim nie pomaga Ci na wiarygodność.)

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Create the impression that you have already reached your level of
    incompetence.

  • 16. Data: 2008-01-08 11:10:05
    Od: Piotr <p...@g...com>

    yig pisze:
    > podasz jakas tam srednia..:
    > 1) Embedded RTOS-y 3-4 lata stazu 8.5-9.5k brutto
    > 2) Embedded RTOS-y 5-6 lat stazu 9.5-12k brutto

    A może masz informacje gdzie i ile zarabia programista systemów
    wbudowanych/czasu rzeczywistego? Chodzi mi konkretnie o rząd
    wynagrodzenia i miejsca w których tacy ludzie pracują.

    --
    Piotr

  • 17. Data: 2008-01-08 16:49:13
    Od: "yig" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > A może masz informacje gdzie i ile zarabia programista systemów
    > wbudowanych/czasu rzeczywistego? Chodzi mi konkretnie o rząd wynagrodzenia
    > i miejsca w których tacy ludzie pracują.

    No wiec z tego co wiem to z ofertami dla embedded jest:
    1) Wspomniana Nokia Siemens Networks - wielu ludzi stamtad ucieklo
    mieli raczej estyme firmy stawiajacej na studentow, fixerow bugow
    jakie seryjnie wypluwali z siebie developerzy niemieccy
    2) Diehl - wielka niewiadoma wysylaja od czasu do czasu oferty na
    8- i 16- bitowce ale bardzo niewiele sie idzie dowiedziec na ich temat,
    praktycznie nie znalazlem sladu info od software developerow.
    Na moje pytania na ich temat na przestrzeni 2 lat mam tylko jedna
    odpowiedz
    raczej nie napawajaca optymizmem http://www.eoe.pl/node/441
    3) Silicon and Software Systems (S3)
    http://www.eoe.pl/node/228
    4) TietoEnator - przejete Benq, hmm estyma nie za dobra wielu
    spadochroniarzy
    do niedawna przyznawali ze niewiele sie tam dzialo i panowala nuda.
    Mozliwe ze juz wszystko ruszylo, ale skadinad wiem ze jak to jeszcze
    nalezalo
    do siemensa a potem beńka to bylo zle (straszny burdel - zwlaszcza w
    kodzie).
    Mialem cynk od jakiegos absolwenta o wysokosci zarobkow nie byly
    porywajace.
    5) ADB & Osmosys - ale tu nie wiem czy we Wrocku maja tez lowlevelovy
    Wiecej wiem na temat katowickiej filii tam pracowal kumpel i sobie
    chwalil
    przelotnie poznani ludzie z Wrocka rowniez sobie raczej chwalili sobie.
    6) OTP - rozne opisy, ponoc tez stawiaja na studenta ;-)

    Niom no i dwaj najsilniejsi gracze to prawdopodobnie ADB + Osmosys, S3.

    Zarobki o ktorych slyszalem/czytalem we Wrocku to:
    ok.6-8 dla 3-4 lat doswiadczenia, i powyzej dla starszych ;-)
    oczywiscie silnie zalezy od negocjacji i od umiejetnosci,
    no ale to juz oczywista oczywistosc.

    Pzdr,
    yig

    PS. Wszystkie informacje maja charakter plotek miedzy-developerskich i sa
    moja prywatna opinia wyrobiona na podstawie tychze.
    Prawdziwosci zadnych nie gwarantuje, niektore moga byc krzywdzace
    i niesprawiedliwe ale ... takie sa Panowie pracodawcy opinie o Was i Waszych
    firmach.

    PPS Troszke szersze info www.eoe.pl

  • 18. Data: 2008-01-08 17:03:56
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT yig pisze:

> [...]
    > zle (straszny burdel - zwlaszcza w kodzie).
    > Mialem cynk od jakiegos absolwenta o wysokosci zarobkow nie byly

    No, w Siemensie i w BenQ był kod Siemensa. ;-) Teraz jest kod klientów
    TE.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    * Bell Laboratories is a trademark of Bell Laboratories.

  • 19. Data: 2008-01-20 14:49:15
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 7 Jan 2008 18:01:44 +0000 (UTC), poinformowany <l...@g...pl>
    w <fltpe7$ctt$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > rzetelną informacją; kolega pytał, mało kto mu co odpisał, a więc się swoją

    Kupa tam rzetelną.
    Podana przez ciebie premia nie dotyczyła wszystkich, tylko 3 kategorii
    developera, takiego z chyba 5 letnim stażem, prawda?

    W nowym budynku jest stołówka, czy jedzenie jest kupowane przy pomocy
    excela, jak było na początku 2005 roku?

> [...]
    > NSN-ie zarabia się dużo. Oczywiście jeśli się jest DOBRYM (milcząco zrobiłem

    A ci co odeszli to za rok (bo odeszli rok temu) wrócą pracować za mniej?

    Pochwal się, kiedy były ostatni raz _planowe_ podwyżki.

    > PS. "Łorld_Liding_Kompany" - :-) :-) :-) to było dobre

    I jeszcze "softłare pałerhałse".

    ja czyli jakub
    Revoke.