PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy można niepodpisaną umowę o pracę wziąć do domu w celu przeanalizowania?

  • 1. Data: 2007-12-15 10:02:11
    Temat: czy można niepodpisaną umowę o pracę wziąć do domu w celu przeanalizowania?
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    Cześć,

    Mam taką sprawę: pracodawca przychodzi do mnie z umową o pracę
    podpisaną przez siebie [jest to druga umowa, na czas nieokreślony] -
    czyli jest to umowa o dalszą pracę z tym samym pracodawcą, znamy się
    już rok. No i ja chcę sobie tą umowę wziąć do domu, żeby na spokojnie,
    ze wszystkimi załącznikami przeanalizować, poradzić się może kogoś kto
    się zna na prawie pracy etc. Pracodawca jednak nie pozwala mi wynieść
    tej umowy do domu - mówi, że :"niepodpisanej umowy nie wynosi się z
    pracy!". Czy ma rację?

    Czy pracodawca może mi zabronić przestudiowania umowy poza miejscem
    pracy?
    Uprzejmie proszę o pomoc.

    Pzdr.
    Thiefunny

  • 2. Data: 2007-12-15 11:42:53
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Thiefunny" <T...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    > Czy pracodawca może mi zabronić przestudiowania umowy poza miejscem
    pracy?

    Oczywiście, że może. Przecież nie jest chyba ubezwłasnowolniony.
    Z tego samego powodu Ty nie musisz jej podpisywać.

    --
    andrzej

  • 3. Data: 2007-12-15 12:38:44
    Od: Thiefunny <T...@g...com>

    On 15 Gru, 12:42, "andrzej" <u...@o...eu> wrote:
> [...]
    >
    > Oczywiście, że może. Przecież nie jest chyba ubezwłasnowolniony.
    > Z tego samego powodu Ty nie musisz jej podpisywać.

    Dzięki za odpowiedź.
    Chodzi mi jednak o to, żeby jakoś się porozumieć z pracodawcą.

    Czy przysługuje mi PRAWO do zapoznania się z umową i jej załącznikami
    po godzinach pracy i poza miejscem pracy, czyli innymi słowy "na
    spokojnie, w domu"?

  • 4. Data: 2007-12-15 12:54:52
    Temat: Re: czy można niepodpisaną umowę o pracę wziąć =?ISO-8859-2?Q?_do_domu_w_celu_przeanalizowania??=
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Thiefunny napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy przysługuje mi PRAWO do zapoznania się z umową i jej załącznikami
    > po godzinach pracy i poza miejscem pracy, czyli innymi słowy "na

    Nie masz prawa w tym sensie, że nie możesz tego prawa egzekwować.
    Natomiast pracodawca (przyszły) ma prawo umożliwić lub nie umożliwić
    przeczytanie umowy w domu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-12-15 13:09:44
    Od: "luzak" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Liwiusz
    > www.liwiusz.republika.pl
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w

    Proponuję kompromis. Może pozwoli wynieść część w której nie ma danych firmy
    i bez swojego podpisu?

  • 6. Data: 2007-12-15 16:14:19
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Thiefunny wrote:
    > Pracodawca jednak nie pozwala mi wynieść
    > tej umowy do domu - mówi, że :"niepodpisanej umowy nie wynosi się z
    > pracy!". Czy ma rację?

    powiedz mu ze ma racje w kwestii tego podpisu i popros o niepodpisana
    kopie, argumentujac ze masz sporo pracy i czas na zapoznanie sie
    z umowa znajdziesz w domu

  • 7. Data: 2007-12-16 20:15:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 15 Dec 2007 02:02:11 -0800 (PST), Thiefunny
    <T...@g...com> wrote:

    >się zna na prawie pracy etc. Pracodawca jednak nie pozwala mi wynieść
    >tej umowy do domu - mówi, że :"niepodpisanej umowy nie wynosi się z
    >pracy!". Czy ma rację?

    Nie ma.

    >Czy pracodawca może mi zabronić przestudiowania umowy poza miejscem
    >pracy?

    Nie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 8. Data: 2007-12-16 23:30:42
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Nie.

    Oczywiście że tak. Wystarczy, że nie wyda pracownikowi tekstu umowy
    poza miejsce pracy.

  • 9. Data: 2007-12-17 07:51:19
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fk4cai$l4t$1@news.onet.pl, *Liwiusz* wrote:

    > Oczywiście że tak. Wystarczy, że nie wyda pracownikowi tekstu umowy
    > poza miejsce pracy.

    Czyli jak? Przed podpisaniem wyniesc nie mozna, a w 3 sekundy po zlozeniu
    swojego podpisu juz mozna?

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 10. Data: 2007-12-17 09:14:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 17 Dec 2007 00:30:42 +0100, Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > Oczywiście że tak. Wystarczy, że nie wyda pracownikowi tekstu umowy
    >poza miejsce pracy.

    Pracodawca musi dac pracownikowi umowę do podpisania. A jak daje, to
    niech teraz spróbuje pracownikowi ja odebrać :D
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356