PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiazanie bez wypowiedzenia

  • 1. Data: 2007-12-15 22:42:57
    Temat: Rozwiazanie bez wypowiedzenia
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jak się ustala okres od którego zależy możliwość
    rozwiązania bez wypowiedzenia umowy o pracę z pracownikiem przebywającym na
    zwolnieniu od jakiegoś czasu.
    Nie bardzo wiem co oznacza dokładnie
    treść tego artykułu:

    Art. 53. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:
    [...]
    b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i zasiłku
    oraz pobierania świadczenia rehabilitacyjnego przez pierwsze 3 miesiące -
    gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6 miesięcy....

    Jeśli pracował od 1 listopada ubiegłego roku,
    a od 24 września 2007 jest na zwolnieniu ciągłym,
    to ile wynosi łączny okres pobierania wynagrodzenia i zasiłku
    z tego tytułu w tym przypadku?
    Czy to chodzi o te 182 dni zasiłku płaconego z ZUS czy mam
    do tego dodać jeszcze te 33 dni, kiedy ja płaciłem za czas zwolnienia?

  • 2. Data: 2007-12-16 19:49:12
    Temat: Re: Rozwiazanie bez wypowiedzenia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fk1lbh$5ln$1@atlantis.news.tpi.pl cef
    <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > Czy to chodzi o te 182 dni zasiłku płaconego z ZUS czy mam
    > do tego dodać jeszcze te 33 dni, kiedy ja płaciłem za czas zwolnienia?

    182 dni + 3 miesiące świadczenia rehabilitacyjnego (jeśli mu zostało
    przyznane).
    Chyba, że to gruźlica, wtedy zasiłek może być 270 dni.

    --
    Jotte