PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nagroda roczna

  • 11. Data: 2004-12-05 15:31:43
    Temat: Re: Nagroda roczna
    Od: "To jest dyskryminacja" <p...@o...pl>

    Jest przepis o zakazie dyskryminacji.(w kodeksie pracy)

    W książce "Prawo pracy w praktyce" (nie pamiętam autorów) jest , że pracownik
    na wypowiedzeniu nie mmoże być w jakim kolwiek stopniu dyskryminowany , w tej
    książce dotyczy to premii a nie nagrody. A to jest różnica . Bo premia jest
    częścią płacy a nagroda jest uznaniowa.

    Problem jest dyskusyjny i należy do prawników.

    bca

  • 12. Data: 2004-12-05 22:57:04
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    Paweł Sz. <p...@i...pl> napisał(a):

    > Bo ? Mógłbym prosić o argumentację ?
    bo w dniu przyznania nagrody nie jestes pracownikiem.
    nieobecni podobno nie maja prawa glosu

    > Nagroda jest za przyznawana nie na zasadzie "ale jaja" tylko za wykonane,
    > dokończone i wdrożone projekty informatyczne
    argument jw.

    > Ja się nie pytam jak było u Ciebie w firmie...
    a ja podaje ci alternatywe, ze nie jestes sam na tym swiecie, ktory
    zostal zlany i olany

    > Maile były jak najbardziej oficjalne.
    pytanie czy mail moze byc oficjalny.
    dla mnie moze, ale jedynie w nieoficjalnej formie:)

    > Hehe... nie rozśmieszaj mnie...
    a tego do konca nie mozesz byc pewien
    nie wmawiaj mi, ze wasze oprogramowanie bylo bez bledow

    > Tak, mam takie nastawienie. Dzięki mnie firma w ogóle powstała, ja przez
    > pierwsze lata byłem głównym motorem napędowym firmy.
    a mi firma zawdzieczala wzrost obrotow o 300%, dobra plynnosc finansowa,
    bardzo dobra logistyke, najlepiej funkcjonujacy i postrzegany na rynku
    oddzial w calej firmie, skuteczny marketing itp..

    > Wg. Ciebie nastawienie roszczeniowe jest niedopuszczalne ?
    dopuszczalne ale czy sluszne w takim przypadku jak twoje?

    > Rozumiem, że pracownik to taki szary żuczek, który ma zapier*** ...
    w sumie to masz racje pracownik to zuczek:)
    ale kiedy nie podoba ci sie juz to poletko wtedy odchodzisz.

    > No więc to jednak zależy tylko od poziomu szefa... tak właśnie myślałem...
    nie pomyslales jednak w druga strone, ze to jego pieniadze a nie twoje
    i ma je prawo wydac tak jak mu sie podoba. no chyba, ze wykupiles
    udzialy w firmie. natomiast jesli wszyscy maja o nim taka a nie inna
    opinie to moze zalozcie swoja firme?

    > ja do samego końca byłem fair wobec firmy i szefów, może nawet aż za bardzo,
    > zbyt gorliwie, ale stwierdziłem, że szmacić się nie będę, no ale cóż, jak to
    > powiedział mi kiedyś szefunio "na lojalności nie buduje się kariery".
    twoj szefuncio mial racje.
    gdybys byl fair nie oczernialbys teraz firmy
    poza tym przedstawiasz sie jako ideal, a jak wiadomo takich nie ma
    nadgorliwosc jest gorsza od faszyszmu
    stare przyslowie pszczol mowi, ze jesli chcesz komus cos zarzucic,
    poszukaj najpierw przyczyny w sobie.

    pozdrawiam
    mhl999

  • 13. Data: 2004-12-06 16:46:39
    Od: "Joanna K." <j...@i...pl>

    Użytkownik "mhl999 " <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > bo w dniu przyznania nagrody nie jestes pracownikiem.
    > nieobecni podobno nie maja prawa glosu
    Z tym się zgodzę, nie jest argumentacja dobra, ale niestety sprawdzająca się
    w praktyce.

    > a ja podaje ci alternatywe, ze nie jestes sam na tym swiecie, ktory
    > zostal zlany i olany
    Tego nie kwestionuję. Ale dla mnie to nnie jest pocieszenie ;-)))

    > a tego do konca nie mozesz byc pewien
    Jestem pewien. Soft pisałem sam, sam testowałem, sam wdrażałem, sam
    jeździełem do klienta, sam robiłem poprawki. Wiem, że to może brzmieć
    niewiarygodnie, ale tak faktycznie było i nie był to soft typu autoexec.bat.

> [...]
    > i ma je prawo wydac tak jak mu sie podoba. no chyba, ze wykupiles
    > udzialy w firmie. natomiast jesli wszyscy maja o nim taka a nie inna
    Są branże, gdzie poza "know-how" niezbędne są jeszcze plecy, niestety... my
    ich nie posiadamy :-P

    > twoj szefuncio mial racje.
    A daj Ci Boże zdrowie...

    > gdybys byl fair nie oczernialbys teraz firmy
    Jeszcze powiedz mi o jakiej ja firmie teraz mówię, to będę się kajał przed
    Tobą i moim byłym szefem. Nigdzie nie podałem nazwy firmy, więc Twój zarzut
    jest bezpodstawny. Czy według Ciebie miałem napisać "ja niegodziwiec,
    ropucha przebrzydła pracowałem w cudownej firmie, ale (o głupoto moja !!!)
    odszedłem ..." etc. ? Podałem opis żywego problemu... na tej zasadzie, to
    każdy, który zwraca się z problemem tutaj na grupie "oczernia firmę" :-P

    > poza tym przedstawiasz sie jako ideal, a jak wiadomo takich nie ma
    > nadgorliwosc jest gorsza od faszyszmu
    > stare przyslowie pszczol mowi, ze jesli chcesz komus cos zarzucic,
    > poszukaj najpierw przyczyny w sobie.
    Eeeee, bez sensu, już mi się nie chce tak przekomarzać... bez sensu...

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 14. Data: 2004-12-06 16:47:51
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

> [...]

    > opinie to moze zalozcie swoja firme?
    Są branże, gdzie poza "know-how" niezbędne są jeszcze plecy, niestety... my

    A daj Ci Boże zdrowie...