PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadgodziny

  • 1. Data: 2002-01-25 07:46:00
    Temat: Nadgodziny
    Od: "Kasia W" <K...@l...pl>

    Wszyscy pracownicy mojej firmy maja w umowie zaznaczone,że nadgodziny nie są
    wypłacane, tylko odbiera sie je w formie wolnych dni. A co jesli nie ma
    kiedy odebrac tych nadgodzin??? Wiekszosc ma jeszcze nie wykorzystane urlopy
    za zeszly rok a pracy jest tyle, ze srednia godzin pracy wynosi ok 11
    godz/dzien. Czy ktos moze mi odpowiedziec na pytanie: jak rozwiazac sprawe
    nagdodzin jesli koncze prace w tej firmie? Czy mam domagac sie wypłaty czy
    straszac pracodawce kodeksem pracy zrobic sobie tygodniowy urlop?

  • 2. Data: 2002-01-25 08:01:45
    Temat: Re: Nadgodziny
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Czy ktos moze mi odpowiedziec na pytanie: jak rozwiazac sprawe
    > nagdodzin jesli koncze prace w tej firmie? Czy mam domagac sie wypłaty czy
    > straszac pracodawce kodeksem pracy zrobic sobie tygodniowy urlop?

    Jak nie chca płacić za nadgodziny to może zapłacą za urlop? Trzeba go wybrać
    do końca pierwszego kwartału a jeśli nie to powinni zapłacić. Wiem, że to
    nie jest rozwiązanie, ale zawsze to jakaś okrężna droga zapłaty za pracę w
    czasie wolnym. Problem stary jak świat i IMO przy takiej sytuacji na rynku
    pracy to rozwiązac go na swoją korzyść mogą tylko Ci co mają silna pozycję w
    firmie.

  • 3. Data: 2002-01-25 10:28:06
    Od: Andrzej \"druid the darkone\" Ostrowski <d...@f...irc.pl>

    > kiedy odebrac tych nadgodzin???

    jest badajze IHMO limit nadgodzin po jego przekroczeniu musza za nie zaplacic
    (ok. 200)
    A.

  • 4. Data: 2002-01-25 13:26:43
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Andrzej "druid the darkone" Ostrowski" <d...@f...irc.pl>
    napisal w wiadomosci news:3C513336.A6FFFA85@fanthom.irc.pl...

    > jest badajze IHMO limit nadgodzin po jego przekroczeniu musza za nie
    zaplacic
    > (ok. 200)
    > A.

    Mozna zrobic max 150 w roku i 4 w dniu. Za wszystkie powinni placic. Za
    pierwsze dwie (9 i 10 godzina) 150 %, za drugie dwie (czyli 11 i 12 godzina)
    200%.
    Szczególy w Kodeksie Pracy oczywiscie.