PracaGrupypl.praca.dyskusje › Moderowanie

  • 41. Data: 2003-08-28 14:36:18
    Temat: Re: Moderowanie
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> napisał(a):

    > Listy powinny być zawsze podpisywane prawdziwym imieniem i nazwiskiem ich
    > autora. Przesyłki anonimowe często traktowane są po prostu jako mało
    poważne,
    > mogą być także w pewnych okolicznościach automatycznie odrzucane.

    Zdaje się że nie odróżniasz anonimu od listu _podpisanego_ nickiem. Przecież
    ten drugi mówi Ci tyle samo o człowieku co jego imię i nazwisko. A nawet
    więcej bo ma się wpływ na jego wybór. Oczywiście zakładam że ktoś posługuje
    się zawsze tym samym nickiem a nie zmienia je co 2 dni jak go splonkują.

    pzdr
    konlin

  • 42. Data: 2003-08-28 14:38:41
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > widać nie da:
    >
    > Podpis i sprawy z nim związane.
    >
    > [...]
    >
    > Listy powinny być zawsze podpisywane prawdziwym imieniem i nazwiskiem ich
    > autora. Przesyłki anonimowe często traktowane są po prostu jako mało
    poważne,
    > mogą być także w pewnych okolicznościach automatycznie odrzucane.
    >
    > Zadbaj również, aby nagłówki Twoich listów były odpowiednio sygnowane,
    > czyli zawierały Twój adres e-mail oraz dane personalne: imię, nazwisko,
    > organizację. Jeśli nie wiesz jak to zrobić zwróć się o pomoc do swojego

    Coś chyba kolego nie tęgo z tobą, zwróciłem się o pomoc do mojego
    administratora - czyli w tym wypadku GW (pod adresem
    http://www2.gazeta.pl/usenet/1,22781,705977.html) i czytam co następuje:

    // -------------
    Twoja sygnaturka, czyli podpis, powinna mieć co najwyżej cztery linie
    tekstu. Może zawierać na przykład Twoje imię i nazwisko lub pseudonim, adres
    e-mail, ICQ, ulubiony cytat. Nie zamieszczaj w niej niepotrzebnych grafik
    czy ilustracji!
    // ------------

    Na wszelki wypadek napiszę jeszcze raz wielkimi literami:

    MOŻE zawierać NA PRZYKŁAD Twoje imię i nazwisko lub PSEUDONIM

    Mam serdecznie dosyć dyskusji z tobą i mam nadzieję, że nigdy na ciebie nie
    natrafię.

  • 43. Data: 2003-08-28 14:53:31
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    leszek <s...@n...gazeta.pl> wrote:
    > http://www2.gazeta.pl/usenet/1,22781,705977.html) i czytam co następuje:
    > Na wszelki wypadek napiszę jeszcze raz wielkimi literami:
    > MOŻE zawierać NA PRZYKŁAD Twoje imię i nazwisko lub PSEUDONIM

    Na wszelki wypadek zajrzyj jeszcze raz w link, który podałeś.
    I jeszcze raz przeczytaj ten punkt, który cytowałeś. Uważnie,
    bo siły nieczyste dokonały tam bowiem słusznej poprawki.

    > Mam serdecznie dosyć dyskusji z tobą i mam nadzieję, że nigdy na
    > ciebie nie natrafię.

    Nerwowe to społeczeństwo jakieś coraz bardziej i anonimowe :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10405 dzień życia, sprawność

  • 44. Data: 2003-08-28 15:00:04
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Konrad Inglot <k...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > się zawsze tym samym nickiem a nie zmienia je co 2 dni jak go splonkują.

    Wypadłem Ci z plonkownicy [1] ? :)
    Uprzedzając pytanie: tak, Ty mi wypadłeś. Pewien prezydent, pewnego
    kraju powiedział kiedyś: "ludzi trzeba lubić, po prostu lubić". I ma
    rację ;)

    Oczywiście, że można posługiwać się nickiem. Pod warunkiem, że nick
    jest znany i wiadomo kto (z imienia i nazwiska) pod tym nickiem się
    kryje. I wypada się przedstawić jak się jest zapytanym a nie chować
    za jakiś śmiesznym pseudo i myśleć, że internet jest anonimowy. Nie
    jest. A dalej jak w zacytowanym fragmencie usenetowej netykiety...

    [1] <bifim1$4op$1@inews.gazeta.pl>

  • 45. Data: 2003-08-28 15:17:39
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> napisał(a):

    > Wypadłem Ci z plonkownicy [1] ? :)

    Jak sam zauwazyłeś nie mam możliwości Cię splonkować, zresztą większość
    plonków IMO służy po to by pokazać dezaprobatę wobec rozmówcy po jakimś
    konkretnym poście. W innych dyskusjach sprawiasz wrażenie raczej
    zrównoważonego i normalnego człowieka a przegiąć każdemu może się zdarzyć.

    > Oczywiście, że można posługiwać się nickiem. Pod warunkiem, że nick
    > jest znany i wiadomo kto (z imienia i nazwiska) pod tym nickiem się
    > kryje.

    Ale po co Ci ta znajomość personaliów? Przecież skoro nie znasz mnie IRL to
    Konrad Inglot mówi Ci dokładnie tyle samo co Konlin. A być może nawet mniej
    bo kiedyś podpisywałem się tylko nickiem. Imię i nazwisko to tylko
    identyfikator człowieka a nick spełnia w sieci tę rolę lepiej bo jest krótszy
    i często łatwiej kogoś skojarzyć po nicku niż po nazwisku.

    Pozdrawiam
    Konrad 'Konlin' Inglot :)

  • 46. Data: 2003-08-28 15:32:39
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

> [...]
    > identyfikator człowieka a nick spełnia w sieci tę rolę lepiej bo jest krótszy
    > i często łatwiej kogoś skojarzyć po nicku niż po nazwisku.

    Odpowiedź będzie banalna: znajomość personaliów pomaga mi kojarzyć
    osoby z ich wypowiedziami. Mam takie dziwne skrzywienie, że nie mam
    kompletnie pamięci do nicków, natomiast do nazwisk wyjątkowo dobrą.

    Mniej banalna odpowiedź jest zapisana w netykiecie: jak się ktoś
    podpisuje własnym nazwiskiem to znaczy, że bierze odpowiedzialność
    za to co pisze. Tak samo jak ludzie wypowiadający się choćby
    w telewizorni nie są podpisani "leszek", "ziutek", "gruba baba"
    tylko nazwiskiem.

    Na koniec: kultura, po prostu kultura. Konrad Inglot mówi mi, że
    tak masz na nazwisko. [1] Być może gdzieś Cię kiedyś spotkam i będę
    mógł skojarzyć z nazwiskiem, będę mógł Ci podać rękę i powiedzieć:
    pamiętam Cię z dyskusji w Usenecie. Konlinów to może być wielu.
    Jeśli się z kimś IRL poznajesz to przedstawiasz się z imienia
    i nazwiska czy z pseudo? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że
    idziesz na przykład na rozmowę o pracę i mówisz "dzień dobry,
    jestem Konlin". Albo idziesz na pierwszą randkę z dziewczyną
    i mówisz "mów mi Konlin, dear". Tak mogą robić. Dresy. A tu
    _potencjalne_ trolle.

    Na koniec: dlatego wolę Usenet od wszelakich forów portalowych
    z mnóstwem internetowego śmiecia pisanego anonimowo, że w Usenecie
    jest sporo osób, które bierze odpowiedzialność za to co pisze,
    podpisując to własnym nazwiskiem.

    [1] jeśli to nie jest Twoje prawdziwie nazwisko to trudno.
    Twój wybór i Twoje wówczas problemy z podwójną tożsamością
    opartą na budowaniu w internecie osobowości No 2 w związku
    z problemem z osobowością No 1, kryjąca się pod prawdziwym
    nazwiskiem.

  • 47. Data: 2003-08-28 15:33:18
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > I jeszcze raz przeczytaj ten punkt, który cytowałeś. Uważnie,
    > bo siły nieczyste dokonały tam bowiem słusznej poprawki.

    Bez wątpienia jesteś z siebie dumny i zadowolony. Czy to kolejna tajemnica
    polskiego usenetu - czyli netykiety, które zmieniają swoją zawartość w
    zależności od potrzeb. Rozumiem, że trzeba pod ten link codziennie zaglądać,
    żeby wiedzieć co jest aktualnie na topie.

    > Nerwowe to społeczeństwo jakieś coraz bardziej i anonimowe :)

    Oj chłopie, chłopie. Czy na pewno dobrze się przysłużyłeś polskiemu
    usenetowi ? Przemyśl to sobie.

  • 48. Data: 2003-08-28 15:43:12
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    leszek <s...@n...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > zależności od potrzeb. Rozumiem, że trzeba pod ten link codziennie zaglądać,
    > żeby wiedzieć co jest aktualnie na topie.

    Ja Cię do niczego nie namawiam. Ale może to dobry pomysł? :)

    > Oj chłopie, chłopie. Czy na pewno dobrze się przysłużyłeś polskiemu
    > usenetowi ? Przemyśl to sobie.

    Ja tu niczego nie robię dla zasług i orderów. Czasem coś skrobnę
    po prostu. Naprawdę nie musisz tego czytać, ale jeśli już odpowiadasz
    a osoba, której odpowiadasz nie jest anonimowa i pyta Cię o nazwisko
    to naprawdę wypada się przedstawić. Bon ton.

  • 49. Data: 2003-08-28 16:29:30
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > a osoba, której odpowiadasz nie jest anonimowa i pyta Cię o nazwisko
    > to naprawdę wypada się przedstawić. Bon ton.

    A jakie to ma znaczenie ? Wymądrzam się na kilku listach używając tego nicku
    i nie widzę powodów, żeby akurat tutaj się przedstawiać. Używam cały czas
    tego samego (łatwo sprawdzisz w guglu), jakbyś zadał sobie trud i zerknął na
    jeden post lub drugi, to byś zauważył, że na ogół nie pisuję niczego, pod
    czym nie mógłbym się podpisać.

    Z góry mówię, że jestem zwykła szara myszka, moje nazwisko absolutnie nic ci
    nie powie i żadnej dodatkowej treści ci nie dostarczy.

    Czy naprawdę na usenecie dyskutujesz tylko z osobami znanymi ci z imienia i
    nazwiska ? Raczej wątpię. Więc dlaczego akurat tutaj zapałałeś potrzebą
    zdarcia maski ze swojego dyskutanta.

  • 50. Data: 2003-08-28 16:40:19
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    leszek <s...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Z góry mówię, że jestem zwykła szara myszka, moje nazwisko absolutnie nic ci
    > nie powie i żadnej dodatkowej treści ci nie dostarczy.

    Nie o to chodzi.

    > Czy naprawdę na usenecie dyskutujesz tylko z osobami znanymi ci z imienia i
    > nazwiska ? Raczej wątpię. Więc dlaczego akurat tutaj zapałałeś potrzebą
    > zdarcia maski ze swojego dyskutanta.

    Chciałem Cię zapamiętać :) Leszków Ci "u nas" dostatek. No, ale skoro
    nie chcesz się z jakiś powodów przedstawić to trudno i EOT.