PracaGrupypl.praca.dyskusje › Miano informatyka

  • 21. Data: 2002-05-15 16:28:39
    Temat: Re: Miano informatyka
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Lukasz Deszynski [Magic]" <m...@y...pl> napisał w wiadomości
    news:abqe60$gd6$1@news.tpi.pl...

    > Zgadzam sie, tylko ze u nas jest tak porypany kraj, iz robote dostaja
    ludzie
    > z papierkami, nie wazne ze nic nie wiedza....

    Egzaktli.
    Tylko nie kraj jest porypany, ale ludzie nie dorosli do tego poziomu
    (umiejetnosci - nie papier).

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 22. Data: 2002-05-15 16:46:49
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "coby" <c...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "VOGEL" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie. Jednak nie nalezy wytykac informatykowi (z papierkiem), ze
    > czegos nie umie bo przeciez czas omnibusow
    > w tej branzy minal chyba jakies 10 lat temu.

    Aby tylko??

  • 23. Data: 2002-05-15 18:44:01
    Od: Jacek <j...@s...pl>

    Czesc!

    Grzegorz Skaruz wrote:

    > Tyle si? teraz porobi?o tych informatyków, ?e w?a?ciwie nie wiem, kto
    > to jest informatyk. Wystarczy umieae Windowsa zainstalowaae, a ju? wo?a
    > si? na niego informatyk, bo "zna si? na komputerach". Czym w?a?ciwie
    > zajmuje si? osoba nosz?ca miano informatyka? Czy do tego trzeba mieae
    > sko?czone odpowiednie studia czy mo?e wystarczy aktualnie studiowaae?

    Jacek Pacholczyk (aktualnie bardzo wysoko w Novell'u) okreslil
    informatyka jako osobe, potrafiaca zaproponowac rozwiazanie okreslonego
    problemu za pomoca metod i narzedzi informatyki. Osobiscie zgadzam sie z
    ta opinia.

    Co do przykladu, ktory podales: jezeli w kaciku ust pojawi sie opryszczka
    (tak to sie chyba nazywa, prosze sie nie smiac, nie jestem fachowcem :-),
    a ty pojdziesz do apteki, kupisz sobie masc, posmarujesz i za dwa dni
    pozbedziesz sie tej dolegliwosci, to czy znaczy, ze jestes lekarzem
    dermatologiem? Bo tak mniej wiecej do caloksztaltu informatyki ma sie to,
    o czym napisales.

    Problem polega na tym, ze informatyka wydaje sie na pozor latwa
    dziedzina. Wiekszosc mysli, ze uprawianie tego zawodu to "kliknac tu,
    kliknac tam". Tak po prostu nie jest!

    I jeszcze jedno (nie wiem, czy koledzy podziela moj poglad) - tzw.
    bieglosc w poslugiwaniu sie komputerem (tak zwykle pisza w rozmaitych
    ogloszeniach, co znaczy wszystko i nic, zwykle chodzi o poslugiwanie sie
    konkretnym systemem operacyjnym) nie determinuje faktu bycia badz nie
    informatykiem. Na to miano moze zaslugiwac osoba, ktora nie potrafi
    sprawnie poslugiwac sie np. systemem operacyjnym, ale jest znakomitym
    znawca algorytmow, tzn. wymysla je, bada, optymalizuje, itp. Pracuje z
    kartka papieru, gumka, olowkiem i, moim zdaniem, rowniez jest
    informatykiem.

    > A jak jest z programist?? Student "d?ubi?cy" w Pascalu czy cz?owiek z
    > wykszta?ceniem na etacie w firmie software'owej?

    Programista to po prostu jedna z mozliwosci uprawiania tego zawodu. Tak
    jak administrator (systemu operacyjnego, bazy danych, itp.), analityk
    danych, projektant aplikacji, itd. Mozna byc programista (nawet
    znakomitym) bez formalnego przygotowania, ale daje ono moim zdaniem duza
    przewage - po prostu wie sie o pewnych rzeczach (np. o zlozonosci
    obliczeniowej algorytmow), jest sie bardziej swiadomym tego, co sie robi,
    itp.

    Jacek

  • 24. Data: 2002-05-15 19:17:58
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > znawca algorytmow, tzn. wymysla je, bada, optymalizuje, itp. Pracuje z
    > kartka papieru, gumka, olowkiem i, moim zdaniem, rowniez jest

    Tacy ludzi siebie nie nazywaja Informatykami, a matematykami. Wielu z nich
    nawet nie uzywa komputerow...

    pozdr

  • 25. Data: 2002-05-17 09:15:49
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "coby" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "VOGEL" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie. Jednak nie nalezy wytykac informatykowi (z papierkiem), ze
    > czegos nie umie bo przeciez czas omnibusow
    > w tej branzy minal chyba jakies 10 lat temu.

    Szkoda, ze pracodawcy jeszcze sie o tym nie dowiedzieli.
    Kurna, sam mam robote w niezlej firmie, pistolet nie jestem ale sporo
    widzialem, i wlos mi sie na jajkach mechaci jak czytam poniedzialkowa
    wyborcza:/
    /p

  • 26. Data: 2002-05-17 11:31:31
    Od: "piotrf" <p...@w...pl>

    Twoim problemem jest fakt iż nie znasz podstaw informatyki dlatego nigdy jej
    nie zrozumiesz.

    Podstawa informatyki jest właśnie matematyka

    prawdziwy informatyk potrafi napisac program na kartce papieru i będzie on
    działał po wpisaniu w kompa i będzie działał optymalnie .

    informatyka jest sztuką i możesz mysleć że umiesz np malowac możesz malowac
    ale van Gogh był tylko jeden ;)

  • 27. Data: 2002-05-17 12:01:10
    Od: Mariusz Kropiwnicki <g...@p...fm>

    On Fri, 17 May 2002 13:31:31 +0200, piotrf <p...@w...pl> wrote:
    > Twoim problemem jest fakt i? nie znasz podstaw informatyki dlatego nigdy jej
    > nie zrozumiesz.
    >
    > Podstawa informatyki jest w?a?nie matematyka
    >

    > prawdziwy informatyk potrafi napisac program na kartce papieru i b?dzie on
    > dzia?a? po wpisaniu w kompa i b?dzie dzia?a? optymalnie .

    ROTFL. Czy?by "pan profesor" z jakie? uczelni co to ka?e na zaliczeniu
    pisaae programy na kartce i czepia si? przecinków?
    Program napisany na kartce NIGDY nie b?dzie dzia?aae po wpisaniu do
    komputera, no chyba ?e to jest jakie? "Hello world" - ale to pomijam bo to
    ?aden program.

    --
    Mariusz Kropiwnicki
    g...@p...fm

  • 28. Data: 2002-05-17 12:20:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 17 May 2002 12:01:10 +0000 (UTC)), Mariusz
    Kropiwnicki <g...@p...fm> był(a) napisał(a):

> [...]
    > Program napisany na kartce NIGDY nie b?dzie dzia?a? po wpisaniu do
    >komputera, no chyba ?e to jest jakie? "Hello world" - ale to pomijam bo to

    Głupoty opowiadasz. Mój profesor z Polibudy opowiadał, jak w latach
    bodajże 60, pisali program w Ce, zanosili do instytutu do
    kompilowania, bo dwóch tygodniach były wyniki i ew. lista błędów. Tak
    więc da się nawet zakodować. A tutaj mowa nawet nie o kodowaniu
    (implementacji algorytmu), ale o samej budowie algorytmów, a te jak
    nabardziej mogą i powinny powstawać w teori, a dopiero potem być
    wdrażane. A że tak nie jest, to efekt jest taki, że program się
    rozłazi, bo kazdy siedzi nad kawalkiem i po swojemu kombinuje...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 29. Data: 2002-05-17 12:26:25