PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mam 41 i słyszę,że jestem za stary...

  • 11. Data: 2003-06-19 05:33:43
    Temat: Re: Mam 41 i słyszę,że jestem za stary...
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Szymon Garstka" > napisał

    Mam wyższe wykształcenie,
    > praktykę,uprawnienia, kilka zawodów i od roku nic z tego nie wynika (nadal
    > szukam pracy). Czy to normalne?

    Zacznij szukac KAZDEJ pracy. Podejmij kazda ktora znajdziesz i rozgladaj sie
    za taka ktora Ci odpowiada. Schowaj wszystke dyplomy gleboko do szuflady.
    Jezeli czytasz prase to wiesz ze 90% rodzimych biznesmenow nie legitymuje
    sie wyzszym wyksztalceniem. Im jest potrzebne mieso, a nie klient ktory jest
    od nich bardziej elokwentny. Po polrocznym bezproduktywnym szukaniu
    poszedlem w posredniaku do pokoju gdzie przyjmuja po zawodowkach i
    sympatyczna pani znalazla mi oferte na przyuczenie do zawodu drukarza.
    Pracuje juz kilka dni. praca jest ciezka, fizyczna (maszyna z muzeum
    techniki) pracodawca nie ma pojecia co to jest osmiogodzinna dniowka :-))))
    Ale na jakis czas mam prace i mysle ze te 11 miesiecy do chwili wejscia do
    UE wytrzymam. Mysle ze tam nawet jako door men bede mial wieksze szanse
    dozyc godziwej starosci bez codziennego sprzawdzania stanu smietnikow :-((((

    zycze powodzenia w poszukiwaniach

  • 12. Data: 2003-06-19 08:29:12
    Od: "marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    Agatka <n...@S...go2.pl> napisał(a):

    > Normalne, lepiej zaloz wlasny biznes...

    Tego typu porady są delikatnie mówiąc mało oryginalne. Wynikaja z
    nieznajomości realiów rynku pracy i rynku w znaczeniu ogólnie pojętej
    gospodarki rynkowej. Do tego podchodzisz bezkrytycznie do porad
    &#8222;ekspertów&#8221;
    od HR, którzy biorą pieniądze za takie i podobne &#8222;porady&#8221;. Gdyby każdy
    bezrobotny miał predyspozycje do własnego biznesu, to problem bezrobocia by
    nie istniał.
    Taka porada udzielona komuś kto nie może znaleźć zatrudnienia z powodu wieku,
    a jednocześnie nie może mieć własnego biznesu z powodu jak wyżej, pobrzmiewa
    nieco - może nie zamierzoną, ale wyczuwalną &#8211; ironią.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 13. Data: 2003-06-19 15:51:10
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Użytkownik "Szymon Garstka" <p...@N...gazeta.pl> napisał

    > ..żeby się ubiegać o pracę (Wrocław).Mam wyższe wykształcenie,
    > praktykę,uprawnienia, kilka zawodów i od roku nic z tego nie wynika (nadal
    > szukam pracy). Czy to normalne?

    Czyzbys zapominal, ze zyjesz w Polsce?

    Neko

  • 14. Data: 2003-06-19 15:52:40
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Użytkownik "Agatka" <n...@S...go2.pl>

    > Normalne, lepiej zaloz wlasny biznes...

    Jasne. Zaloz biznes. Sami biznesmeni, tylko nic z tego nie wynika.

    Ech... szkoda slow.

    No wiec masz dwie mozliwosci:

    - zalozyc biznes (dodam: wlasny)
    - tudziez poleciec na Ksiezyc

    :)

    Neko

  • 15. Data: 2003-06-19 15:55:01
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Użytkownik "marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    > Tego typu porady są delikatnie mówiąc mało oryginalne.

    Zeby tylko malo oryginalne. Zenujace sa takie porady.
    Zaloz biznes. Zrob sie drugim Billem Gatesem. Hehe... Tylko,
    dlaczego ci ktorzy tak "wspaniale" radza, nie zainteresuja
    sie podstawowymi realiami naszej pieknej ojczyzny :)

    > Wynikaja z
    > nieznajomości realiów rynku pracy i rynku w znaczeniu ogólnie pojętej
    > gospodarki rynkowej.

    Prawda.

> [...]
    Gdyby każdy
    > bezrobotny miał predyspozycje do własnego biznesu, to problem bezrobocia

    Cos na wzor. Gornicy do biznesu :>

> [...]
    pobrzmiewa
    > nieco - może nie zamierzoną, ale wyczuwalną &#8211; ironią.

    Taka porada jest po prostu zenujaca i tyle.

    Neko

  • 16. Data: 2003-06-19 16:09:17
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Użytkownik "Wizard" <w...@k...lm.pl> napisał

    > Ale to bys musial sobie kilka razy strzelic, a to duzo srutu, czyli znowu
    > wydatki
    >
    > Lepiej juz sie utopic. Moze niezbyt to mila smierc, ale szybka, pewna no i
    > tania dla rodziny bo nie musza przejmowac sie cialem

    Nie! Jesli sie utopisz to krwiopijcy z Ochrony Srodowiska obciaza
    Twoja rodzine kosztami rozkladu ciala w rzece.

    BTW: slyszalem, ze robisz w jakims burzuazyjnym serwisie, ale to moze
    byc tylko plotka :)

    Neko

  • 17. Data: 2003-06-19 16:11:08
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Użytkownik "Irek" <j...@w...pl> napisał

    > zycze powodzenia w poszukiwaniach

    Moj imienik ma racje. Tak to wlasnie jest. Trzeba zacisnac
    zeby i schowac dyplomy, jezyki do szuflady. Taka jest rzeczywistosc.

    Najpierw cos znalezc (chociazby w sklepie) i rozgladac sie tajniacko
    za czyms innym. Byle cos znalezc. Cokolwiek. Wiem to po sobie.

    Neko

  • 18. Data: 2003-06-19 19:38:44
    Od: "Wizard" <w...@k...lm.pl>

    > Nie! Jesli sie utopisz to krwiopijcy z Ochrony Srodowiska obciaza
    > Twoja rodzine kosztami rozkladu ciala w rzece.

    hmm no racja
    To moze wskoczyc ukratkiem do zajetej trumny pod wlasciwego nieboszczyka.
    Gorzej jak sie ktos zorientuje. To dopiero koszty.

    > BTW: slyszalem, ze robisz w jakims burzuazyjnym serwisie, ale to moze
    > byc tylko plotka :)

    Taaa w "Serwisie Widmie" ;)

    pozdrawiam
    Wizard

  • 19. Data: 2003-06-19 21:43:36
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Do tych co sugeruja ze tak tylko jest w Polsce. To nie prawda. W innych
    krajach po prostu nie powiedza ci w oczy ze jestes za stary a nawet nie
    zapytaja sie o wiek bo jest to zabronione. Zabroniona jest dyskryminacja
    wiekowa jesli ktos jest w wieku produkcyjnym. Ale jesli rozmowe
    kwalifikacyjna masz z 30latkiem to twoje szanse sa male chyba ze masz jakies
    szczegulne atuty. Generalnie 40 latek powinien byc ustawiony w tym wieku.

  • 20. Data: 2003-06-21 12:00:04
    Od: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>

    db501 <d...@t...net> napisał(a):

    > Generalnie 40 latek powinien byc ustawiony w tym wieku.

    Jasne. Pod warunkiem, że dotychczasowa firma nie rozleciała mu się pod
    tyłkiem z powodów całkowicie niezależnych od niego.

    Marek