PracaGrupypl.praca.dyskusje › Malowanie porcelany-pytanie

  • 1. Data: 2005-01-13 19:42:37
    Temat: Malowanie porcelany-pytanie
    Od: " chryzokola" <c...@g...pl>

    Maluję porcelanę. I zastanawiam się czy ciągnąć własną działalność, czy
    zatrudnić sie u kogoś kto się tym zajmuje. Niby firmę mam, bo musiałam
    założyć z pewnych względów, ale nic nie robię, bo nie wiem jak. Nie wiem jak
    znaleźć klientów, odbiorców i czy warto. Czy warto wogóle iść w ten sektor
    czy też zostać na dorabianiu dla znajomych? Moze ktoś ma jakieś
    doświadczenia w tym względzie albo propozycje? Jakby ktos chciał zobaczyć
    jak wygląda ta porcelana zapraszam do obejrzenia mojej strony www.
    cezarion.com

    pozdrawiam
    chryzokola

  • 2. Data: 2005-01-13 19:57:12
    Temat: Re: Malowanie porcelany-pytanie
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 19:42:37 +0000 (UTC), chryzokola
    <c...@g...pl> napisał:

> [...]
    > czy też zostać na dorabianiu dla znajomych? Moze ktoś ma jakieś
    > doświadczenia w tym względzie albo propozycje? Jakby ktos chciał zobaczyć

    nigdzie nie widze konkretnych cen .
    cena 100% cena -20% - nic mi to nie mowi,
    Sadze, ze powinnas popracowac nad forma zbytu , poszukac stalych
    odbiorcow, moze na pl.biznes i grupach ogloszeniowych?

    Moze wejsc w "recznei malowane portrety na porcelanie" - na podstawie
    zdjec na walentynki???
    Kombinuj.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-01-13 19:59:05
    Od: " chryzokola" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > nigdzie nie widze konkretnych cen .
    > cena 100% cena -20% - nic mi to nie mowi,

    Bo jeszcze nie mam rozwiniętego działu "Sklep". JAk umieszczę tam rzeczy,
    które mam do sprzedania, to ceny też będą. Myślisz że cennik wogóle dać
    niezależnie od tego czy mam coś do sprzedania czy nie?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-13 20:22:10
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik " chryzokola" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cs6ju9$p4a$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo jeszcze nie mam rozwiniętego działu "Sklep". JAk umieszczę tam rzeczy,
    > które mam do sprzedania, to ceny też będą. Myślisz że cennik wogóle dać
    > niezależnie od tego czy mam coś do sprzedania czy nie?

    Siec to wspaniala rzecz, ale w tej branzy ja bym zrobila to metoda
    tradycyjna (nie zaniedbujac strony). W Twoim miescie lub najblizszym
    dostatecznie duzym jest na pewno sporo sklepow z pamiatkami, prezentami i
    innymi rzeczami sluzacymi do uprzyjemnienia sobie zycia i otoczenia. Wybierz
    sie do nich jak normalny przedstawiciel handlowy z probkami i oferta.

    I.

  • 5. Data: 2005-01-13 20:40:15
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 21:22:10 +0100, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > Wybierz
    > sie do nich jak normalny przedstawiciel handlowy z probkami i oferta.

    Oczywiscie.
    A najlepiej znalezc kogos, kto za ustalony % sam by tak chodzil.
    Artysta-wykonawca raczej przewaznie kiepsko handluje.
    Moze na poczatek jakis sprytny (ale uczciwy!!!) kuzyn itp.
    Maz kolezanki robi strony - ona go nie dopuszcza do klientow, bo uczciwie
    wyceniac i targowac potrafi sie jedynie z nia :) - w starciu z klientem
    gosc nie ma szans.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2005-01-13 20:43:29
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 13 Jan 2005 19:42:37 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, chryzokola
    napisal(a):

    Normalnie takie porady kosztuja ale niech bedzie ze mam dobry dzien -
    przygotuj kilka probek - np. filizanke do kawy z logo firmy i wyslij do
    prezesa firmy z oferta wykonania calego zestawu kawowego - i tak do kilku
    srednich i duzych firm z okolicy. Analogicznie filizanke np. z herbem
    miasta i do dzialu promocji miasta i do prezydenta miasta. Do bogatszych
    gmin - takimi sa np. gminy z cementowniami - Ozarow, Nowiny - one maja kase
    z oplat za dewastacje srodowiska, z podatku gruntowego - te dwie maciupcie
    gminu maja baseny jakich niejedno miasto by im pozazdroscilo. Poluj na
    imprezy okolicznosciowe. Wystaw na allegro swoja oferte malowanai dowolnych
    rzeczy - jak juz ktos wsomnial np. malowanie portretu na podstawie zdjecia.
    Pogadaj z proboszcami - wiem ze to bedzie kiczowate ale moze zalapac i tak
    pamiatka pierwszej komuni jako wymazgany talerzyk do powieszenia. Jednym
    slowem kombinuj.

    A tak swoja droga to juz dawno nie widzialem przyzwoitej porcelany w miare
    normalnej cenie - przyzwoita filizanka do kawy w kolorze ecru (tak sie to
    pisze?) zaczyna sie od 150-200 PLN - skoro ludzie kupuja widac jest na taki
    towar rynek. Zas tak na marginesie ja i tak wole czysta bez ozdob.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 7. Data: 2005-01-13 20:44:15
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 19:59:05 +0000 (UTC), chryzokola
    <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

> [...]
    > które mam do sprzedania, to ceny też będą. Myślisz że cennik wogóle dać
    > niezależnie od tego czy mam coś do sprzedania czy nie?

    Oczywiscie.
    Ceny "towar z galerii tylko na zamowienie"
    Naturalnie warto miec na stanie pare sztuk, ktore masz do sprzedazy od
    reki.
    Najlepiej jakies male , malo czasochlonne wyroby.

    Galerie beda praegladac i klienci internetowi i klienci ktorym
    zaoferowano/zainteresowano fizycznie towar w twoim miescie - dobrze
    kompletowac cale portfolio wyrobow, zeby miec jak najwiecej przykladow w
    poszczegolnych grupach.
    Wszystkim wciskaj wizytowke z linkiem do sklepu.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 8. Data: 2005-01-13 20:57:06
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z oplat za dewastacje srodowiska, z podatku gruntowego - te dwie maciupcie
    > gminu maja baseny jakich niejedno miasto by im pozazdroscilo. Poluj na

    Kyniu, za taka porade zaplacic by nie warto, bo nie uwzgledniles sytuacji
    klienta Twego doradztwa. Ile chryzopola by musiala zainwestowac czasu i
    porcelany w wykonanie kilkudziesieciu zestawow i ich bezpowrotne wyslanie -
    a wcale nie uwazam, ze prezesi i gminy sie na to rzuca, bo w gminach takie
    rzeczy sa wykonywane w ramach strategii promocyjnej, na ktora jest
    wyznaczany budzet ile na co sie wydaje. Nie zmienia budzetu dla kogos kto im
    przyslal gadzet. Prezesi - nie wszyscy kupia, a jak juz kupia jeden zestaw,
    to ile to bedzie w stosunku do calosciowej inwestycji? Koszt uzyskania
    jednego klienta, ktory kupi, taka metoda bedzie nieoplacalnie wysoki imho, a
    ilosc osiagnietych klientow bedzie ograniczona - jak juz sie skoncza te duze
    firmy, to co? Zwaz jeszcze koszty wysylki tak delikatnego towaru, zeby
    dotarl nie uszkodzony. Nie, zdecydowanie nie. Ewentualnie mozna przygotowac
    i rozeslac folder ze zdjeciami i oferta wykonania zestawu wedle zamowienia,
    np. z logo, ale to jako metoda towarzyszaca. Klientami "na stale" sa sklepy,
    dla producenta nie ma sensu latac za pojedynczymi zakupami, bo nie bedzie
    mial czasu na produkowanie - caly czas trzeba bedzie szukac kolejnego
    klienta; a dystrybutorzy zapewniaja prace i dochod dlugofalowo, jak sie juz
    ich pozyska.

    I.

  • 9. Data: 2005-01-13 20:59:29
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Maz kolezanki robi strony - ona go nie dopuszcza do klientow, bo uczciwie
    > wyceniac i targowac potrafi sie jedynie z nia :) - w starciu z klientem

    Nie znajdziesz dobrego ph za sam %, na zatrudnienie chryzopola nie ma chyba
    srodkow, a przy rekodziele sam artysta czy rzemieslnik jest bardziej
    przekonujacy niz slaby ph, nawet jesli sam artysta nie ma "umiejetnosci". To
    nie jest produkt, ktory sie wciska na sile, tylko ktory sie spodoba
    wlascicielowi sklepu i uzna, ze warto sprobowac, czy to sie bedzie
    sprzedawalo albo sie nie spodoba. A obecnosc samego tworcy powoduje
    poswiecenie wiekszej uwagi dzielu.

    I.

  • 10. Data: 2005-01-13 21:03:13
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 13 Jan 2005 21:57:06 +0100, na pl.praca.dyskusje, Immona napisal(a):

    > Ile chryzopola by musiala zainwestowac czasu i porcelany w wykonanie
    > kilkudziesieciu zestawow i ich bezpowrotne wyslanie

    Z pustego i Salomon nie naleje - bez pieniedzy nie zrobi sie pieniedzy bo
    to pieniadz robi pieniadz. Wiec albo zainwestuje albo kupa.

    > Klientami "na stale" sa sklepy,

    Sklepy maja swoja specyfike - sprzedawca sprzedaje to co ma na stanie a czy
    to co ma na stanie jest zgodne z gustem klienta to juz insza bajka. Zreszta
    teraz jest moda na indywidualne rzeczy a nie towar ze sklepu. I predzej
    firma wyda kase na zestaw ze swoim logo niz na jakikolwiek zestaw.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/