PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lojalka a umowa zlecenie

  • 11. Data: 2005-07-13 17:35:08
    Temat: Re: Lojalka a umowa zlecenie
    Od: PZ <p...@m...com>

    Marcin 'Pyton' Dressler napisał(a):

    > Witam.
    > Sam pracowalem kiedys w takiej agencji i rzeczywiscie znajdowala sie tam
    > klauzula o niepodejmowaniu pracy u konkurencji i w firmie w ktorej
    > pracowalem. Zagrozone bylo to kara finansowa nakladana na osobe ktora
    > zlamala ten punkt umowy. Wiem, ze bylo to przestrzegane, bo kilka osob
    > przeszlo do konkurencji bez zachowania okresu karencji i sprawy tych osob
    > nawet znajdowaly final w sadzie.
    > pozdrawiam
    > pyton

    Mnie wydaje sie, ze w przypadku umow cywilnoprawnych ciezko bedzie
    udowodnic szkode* w przypadku gdy nie ma kary umownej (tak sie domyslam
    z postow wyzej w tym watku).
    Gorzej jak jest kara umowna i w miare jasno okreslona 'konkurencja' to
    raczej trzeba siedziec w domciu.

    PZ

    *Fakt udowodnienia utraconych korzysci nie swiadczy o szkodzie.

  • 12. Data: 2005-07-14 13:27:30
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > czy po zwolnieniu firma nie powinna mi placic przez jakis czas pieniedzy
    > ???

    powinna? nie! Musi!
    nei pamietam ile, ale chyba 50% wynagrodzenia.

  • 13. Data: 2005-07-14 13:49:38
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: the_foe [Thu, 14 Jul 2005 15:27:30 +0200]:

    > powinna? nie! Musi!
    > nei pamietam ile, ale chyba 50% wynagrodzenia.

    Przy umowie cywilno-prawnej a nie umowie o prace? Na pewno?

    Kira

  • 14. Data: 2005-07-14 14:06:28
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > Przy umowie cywilno-prawnej a nie umowie o prace? Na pewno?

    nic to nei zmienia, gdyz zrodlem odplatnosci za lojalke są zasady wspolzycia
    spolecznego. Tak wiec umowa ktora nie przewiduje odszkodowania za lojalke
    jest niewazna. Byly juz interpretacje : latwo znalezc je w sieci.

  • 15. Data: 2005-07-15 06:22:11
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: the_foe [Thu, 14 Jul 2005 16:06:28 +0200]:

    > nic to nei zmienia, gdyz zrodlem odplatnosci za lojalke są
    > zasady wspolzycia spolecznego. Tak wiec umowa ktora nie
    > przewiduje odszkodowania za lojalke jest niewazna.

    A, znaczy mamy jeszcze kawalek normalnego prawa w tym kraju :)
    Dzieki.

    Kira