PracaGrupypl.praca.dyskusje › LM i CV w jednym pliku?

  • 11. Data: 2006-01-11 11:30:08
    Temat: Re: LM i CV w jednym pliku?
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Archi [Wed, 11 Jan 2006 12:06:11 +0100]:

    > a może by tak szanowni pracodawcy (faktycznie) szukający
    > pracowników zaczęli (wzorem swoich "kolegów" z całego
    > cywilizowanego zachodniego świata) podawać kwoty za jakie
    > chcą zatrudniać

    Jak tylko szanowni kandydaci, wzorem swoich zachodnich kolegów,
    zaczną składać papiery tam gdzie się nadają a nie wszędzie jak
    leci - czas rekrutacji skróci się o 2/3 i będę mogła robić ją
    już po ustaleniu budżetu, a nie na wszelki wypadek 2 m-ce przed.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 12. Data: 2006-01-11 11:31:39
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Maciek Sobczyk [Tue, 10 Jan 2006 22:39:37 +0100]:

    > Ja podobnie robię z trenerami biznesu. Dobry list motywacyjny
    > to podstawa - jako zapewnienie otwartości umysłu, ciekawego
    > spojrzenia na świat etc.

    Nom, tylko jak potrzebuję programisty, to jednak po pierwsze
    interesuje mnie czy on programować potrafi ;) Spojrzeniem na
    świat to on mi programu nie spłodzi, mowy nie ma... ;)

    Kira

  • 13. Data: 2006-01-11 13:14:59
    Od: "Toudi Mordolek POLSKA Ltd." <mordolek@nie_ozon.pl>

    Dnia Wed, 11 Jan 2006 02:43:25 +0100, df <x...@y...zz> napisał:
    > a w jakim formacie najlepiej te dokumenty wyslac? .doc, .pdf?
    > uzycie czegos co sie nie otwiera po 1 kliknieciu, albo wyglada
    > koszmarnie bo ktos ma starsza wersje ofisa pewno kwalifikuje kandydata
    > do odsiania ;)

    Ja z racji branży (IT) mam ten wybór ułatwiony: tylko PDF, jeżeli
    potencjalny pracodawca nie wie co to jest i jak to otworzyć to sorry, ale
    chyba nie mamy o czym rozmawiać.

    A tak ogólnie to dziękuję wszystkim za opinie. Mimo różnicy zdań
    sprowadziliscie mnie na ziemię: CV trzeba przygotowywać _bardzo_dokładnie_
    pod konkretną ofertę - to samo stanowisko w poprzedniej pracy należy
    odpowiednio "naświetlić" w zależności o posadę, o którą się ubiegamy.
    Trochę z tego podwójna robota, bo zamiast w CV przedstawić suche fakty a w
    LM poprzekonywać do siebie z CV wychodzi zszablonowany LM.

    Pozdrawiam,
    --
    Toudi Mordolek POLSKA Ltd.

  • 14. Data: 2006-01-11 20:34:42
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    gromax napisał(a):
    > z tego śniegu to za bardzo lepienie chyba nie wyjdzie. ale wziąć szuflę i
    > zaproponować sąsiadom odśnieżenie parkingu (niech się każdy z kierowców
    > zrzuci po złotówce) i już jest czas jakoś konstruktywnie zapełniony...
    I przynajmniej będzie gdzie zaparkowac. U mnie przed domem góry
    zbrylonego śniegu. Podejrzewam, że gdzie indziej na Śląsku jest podobnie?

    pozdr.
    m.

  • 15. Data: 2006-01-11 20:45:19
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    df napisał(a):
> [...]
    > uzycie czegos co sie nie otwiera po 1 kliknieciu, albo wyglada
    > koszmarnie bo ktos ma starsza wersje ofisa pewno kwalifikuje kandydata

    Zdania są podzielone. Ja poczatkowo preferowałem worda, bo łatwiej było
    mi wyciągnąć z dokumentu to, co chciałem. Teraz przeglądam mało cv,
    najczęściej przerabiając je na notki biograficzne. Interesują mnie więc
    wszystkie zawarte w cv fakty. Wszystkie są jednakowo wartościowe, bo
    tworzą jakiś jeden spójny, choć subiektywny, wizerunek kandydata.
    Dlatego nie przywiązuję uwagi do formatu.

    Na grupie bylo dużo wątków na ten temat i chociaż amatorzy obu formatów
    totalnie się w dyskusji zapatowali, to jednak można znaleźć kilka
    ciekawych argumentów przemawiających za doc albo pdf.

    pozdr.
    m.

  • 16. Data: 2006-01-11 20:46:40
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > leci - czas rekrutacji skróci się o 2/3 i będę mogła robić ją
    > już po ustaleniu budżetu, a nie na wszelki wypadek 2 m-ce przed.
    trudno o prawdziwszą pointe.

    pozdr.
    m.

  • 17. Data: 2006-01-11 20:56:37
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > zbrylonego śniegu. Podejrzewam, że gdzie indziej na Śląsku jest podobnie?
    obecnie dziennie przebywam drogę gliwice - siemianowice (no, powiedzmy
    bytków) i sytuacja w tej ćwiartce śląska wygląda wszedzie podobnie
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 18. Data: 2006-01-11 21:01:41
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    gromax napisał(a):

    > obecnie dziennie przebywam drogę gliwice - siemianowice (no, powiedzmy
    > bytków) i sytuacja w tej ćwiartce śląska wygląda wszedzie podobnie
    wiem wiem jak wyglada :) Bytków to całkiem nie daleko ode mnie :)
    pozdr.
    m.

  • 19. Data: 2006-01-11 21:57:18
    Od: "Archi" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > leci - czas rekrutacji skróci się o 2/3 i będę mogła robić ją
    > już po ustaleniu budżetu, a nie na wszelki wypadek 2 m-ce przed.

    Nie wiem jak zachodni koledzy kadydatów się zachowują gdzie indziej bo tego
    akurat nie ma(m) jak sprawdzić, widać natomiast gołym okiem, że w UE w USA,
    Australii jest taka praktyka - ale rozumiem, że to nie byłoby wygodne dla
    wielu naszych firm bo musieli by się jakoś określić co do zapłaty, a
    wiadomo, że mało kto ma na to ochotę.
    Wiem też sam po sobie, że ominąłbym wielu szanownych pracodawców
    (oszczędzając im i sobie czasu), gdybym już po stawce wiedział czy jest sens
    się i kogoś fatygować czy nie, wiedziałbym też od razu czy trochę więcej czy
    w ogóle chcą zapłacić.
    Ale cóż widocznie lubicie czytać "żywoty" :) albo mieć losowy personel. Free
    country...

    Pozdrawiam
    Wciąż jeszcze stojący po pracowniczej stronie barykady
    as