eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeKtóra specjalizacja? › Re: Która specjalizacja?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mimuw.edu.pl!newsfeed
    .tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "assunta2" <a...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Która specjalizacja?
    Date: Tue, 27 May 2003 17:42:49 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <bb01af$5ik$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <baqjgu$17q$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <j_5Aa.813$ik4.43066@news20.bellglobal.com>
    NNTP-Posting-Host: pd76.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1054050448 5716 213.77.230.76 (27 May 2003 15:47:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 May 2003 15:47:28 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:81703
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości
    news:j_5Aa.813$ik4.43066@news20.bellglobal.com...
    Na przyklad
    > nie widze potrzeby edukowania sie w celu napisania edukacyjnego programu
    do
    > nauki polskiego. Taki program opiera sie na bardzo prostych algorytmach i
    > wiedza na poziomie szkoly sredniej wystarczy.
    >
    No i właśnie dlatego te programy są takie beznadziejne :-) Abstrahując od
    tego, że ich poziom merytoryczny pozostawia bardzo wiele do życzenia, to
    również nie sprawdzają się jako narzędzie metodyczne. Przez to, że prawie w
    ogóle nie wykorzystują możliwości, jakie stwarza programowanie, nie są
    lepszą pomocą dydaktyczną niż tradycyjne podręczniki. Poza tym nie spełniają
    wymogów, które stworzyła reforma edukacji- nie kształcą żadnych
    umiejętności, natomiast wykorzystują "średniowieczne" (podające) metody
    nauczania. Pisząc o programach edukacyjnych miałam na myśli projekty ściśle
    powiązane z kognitywizmem, sieciami neuronowymi, gramatyką komunikacyjną.
    Zadaniem takiego programu byłoby _kształcenie_umiejętności_ : stosowania
    różnych form wypowiedzi (opowiadanie, esej, rozprawka, charakterystyka,
    reportaż itp.), umiejętności czytania ze zrozumieniem, przetwarzania tekstu.
    W ortografii np. można stosować różne metody skojarzeń. Program powinien
    aktywnie reagować na trudności ucznia. Myślę, że napisanie dobrego programu
    tego typu nie jest sprawą banalną.
    Pozdrawiam
    Anka



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1