PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto ile zarabia ?

  • 21. Data: 2003-07-09 06:17:05
    Temat: Re: Kto ile zarabia ?
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    babla <n...@s...pl> napisał(a):

    > Co jest i bedzie najpewniejsze?
    > 1. wszystko co zwiazane z branza energetyczna/paliwowa (wazne u kogo sie
    > pracuje, a nie co robi)
    > 2. administracja panstwowa - kazda reforma konczy sie zwiekszeniem ilosci
    > etatow
    > 3. wszelkie zawody zwiazane z branza budowlana
    >
    > pozdrawiam...
    > Andrzej Wąsik

    Ad.1 Ważne u kogo sie pracuje i co sie robi, bo jak sie robi byle jak to
    wtedy już nie ważne u kogo sie pracuje.

    Ad.2 niestety narazie sie opłaca, ale to straszliwie niszczy sektor prywatny

    Ad.3 tak, szczególnie jak z chwilą wejścia do UE mają podnieść VAT na
    materiały budowlane z 7 do 22%. Wzrost cen mieszkań oraz nałożenie już
    niedługo większych podatków na inne branże (np. artykuły dziecięce, energia,
    leki)spowoduje realne dochody mniejsze i popyt na na nowe mieszkania czy
    wogóle na budowanie sie spadnie a co za tym idzie podaż też czyli branza
    budowlana sie nie oplaca. Oczywiście ludzie zawsze muszą gdzieś mieszkać .....

    steer

  • 22. Data: 2003-07-09 06:21:51
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    Łukasz <u...@o...pl> napisał(a):

    > Ciekaw jestem jakie zawody nie musza obawiac sie bezrobocia w przyszłosci i
    > czy jest jakas tabele kto zarabia najwiecej w Polsce ?

    Rzeczpospilita czasami robi takie zestawienia średnich płac na określonych
    stanowiskach okreslonych zawodów. Wejdź na ich strone i szukaj w archiwum,
    niestety od niedawna płatne ...

    steer

  • 23. Data: 2003-07-09 06:25:08
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Andrzej Wroblewski napisał:

> [...]
    > zblizajacy sie niz demograficzny (wyz demograficzny wlasnie kupuje sobie
    > mieszkania) oraz fakt, ze po wejsciu do UE czesc z nas jednak spokojnie,
    > stylem klasycznym, poplynie za granice... Przynajmniej ta wyksztalcona, co
    > nieco zarabiajaca czesc, ktora powinna byc dzisiaj klasa srednia, a tej nam
    > w spoleczenstwie brakuje. Natomiast branza energetyczna/paliwowa - jasne...
    > kariera gwarantowana - osobiscie znam kilka przypadkow ludzi, ktorzy zrobili
    > w ciagu ostatnich 5 lat w tej branzy zawrotne kariery, takze w efekcie poza

    Fakt - w Berlinie stoi 100 tys. pustych mieszkań [za GW], ale weź pod
    uwagę, że jak ludziska się dorobią, to ich już Szmulki nie będą
    interesowały - ruch będzie, a tracić będą dotychczasowi Zarządcy
    Nieruchomości i może powstaną prawdziwe Hamerykańskie Getta nad Wisłą.
    ;)

    Flyer

  • 24. Data: 2003-07-09 08:00:54
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Z branza budowlana niesmialo pozwole sobie nie zgodzic sie [...]
    Wlasnie kupilem mieszkanie i obliczam ile bedzie mnie kosztowalo jego
    wykonczenie
    1. Montaz oscieznicy drewnianej do drzwi pokojowych wraz ze skrzydłem drzwi:
    czas wykonania 2 godz., cena 180 PLN
    2. Montaz oscieznicy metalowej do drzwi zewnetrznych wraz ze skrzydlem: czas
    wykonania 3 godz., cena 324 PLN
    3. Polozenie 30 m kw. paneli podlogowych wraz z listwami przypodlogowymi:
    czas wykonania 20 godz., cena 450-600 PLN
    4. Montaz schodow wewnetrznych (wraz z transportem etc.): czas wykonania 10
    godz., cena 20% ceny schodów = 1000 PLN
    5....

    ... i jak ktos mi powie ze branza budowlana przezywa kryzys to mu powiem ze
    jest "duren bez szkoly". Pomijam fakt, ze znalezienie dobrego fachowca ktory
    nie przyjdzie do roboty pijany, bedzie mial wlasne narzedzia i da solidna
    gwarancje na wykonana robote jest znacznie trudniejsze niz znalezienie kogos
    kto zrobi dobry modul do PHP-Nuke'a.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 25. Data: 2003-07-09 08:12:21
    Od: "babla" <n...@s...pl>

> [...]
    > wogóle na budowanie sie spadnie a co za tym idzie podaż też czyli branza
    > budowlana sie nie oplaca. Oczywiście ludzie zawsze muszą gdzieś mieszkać
    Czy bez komputerow mozna sie obejsc? Mozna!
    Czy bez samochodu mozna sie obejsc? Od biedy mozna jezdzic komunikacja
    miejska.
    Czy bez wygodnego mieszkania mozna sie obejsc? Niestety nie mozna! Przeciez
    nie zaprosisz swojej panny do nory!

    Prosze mi powiedziec, w jakiej branzy - innej niz budowlana - dostaje sie
    pieniazki zanim powstanie dzielo?! Wiekszosc mieszkan jest juz sprzedana
    zanim powstanie wiezba dachowa! Jak to sie ma do odroczonych (nawet pol
    roku) platnosci za towar w hipermarketach, sprzedazy samochodow w ratach 0%
    czy programów komputerowych pisanych doslownie za miske strawy!
    Nie powtarzajcie bzdur ze budownictwo przezywa kryzys i bedzie gorzej.
    Porownojac dynamike przyrostu mieszkan z krajami rozwinietymi mozna
    powiedziec, ze jest jeszcze duzo miejsca dla deweloperow. Prosze pamietac,
    ze kazde mieszkanie trzeba wykonczyc, wyremontowac i nikt nie chce na tym
    oszczedzac.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 26. Data: 2003-07-09 08:36:37
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

    Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci> napisał(a):

    > - producent taniego papieru toaletowego
    > - śmieciarz
    >
    > to chyba zawsze będzie potrzebne ;-)
    >
    > --
    > Grendel

    No nie wiem, jeśli np. na papier toaletowy podniosą VAT i nałozą akcyze i
    będzie bardzo drogi to ludzie z czasem będą kupowali bidety a ci których nie
    stać będą sobie pomagali gazetami (odradzam te ktre są wykonane z papieru
    kredowego bo można wpaść w poślizg). Ludzie zawsze szukają tańczych
    substytutów...

    steer

  • 27. Data: 2003-07-09 10:13:30
    Od: " steer" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > miejska.
    > Czy bez wygodnego mieszkania mozna sie obejsc? Niestety nie mozna! Przeciez

    wiesz dlaczego złoto jest droższe niż srebro ?

    owszem, mieszkać gdzieś trzeba. W PRL mieliśmy do czynienia z ciągłym
    niedoborem mieszkań a to dlatego że były one za tanie. Cena mieszkań byla
    niższa od ceny równowagi tzn. że koszty zbudowania mieszakana były wyższe od
    ceny zakupu dlatego państwo powstrzymywało sie z budowaniem bloków. Tylko
    wtedy dopłacało państwo do mieszkań które zresztą min. z tego powodu
    zbankrutowało ....
    Teraz jest sytuacja odwrotna. Mieszkań na rynku więcej niż chetnych. Jeśli
    popyt na mieszkania spada bo są one coraz droższe to zaden developer nie ma
    ochoty ani kapitału budować mieszkania na zapas. Ponieważ ludzi muszą gdzieś
    mieszkać będą albo dzielili mieszkana z rodzicami, albo wynajmowali juz
    istniejące albo kupiąale nie M4 ale M2. Zauważ że nawet jak sie nie zmienia
    liczba sprzedawanych mieszkań ale zmienia się metraż sprzedawanych mieszkań
    na mniejszy bo są tańsze do dochody branży budowlanej spadają, a jeśli tak
    ogranicza ona wielkość swojej produkcji i tnie koszta. Ludzie z branzy
    budowlanej zostają w takim przypadku zwalniani a nie zatrudniani .....

> [...]
    > ze kazde mieszkanie trzeba wykonczyc, wyremontowac i nikt nie chce na tym

    Właśnie że nie. Jeżeli materiały budowlane są coraz droższe a dochody ludzi
    nie rosną to ludzi ci będą rzadzej remontowali swoje mieszkania a jeśli już
    to będą kupowali najtańsze produkty budowlane .... efekt ? mniej miejsc pracy
    w branzy budowlanej ...

    steer

  • 28. Data: 2003-07-09 16:58:26
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Mon, 7 Jul 2003 20:45:15 +0200, Łukasz wrote:

    > Ciekaw jestem jakie zawody nie musza obawiac sie bezrobocia w przyszłosci

> [...]

    http://www.nospam-pl.net/spampal.php
    "... cos o wbijaniu na pal, or samfin' ? ;-)'

  • 29. Data: 2003-07-09 19:10:55
    Od: "S.B." <s...@b...pl>

    Np. informatycy.
    Oni głównie pracują rękakmi ...

    SB

    Zapraszam na stronę www.hel-miasto.pl

  • 30. Data: 2003-07-09 21:15:39
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Sprzedawani alkoholu i seksu ma zawsze przyszlosc.