PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ksiegowosc ?

  • 1. Data: 2005-07-21 09:54:18
    Temat: Ksiegowosc ?
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    Heyka
    Mam pytanie z czego mozna sie uczyc "ksiegowosci" nie wiem, jak to sie
    fachowo nazywa. Ale wiecie na studiach za duzo praktycznej wiedzy nie ma.
    Chcialem pomoc komus kto chce w przyszlosci zostac ksiegowym i chcialbym aby
    ktos doradzil mi w kwestii ksiazek z jakich warto korzystac, a w jakich jest
    sama teoria ( najbardziej interesuja mnie ksiazki z ktorych mozna by niemal
    samodzielnie nauczyc ). Jesli ta osoba, osiagnie juz taki poziom, ze bedzie
    mozna jej powierzyc jakies proste zadania w ksiegowosci to ma mozliwosc
    odbycia praktyk itp. ( nawet pracy ), kwestia tego,zeby sie orientowac oco
    tam chodzi.
    Jarod

  • 2. Data: 2005-07-21 10:25:24
    Temat: Re: Ksiegowosc ?
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Jarod napisał(a):
    > Heyka

    Siem ziom,

    > Mam pytanie z czego mozna sie uczyc "ksiegowosci" nie wiem, jak to sie
    > fachowo nazywa. Ale wiecie na studiach za duzo praktycznej wiedzy nie ma.

    Księgowość jest częścią rachunkowości - więc może tak. ATSD mógłbyś
    zdradzić absolwent/student jakiej uczelni - zakładając, że studiował na
    wydziale finanse/bankowość ew. zarządzanie i marketing nie wie co to
    jest "księgowość"?

> [...]
    > sama teoria ( najbardziej interesuja mnie ksiazki z ktorych mozna by niemal

    To jest dość trudne pytanie, bo generalnie w książkach jest sama teoria,
    nawet w tych z ćwiczeniami przykłady są wielce teoretyczne. A ponieważ
    przepisy zmieniają się dość często może się łatwo okazać, że przykłady
    są już nieco zwietrzałe i teraz robi się to już zupełnie inaczej.

    Jesli ta osoba, osiagnie juz taki poziom, ze bedzie
    > mozna jej powierzyc jakies proste zadania w ksiegowosci

    Proste zadania w księgowości wymagają takiego samego poziomu jak
    wpisywanie danych w odpowiednią komórkę excela, a nawet mniejszego, bo -
    przynajmniej w tych programach, które widziałem w działaniu - raczej
    trudno wpisać coś w złe okienko, choć oczywiście pomyłki kont/sald się
    zdarzają.

    to ma mozliwosc
    > odbycia praktyk itp. ( nawet pracy ), kwestia tego,zeby sie orientowac oco
    > tam chodzi.

    Chodzi o to, żeby się nie pomylić.
    A tak zupełnie poważnie... odżałowałbym jednak - na miejscu tej osoby -
    trochę kasy i udał się np. do lokalnego oddziału Stowarzyszenia
    Księgowych w Polsce i zapytał o jakiś kurs "podstawy księgowości", albo
    poszukał kogoś kto ma z niego materiały (inna rzecz, że nie jest to nic
    więcej - a może nawet mniej niż było w szkole - przy założeniu jw.).
    MSZ i tak kluczowe będzie opanowanie jakiegoś programu księgowego, bo
    same zasady księgowości w małej firmie (nie mówię tutaj o podatkach i
    wynagrodzeniach) są proste jak konstrukcja cepa.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-07-21 10:31:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 21 Jul 2005 09:54:18 +0000 (UTC), "Jarod"
    <b...@g...pl> zakodował:

    >Mam pytanie z czego mozna sie uczyc "ksiegowosci" nie wiem, jak to sie
    >fachowo nazywa. Ale wiecie na studiach za duzo praktycznej wiedzy nie ma.

    Księgowości nie da się nauczyć z książki - podstawy i owszem. Ale
    zazwyczaj wiedza zawarta w siążce już w momencie jej trafienia na
    półki jest nieaktualna.

    Jedyną praktyczną książką, którą widziałem była Rachunkowość Podatkowa
    Alicji Dziuby-Burczyk. Ale nie wiem, czy wychodzą aktualizowane
    wydania.

    Tak czy inaczej książki - raczej średnio (no, teoria i podstawy to
    tak).
    A co do rzeczy praktycznych - to tylko praktyka, czasopisma fachowe i
    portale tematyczne (zazwyczaj płatne).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-07-21 11:11:59
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jarod [Thu, 21 Jul 2005 09:54:18 +0000 (UTC)]:

    > Mam pytanie z czego mozna sie uczyc "ksiegowosci"

    Z zycia. Znalezc sobie _dobrego_ ksiegowego i grzecznie go
    poprosic, zeby pozwolil sobie popomagac. Nawet za darmo. I
    bardzo dokladnie patrzec, co, jak i _dlaczego_ w taki a nie
    inny sposob robi.

    Ksiazki mozesz sobie na polce w gabinecie postawic jak
    chcesz zeby ladnie wygladalo ;)

    Kira