PracaGrupypl.praca.dyskusjeKrótki kursik netykiety › Krótki kursik netykiety
  • Data: 2003-01-11 12:21:29
    Temat: Krótki kursik netykiety
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W związku z tym, że nie dawno był wątek odnośnie zakładania firmy
    konsultingowej przez grupowiczów, to ja jeszcze tak zanim będę to
    robił komercyjnie ;) krótki kursik netykiety przedstawię (wg RFC).

    -------------- Krótki Kursik Netykiety ---------------------------

    1. Odpowiadaj _zawsze pod_ cytatem
    2. _Cytuj koniecznie_ to do czego się odnosisz
    3. _Cytuj tylko_ to do czego się odnosisz
    4. _Nigdy nie cytuj_ postów (listów) w całości - tnij cytaty
    5. _Zawsze_ się podpisuj (najlepiej pełnym imieniem i nazwiskiem)
    6. _Nie cytuj_ sygnaturek (czyli tego co jest poniżej "-- ")

    ---------- Koniec Krótkiego Kursika Netykiety ---------------------

    No miał być krótki :)

    Zacząłem przeglądać tę grupę całkiem nie dawno i zauważyłem, że sporo
    osób nie zna podstawowych zasad albo jest zbyt leniwa by ich
    przestrzegać. Chodzi o to, że stosowanie tych kilku powyższych punktów
    poprawia czytelność postów, ukazuje wysoki poziom tzw. kultury
    informatycznej osoby zainteresowanej oraz zmniejsza ruch w sieci.
    To ostatnie jest szczególnie ważne dla modemowców (czyli np. dla mnie).

    --
    Uzdrawiam

    Paweł Suwiński