PracaGrupypl.praca.dyskusje › Krótki kursik netykiety

  • 1. Data: 2003-01-11 12:21:29
    Temat: Krótki kursik netykiety
    Od: Paweł Suwiński <d...@w...pl>

    Witam

    W związku z tym, że nie dawno był wątek odnośnie zakładania firmy
    konsultingowej przez grupowiczów, to ja jeszcze tak zanim będę to
    robił komercyjnie ;) krótki kursik netykiety przedstawię (wg RFC).

    -------------- Krótki Kursik Netykiety ---------------------------

    1. Odpowiadaj _zawsze pod_ cytatem
    2. _Cytuj koniecznie_ to do czego się odnosisz
    3. _Cytuj tylko_ to do czego się odnosisz
    4. _Nigdy nie cytuj_ postów (listów) w całości - tnij cytaty
    5. _Zawsze_ się podpisuj (najlepiej pełnym imieniem i nazwiskiem)
    6. _Nie cytuj_ sygnaturek (czyli tego co jest poniżej "-- ")

    ---------- Koniec Krótkiego Kursika Netykiety ---------------------

    No miał być krótki :)

    Zacząłem przeglądać tę grupę całkiem nie dawno i zauważyłem, że sporo
    osób nie zna podstawowych zasad albo jest zbyt leniwa by ich
    przestrzegać. Chodzi o to, że stosowanie tych kilku powyższych punktów
    poprawia czytelność postów, ukazuje wysoki poziom tzw. kultury
    informatycznej osoby zainteresowanej oraz zmniejsza ruch w sieci.
    To ostatnie jest szczególnie ważne dla modemowców (czyli np. dla mnie).

    --
    Uzdrawiam

    Paweł Suwiński

  • 2. Data: 2003-01-13 08:21:52
    Temat: Re: Krótki kursik netykiety
    Od: "PASQUALE" <p...@p...com>

    (...)
    > Zacząłem przeglądać tę grupę całkiem nie dawno i zauważyłem, że sporo
    > osób nie zna podstawowych zasad albo jest zbyt leniwa by ich
    > przestrzegać.

    Jestem za! Zgadzam sie z tym, ze czasem jest trudno sie doczytac o co tak
    naprawde chodzi, szczegolnie jesli jest to jakis juz jedenasty czy ktorys
    glos w dyskusji. Licze na to, ze wiekszosc Grupowiczy nie potraktuje tej
    uwagi jako "madrzenie sie" mojego przedmowcy i zastosuje sie do prosby. Tak
    bedzie nam wszystkim latwiej.

    Pozdrawiam wszystkich
    PASQUALE

  • 3. Data: 2003-01-13 19:21:48
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > W związku z tym, że nie dawno był wątek odnośnie zakładania firmy
    > konsultingowej przez grupowiczów, to ja jeszcze tak zanim będę to
    > robił komercyjnie ;) krótki kursik netykiety przedstawię (wg RFC).

    [ciach]
    jako ze nie biore udzialu w dyskusjach wiec nie osmielilem sie tez zwracac
    uwagi obecnym tu grupowiczom na lamanie netykiety.
    skoro jednak ktos juz poruszyl temat to dodaje moj glos popracia dla
    przedmowcy.
    pozdrawiam
    "czytacz"
    dromader