PracaGrupypl.praca.dyskusje › Konsekwencje?

  • 1. Data: 2004-05-06 08:00:06
    Temat: Konsekwencje?
    Od: "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Witam!

    Zamiaruje wytoczyc mojemu bylemu pracodawcy sprawe w sadzie pracy. Jest mi
    winien pieniadze za wykonana przeze mnie prace dodatkowa. I tu jest problem
    bo na ta oklicznosc nie mam zadnej umowy, tzn. bylem u niego zatrudniony na
    umowe o prace a na wspomniane czynnosci dodatkowe miala byc zawarta
    oddzielna umowa o dzielo. Pomimo moich usilnych nalegan umowa ta nie zostala
    zawarta, choc praca zostala do konca wykonana. Jednak jest slad tejze
    dodatkowej pracy - wyniki moich prac sa w tzw. ksiedze badan, gdzie widnieja
    moje podpisy, sa daty, zatwierdzenia itp. Ksiega ta znajduje sie u
    pracodawcy. Zamierzam ja przedstawic w sadzie jako dowod. Poza tym chce
    powolac na swiadkow pracownikow sasiedniej firmy, ktorzy potwierdzili by
    moja obecnosc w czasie wykonywania przeze mnie pracy dodatkowej.

    I teraz moje pytanie: jakie poniose konsekwencje gdy sprawe przegram? Jezeli
    swiadkowie "wymiekna" albo w ogole w sadzie sie nie pojawia, slowem jesli
    moimi argumentami nie przekonam sadu pracy? Jakimi obciazeniami (finansowymi
    pewnie) moze mnie obarczyc sad? Co mi grozi? Czy w tej sytuacji warto w
    ogole ryzykowac wnoszenie pozwu?
    --
    Pozdrav

    Los Michalos

  • 2. Data: 2004-05-06 12:14:49
    Temat: Re: Konsekwencje?
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    (finansowymi
    > pewnie) moze mnie obarczyc sad? Co mi grozi? Czy w tej sytuacji warto w

    Witam,
    przejrzyj sobie poniższy link:
    http://bi.gazeta.pl/im/1825/m1825701.pdf

    Bardzo wazne: w przypadku sporu o zaplate pieniedzy musisz miec
    potwierdzenie wyslania wezwania do zaplaty.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN